Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasper_j
marzman skrev:DVB-T er da en standard så hvorfor skulle man ikke kunne det?
Kan ikke give dig en fin teknisk forklaring, men der er noget med at man bruger forskellige implementeringer af DVB-T i forskellige lande - derfor kan der være problemer med blandt andet manglede undertekster på et importeret tv. Et lignende eksempel er Panasonic plasmaer, hvor den analoge tuner ikke virker korrekt på TV'er fra storbritannien, da man der bruger en anden version (i mangel af bedre ord) af PAL standarden.
Af marzman
Lige for at få det helt på det rene. Hvis jeg har en viasat boks (med eller uden HD) kan jeg helt uden problemer sætte den til lige meget om TVet har MPEG4 eller MPEG2 support. Jeg går ud fra at min DVB-S(2) boks kan dekode signalet som Viasat sender ud..

Er det rigtigt forstået ?
Af freekonrad
Jeg har selv kikket på 656 modellen og læst mange test der står i en citat:

It’s the main characteristic that differentiates the A676 from the A656 series: the latter does not have an HD digital tuner. You will therefore have to add an external box to receive the free channels that will be transmitted at the end of 2008. For us, this is the biggest defect of this television – all the more so that the presence of this type of HD tuner will be obligatory in TVs sold at the end of the year.

Men man kan jo altså købe en boks så den er altså heller ik værere. nu har jeg ikke set 676 modellen men 656 modellen er i hvertilfald flot

de siger godt nok også at den type hd tuner bliver obligatorisk fra næste pr , men som du ved er danmark jo altid flere år bagefter med alt teknisk
Af Fjendbo
A676 bliver slet ikk forhandlet i Scandinavien - i hvert fald ikk i Danmark.. Og har forresten selv et LE40A656, og det ka' sagtens anbefales, heh :) .. - men nej, det er ikk værre end den boks der..
Af Virgilen
Ja så viser det sig, at skærmen alligevel kommer på det danske marked. Ifølge Samsung kommer skærmen i butikkerne i løbet af 14 dage.