Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaare
HBBTV fungerer nu perfekt med 2101 firmwaren på Samsung 2013 modeller. Undrede mig bare over, at app'en betegnes "HBBTV slovakia", hvilket Samsungs chat supporter heller ikke kunne give et begavet svar på.
Af HelgeDK
Hej, jeg har netop fået dette svar fra Samsung:

Tak for din mail til Samsung Support!

Vi har fået tilbagemeldinger fra kunder med F8005 TV model at opdateringen er kommet ud til den.

Så prøv at gå Menu -> Support -> Software Opdatering -> Opdater Nu og hent den nye opdatering!

For at få HbbTV til at virke skal du når TV'et har opdateret og slukket og tændt sig selv, gå ind i Smarthub -> Samsung Apps og hent HbbTV applikationen og installer den.

Så starter du HbbTV app'en og enabler Datatjeneste.

Herefter venter du nogle minutter og så går du Menu -> Support -> Datatjeneste -> Aktiver

Hvis du har flere spørgsmål, kontakt os meget gerne igen. 

Med venlig hilsen

Samsung Support 

Og har herefter konstateret at version 1120 er kommet til UE46F8005.

..., og har nu også konstateret, at det virker. Der er dog en enkelt fejl i ovenstående instruktion: man skal gå ind i Menu -> SYSTEM -> Datatjeneste og Aktivere. Jeg måtte også genstarte for at få det til at virke.
Måske et meget DUMT spørgsmål.

TV (UE46F6275) opgraderet til seneste (VERSION : 2102.2)
DONE

HBBTV slovakia WIDGET installeret
DONE

Menu -> Support -> Datatjeneste -> Aktiver
DONE

Men hvordan kommer man så til at se DR.nu? Hvad er det jeg ikke har forstået?

HBBTV slovakia WIDGET bliver ved med at sige at jeg skal gå til Menu -> Support -> Datatjeneste og aktivere (men det har jeg jo gjort).

Udbyder er Stofa (Aarhus antenneforenning)

/GCE
HBB TV har sluttet at fungere på både mit 2013 F og 2014 H TV. I alle fald for H TVet har der været en firmware opdatering. Jeg har godt nok indstillet til Engelsk SMART-TV, men det har virket tidligere. Nu får jeg bare "Not available".
Hej
Jeg har præcis samme oplevelse som GCE - dvs. Widget installeret, datatjeneste enabled, men alligevel melder widget tilbage at jeg skal enable datatjeneste.

Har haft widget afinstallerer og gen-installeret og prøvet flere kombinationer af rækkefølge for opstart, aktivering, sluk/tænd af TV.

Undres meget over hvorfor det virker for nogen, men ikke for andre...og hvorfor man skal søge personlig hjælp, i stedet for at Samsung meldte officielt og helt entydigt, hvordan det fungerer...!!!

Mit setup...
Cable: YouSee
TV: UE32F5505
Fw: 2102.2 (fra ultimo okt, så vidt jeg husker)

Nogen, der har hints til løsning?

Mvh. Landhoff
Senest rettet af Landhoff 11 nov 2014, 15:38, rettet i alt 1 gang.
Super...virker også her...! :)

Det var bare ikke sådan jeg forventede det ville virke. Troede det var en app man startede og skulle konfigurere.

Nogen der ved hvor man finder info om brugen/konfiguration af det, hvilke kanaler der understøtter etc.?

Mvh. Landhoff
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11