Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 25 sep 2025, 07:47 Ja der mangler mere robust multibruger support, men det vil nok kræve noget smart autentificering. Selvfølgelig kunne man bare have en PIN-kode på voksenbrugerne, men måske de pønser på noget smartere ("multi Face ID" via indbygget kamera)?

Vi har på også YouTube fra alle TV-skærme herhjemme pga. børnene. De har sidenhen set meget bedre og mere lærende børne.tv fra bl.a. DR, TV 2, Netflix og Apple (som i øvrigt kan sættes til dansk sprog).
Det er alligevel skridtet videre (i hvert fald for de mindre) at finde ud af at skifte bruger end blot at lokalisere Youtube-ikonet, så for min skyld behøver de ikke indføre kodeværk og alt sådan noget.

Jeg var ikke klar over dansk sprog på ATV+. Gælder det også fx deres dinosaur-programmer? Jeg har en meget dinosaur-begejstret herhjemme, som endnu ikke forstår engelsk.
steadi skrev: 25 sep 2025, 22:37
Rasmus Larsen skrev: 25 sep 2025, 07:47 Ja der mangler mere robust multibruger support, men det vil nok kræve noget smart autentificering. Selvfølgelig kunne man bare have en PIN-kode på voksenbrugerne, men måske de pønser på noget smartere ("multi Face ID" via indbygget kamera)?

Vi har på også YouTube fra alle TV-skærme herhjemme pga. børnene. De har sidenhen set meget bedre og mere lærende børne.tv fra bl.a. DR, TV 2, Netflix og Apple (som i øvrigt kan sættes til dansk sprog).
Det er alligevel skridtet videre (i hvert fald for de mindre) at finde ud af at skifte bruger end blot at lokalisere Youtube-ikonet, så for min skyld behøver de ikke indføre kodeværk og alt sådan noget.

Jeg var ikke klar over dansk sprog på ATV+. Gælder det også fx deres dinosaur-programmer? Jeg har en meget dinosaur-begejstret herhjemme, som endnu ikke forstår engelsk.
Prehistoric Planet? Den har ikke dansk sprog. Det er vist kun deres tv-programmer til de mindste.
Flatpanels vil gerne fremstå som kritisk overfor DRTV og TV2Play. I går utrolig meget op i om der bliver sendt i 4K, men er fuldstændig blinde for en elendig brugeroplevelse i appen. Er der virkelig ingen som bruger kategori > dokumentar osv., i DRTVappen?

Jeg syntes det er pinligt at 4K fylder så meget for Rasmus og Flatpanels. Bitraten er så elendig at brugeren er nød til at kigge efter om udsendelsen er i 4K for at kunne skrive at udsendelsen er sendt i 4K. Der er INGEN der kan bedømme det på det billede de ser!

DRTV skulle starte med en app som ikke lukker ned i utide, en app som er brugervenlig når der kigges kategori og som ikke “hopper” tilbage til hvor brugeren kan starte forfra. Og Flatpanels skulle holde dem op på deres elendige app.
Rasmus Larsen skrev: 26 sep 2025, 14:12 Det går sløvt hos DR, men som vi skrev for nylig, har DRTV ikke droppet planerne om 4K.

Den nye sæson 3 af Carmen Curlers er i 4K (sæson 1 er ikke længere, ej heller sæson 2). 4K-streamet fået fint igennem på Apple TV 4K.

Teaterblod er også kommet i 4K igen.

Mon der er mere?
Trist, hvis det er udtryk for DR's 4K-tilgang. Hvis materiale en gang har været i 4K, så skulle det da helst forblive sådan. Men det kræver selvfølgelig båndbredde.
JLPFLD skrev: 26 sep 2025, 17:08 Flatpanels vil gerne fremstå som kritisk overfor DRTV og TV2Play. I går utrolig meget op i om der bliver sendt i 4K, men er fuldstændig blinde for en elendig brugeroplevelse i appen. Er der virkelig ingen som bruger kategori > dokumentar osv., i DRTVappen?

Jeg syntes det er pinligt at 4K fylder så meget for Rasmus og Flatpanels. Bitraten er så elendig at brugeren er nød til at kigge efter om udsendelsen er i 4K for at kunne skrive at udsendelsen er sendt i 4K. Der er INGEN der kan bedømme det på det billede de ser!

DRTV skulle starte med en app som ikke lukker ned i utide, en app som er brugervenlig når der kigges kategori og som ikke “hopper” tilbage til hvor brugeren kan starte forfra. Og Flatpanels skulle holde dem op på deres elendige app.
Øh hvad? Gå et par sider tilbage i denne tråd, hvor jeg over flere indlæg kritiserer den dårlige brugeroplevelse på DRTV (og TV 2 Play).

Faktisk har det været et gennemgående emne for mig gennem flere år, at disse to apps er meget dårlige brugeroplevelsesmæssigt (fordi det er universal-apps – ikke native apps).

PS: Bitraten på DRs 4K stream er på markedsniveau. Ca. 16 Mbps i gennemsnit og 18,5 Mbps peak. Med HEVC enkodning. Jeg tror det bløde look nærmere stammer fra de kameraer og arbejdsgange, der er brugt. Jeg er enig med dig i, at det ikke ser så godt ud, som det burde.
Det med TV 2 Play er det kun på Apple TV boksen? Ser Play uden nogen problemer hver dag, men skal siges min ATV boks næsten altid er slukket, tænder kun ved fejl når jeg bruger en remote til min Smart radio…
så er det oktober. Så må vi se om den dukker op enten ved oktober event eller presseudgivelse eller november. Jeg tror sgu den nye boks er nok blevet den mest utålmodige venten i nyhedspressen. Den har nok slået nyhederne om den gang med 4K kom eller ej til ATV. Hvor lang tid har rygterne varet nu? 1,5 år.
Så jeg smider lige lidt mere benzin på bålet :). så skal de satmer også hive en kanin op hatten når den kommer, med alle flatpanels ønsker.
JornH skrev: 27 sep 2025, 11:36 Det med TV 2 Play er det kun på Apple TV boksen? Ser Play uden nogen problemer hver dag, men skal siges min ATV boks næsten altid er slukket, tænder kun ved fejl når jeg bruger en remote til min Smart radio…
Appen er den samme på alle platforme fordi det er en såkaldt universal-app. Det vil sige, at den er udviklet efter laveste fællesnævner rent teknisk, og at den ikke tager hver enkelt TV-platforms styrker i brug.
Lidt offtopic og dog… som skrevet tænder den remote ATV boksen, men der er vel ikke noget at gøre, boksen kan vel ikke omprogrameres til en anden remote? Nu har jeg sat den Smart radio til 1800 kr. tilbage i kassen…

Nu var jeg i Power igår, jeg kan godt få byttet den fjernbetjening, men det hjælper nok ikke…
Det vi ikke gøre nogen forskel med en anden, da den vil gøre det samme.
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 118