Log ind med sociale netværk
29 okt 2007, 22:40
Jah, så fik jeg købt den 226BW.. En hel del større end jeg lige troede.
Er overraskende glad for den, billedet er ikke så slemt fra siderne som jeg kunne have troet og alt i alt er den egentligt fin fin indtilvidere.
Men nu er mit spørgsmål så om jeg skal bruge Analog eller Digital tilslutning? Mit grafikkort har 2 Digital, men med adapters?
Er overraskende glad for den, billedet er ikke så slemt fra siderne som jeg kunne have troet og alt i alt er den egentligt fin fin indtilvidere.
Men nu er mit spørgsmål så om jeg skal bruge Analog eller Digital tilslutning? Mit grafikkort har 2 Digital, men med adapters?
30 okt 2007, 08:51
Nicky
Dette kan man selvfølgelig lave i skærmens menu, men hvorfor når man ike behøver det :P
Men nu er mit spørgsmål så om jeg skal bruge Analog eller Digital tilslutning? Mit grafikkort har 2 Digital, men med adapters?Jeg ved desværre ikke hvad adapters gør, men jeg bruger DVI tilslutningen og mærker KLAR forskel. Ikke kun med billedkvaliteten, men også på opsætningen. Jeg forsøgte nemlig med VGA, blot for at se forskellen og skærmen justerede ikke automatisk skrivebordsstørrelsen, den blev skubbet til venstre så jeg ikke kunne se 1 cm i venstre side, imens 1 cm i højre side var helt sort.
Dette kan man selvfølgelig lave i skærmens menu, men hvorfor når man ike behøver det :P
30 okt 2007, 12:54
Bare så'n en lille adapter så som du smider på digital udgangen så du kan sætte en analog skærm på 
Tænkte også på.. Er fladskærme ikke glade for høje Hz? Syntes godt jeg kan mærke forskel på min gamle CRT på 85Hz og den her i 1650x1080 på 60Hz? Eller er det bare indbildninger?
Tænkte også på.. Er fladskærme ikke glade for høje Hz? Syntes godt jeg kan mærke forskel på min gamle CRT på 85Hz og den her i 1650x1080 på 60Hz? Eller er det bare indbildninger?
30 okt 2007, 14:09
Hvis du kører via DVI kører skærmen max med 60 fps så længe dit g-kort hælder mere end 60 fps ud.
Det er en del af DVI standarden!
Hvis du derimod kører via den analoge indgang på skærmen (VGA) så kan de fleste LCD skærme gå en anelse højere op (70-76 fps).
Men så må man acceptere alle de bagdele der er ved analog vs digital port.
8)
Nighty skrev: Er fladskærme ikke glade for høje Hz? Syntes godt jeg kan mærke forskel på min gamle CRT på 85Hz og den her i 1650x1080 på 60Hz? Eller er det bare indbildninger?Hva mener du med Hz?
Hvis du kører via DVI kører skærmen max med 60 fps så længe dit g-kort hælder mere end 60 fps ud.
Det er en del af DVI standarden!
Hvis du derimod kører via den analoge indgang på skærmen (VGA) så kan de fleste LCD skærme gå en anelse højere op (70-76 fps).
Men så må man acceptere alle de bagdele der er ved analog vs digital port.
8)
30 okt 2007, 19:10
B-G
så skal du have dit grafikkort sat op således at det sender signal ud gennem begge udgange (TROR JEG) hvilket du ikke får meget ud af , tværtimod..
Hvad skulle du da bruge dette til egentlig?
Undskyld jeg blander mig, men jeg vil gerne vide om det er muligt at have en HP w2207 (eller anden TFT skærm) tilsluttet det samme grafikkort, på både VGA og DVI tilslutningerne, og så selv vælge hvilken tilslutning man vil benytte?
så skal du have dit grafikkort sat op således at det sender signal ud gennem begge udgange (TROR JEG) hvilket du ikke får meget ud af , tværtimod..
30 okt 2007, 21:12
Skulle det vise sig at skærmen virkede bedre til spil via VGA tilslutningen, kunne jeg jo vælge at benytte denne når jeg ville spille, og DVI til alt andet?
andeo skrev:B-GLige pt. har jeg to skærme tilsluttet mit grafikkoet, den ene udgang til min CRT skærm (ViewSonic P96f) og den anden til min flade (HP w2207), dette fordi min flade er meget bedre end min CRT, bortset fra hurtige FPS spil, jeg har dog ikke testet om den flade fungerer bedre når den er tilsluttet VGA tilslutningen, da jeg gentagende gange har læst at der er væsentligt bedre billedkvalitet når den er tilsluttet DVI tilslutningen.
Undskyld jeg blander mig, men jeg vil gerne vide om det er muligt at have en HP w2207 (eller anden TFT skærm) tilsluttet det samme grafikkort, på både VGA og DVI tilslutningerne, og så selv vælge hvilken tilslutning man vil benytte?
Skulle det vise sig at skærmen virkede bedre til spil via VGA tilslutningen, kunne jeg jo vælge at benytte denne når jeg ville spille, og DVI til alt andet?
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto