Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjakalen
Er det min nye skærm der er vind og skæv og skal ombyttes eller er det driver'en der fucker med mig??

Jeg fatter ikke rigtig hvorfor jeg kan kun vælge 59Hz eller 60Hz. mener selv at den skulle køre med 75Hz skæv Hz på 226BW kunne forstår hvis den sage 72Hz men fandeme da ikke 59Hz har jeg sq aldrig hørt om

har prøvet alt, også ny driver til grafikkort (BFG 8800 GTS 320 MB) det hjælp ikke, så har jeg format c. men heller ikke det har fixet mit problem :(
Af Will
Havde oprindligt kigget efter en 24" - men valgte istedet at købe en 226BW. Da jeg ikke ville risikere at købe en A/C panel, smuttede jeg ned i fona og ville købe en. Problemet var bare at de kun havde en A-panel.

**** it tænkte jeg og købte den a-panel.. og jeg synes at den kører super godt, kan ikke forstå hvorfor der er så stort et rarma skrig om det er et A eller S panel. Selvom jeg ikke rigtig har kunne sammenligne dem, så er jeg som sagt mere end tilfreds, og folk burde i mine øjne klappe hesten og "nøjes" med en A-panel istedet for at gå i koma over det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sjakalen skrev:Er det min nye skærm der er vind og skæv og skal ombyttes eller er det driver'en der fucker med mig??

Jeg fatter ikke rigtig hvorfor jeg kan kun vælge 59Hz eller 60Hz. mener selv at den skulle køre med 75Hz skæv Hz på 226BW kunne forstår hvis den sage 72Hz men fandeme da ikke 59Hz har jeg sq aldrig hørt om

har prøvet alt, også ny driver til grafikkort (BFG 8800 GTS 320 MB) det hjælp ikke, så har jeg format c. men heller ikke det har fixet mit problem :(
En fladskærm skal køre ved 60 Hz. Ikke 75 Hz, 59 Hz, 72 Hz eller hvad du ellers har lyst til. Læs mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Af jr
hej alle tak for et godt forum. jeg har et spørgsmål vedr ps3 på 226bw,
det er godt nok ikke den rette tråd men...
kan man sætte ps3 til skærmen hdmi/dvi og hvad så med lyden ? :o
jeg har for øvrigt a-panelet som virker fint på forhånd tak
Brugeravatar
Af klh
jr skrev:hej alle tak for et godt forum. jeg har et spørgsmål vedr ps3 på 226bw,
det er godt nok ikke den rette tråd men...
kan man sætte ps3 til skærmen hdmi/dvi og hvad så med lyden ? :o
jeg har for øvrigt a-panelet som virker fint på forhånd tak
Jeg kan forestille mig det kan lade sig gøre, da skærmen understøtter DHCP. Men du skal på en måde have splittet signalet fra HDMI til DVI og lyd. Jeg vil tro der kan findes nogle kabler der kan klare dette :)
Af ANTI
Jeg sidder nu her med en SyncMaster 226BW og en SyncMaster 206BW, 226BW er med et åhhh så frygtet A panel, og 206BW er med et S panal.

Det er faktisk røv ligegyldigt om det er med A eller S panel, det er en debat der er røget helt ud af størrelse, jeg kan ikke se en enenste forskel på dem, de står begge KNIV skrapt, skulle lige rode lidt med farverne på begge to, de er begge to for fede at spille WOW eller Q4 på, Counter kan man ikke sige så meget om men det er fanmer et nice billed der er på dem begge, så vil anbefalde alle den her skræm stor som lille, kommer sku an på dit behov i en skræm.

Bare et lille input til debaten.

Men er glad for mine nye skræmme.
Af jepergaard
Fik en A :( men syntes nu faktisk at biledet er ret fantastisk aligevel :D
Af Marlowe
Der har jo været en del debat ang. panel type S og A.
Nogen mener ligefrem at man ikke kan se forskel...

Her bliver de sammenlignet ->

http://www.behardware.com/articles/667- ... rdict.html

Så testen Yakken refererede til tidligere har fået ny konklusion... A får en stjerne mindre end S

god læsning :)
Af Wise Guy
Jeg har lige fået et stk 226bw A panel ind af døren, og Jeg kan altså ikke se noget back light eller bleding på min skærm....

Den er super fed, og noget større end min 172x 8)

Super flot skærm, er godt tilfreds :)
Af Thomas-DK
Jeg har lige fået en Samsung 226BW men et C-panel ind af døren.

Jeg ikke rigtig læse nogen steder, om dette panel.
Skal jeg leverer skærmen tilbage?

Via den "hemmelige" menu kan jeg se panelet er et CMO (M220Z1).

Nogen der har nogle erfaringer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo kommet frem at det med stor sandsynlighed ikke er CMO eller AUO der leverer panelet, men stadig Samsung - det er blot CMO/AUO der er hyret til at samle skidtet.

At de så ikke indstiller skærmen som man ville gøre det hos Samsung er en anden ting, men de fysiske målinger viser at panelet er i stand til at vise ækvivalente billeder og sortniveauer - man skal blot kalibrere dem ordenligt.
Af Thomas-DK
yakken skrev:Nu er det jo kommet frem at det med stor sandsynlighed ikke er CMO eller AUO der leverer panelet, men stadig Samsung - det er blot CMO/AUO der er hyret til at samle skidtet.

At de så ikke indstiller skærmen som man ville gøre det hos Samsung er en anden ting, men de fysiske målinger viser at panelet er i stand til at vise ækvivalente billeder og sortniveauer - man skal blot kalibrere dem ordenligt.
Tak Yakken, hvis det virkelig er sandt, så er det lidt vildt så meget tid der er brugt på det :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læs den test der er linket til et par indlæg højere oppe. Der er en direkte sammenligning.
Af Marlowe
Hej Yakken,

Måske er det rigtigt, men hvis du læser sammenligningen jeg tidligere postede, er der flere forskelle.

Efter kalibrering har A skærmen dårligere kontrast forhold end S skærmen.

Positivt er dog at A skærmen bruger mindre strøm... faktisk er forskellen ca. 10% - hvilket kunne tyde på forskelle i elektronik/panel

Jeg tror Samsung forsøger sig med en "pyntet historie" for at vinde tilliden tilbage...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17