Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moke
Nu er jeg ikke ekspert, men når skærmen er 32" tvivler jeg på at man kan se forskel på 1080i/720P eller 1080P..

Men som sagt har jeg haft den koblet til både PC og Xbox360, og det ser knagme godt ud (B
Hi

Hijacker jeg denne tråd? Hvis ja, skal jeg nok oprette ny.
Mit gamle TV gik her i dag, så jeg skal have fundet mig et godt nyt TV. Helst stort (42"+). Er mest til LCD, men er ikke religiøst - jeg ved Plasma er godt. Skal anvendes til det hele, Film, TV, lidt spillekonsol, muligvis PC tilslutning, visning af billeder - når jeg får det hele koblet sammen til serveren i kælderen. Måske køber jeg medie center lidt senere.
Der taler lidt imod skinnende overflade: jeg har 3 store vinduer lige modsat TV'et. Så der bliver nogle refleksioner, men det kan ordnes med noget mørkelægning når der skal ses rigtig film, og der er lyst udenfor.

Jeg forstår stemning således, at Sony D3000 er bedre end Samsung M8. HDTVtest ser det i hvert fald således.

Cnet.com har anmeldt 2 skærme meget magen til, men måske er modelnumrene anderledes i USA, for jeg kan ikke finde de eksakt samme i DK.

Cnet anmelder Sony KDL-46S3000 (Bemærk S3000! er det forskellig fra D3000?). Får god kritik og det får 7.0 ud af 10 point.
http://reviews.cnet.com/flat-panel-and- ... ml?tag=lst

De har så et Samsung til anmeldelse, som i beskrivelsen kunne lyde som svarende til M8 serie (skinnende front, 1920 x 1200), men det kaldes Samsung LN T4665F. Det får 8.3 ud af 10, med meget rosende ord som "det bedste LCD TV vi har testet indtil nu".
http://reviews.cnet.com/flat-panel-and- ... =pdtl-list

Har søgt Samsung.dk, og jeg synes godt nok der er mange TV, men ingen med nævnte betegnelse. Så er Cnet i virkeligheden anmeldelser af andre (måske dyrere) skærme?
Eftersom HDTVtest har samme betegnelser, skulle man tro disse anmeldelser er mest troværdige, oder was?

Samsung giver full HD, og koster lidt mindre. Så det lyder som et bedre bud, med mindre HDTVtest har ret. Så er kvaliteten af Sonys vigtigere end om det er 768 eller 1080P. Og i 46" er forskellen måske ikke så stor. Det kan dog være en fordel hvis der skal tilsluttes PC med den høje opløsning.

Og til sidst. Sonys modeller er ret nemme at overskue. F.eks. D3000 i 3 varianter, 32, 40 og 46", og man kan se det er nye modeller (følger efter 2500). Se det kan selv jeg forstå. Men Samsung er lidt mere kompleks. M87, M86, N87, R89, R88, R87, R86, S86 (og det er kun 8 serien)... Tror nok M86/M87 er topmodellerne, og forskellen er, at M87 har sølvramme nederst, M86 er sort.

Feedback, anyone? Gode råd til hvad I mener, eller hvad I ville købe, modtages gerne. Budgettet må gerne holdes under 20.000.
Af lars040
Hej Karby

Sådan som jeg har forstået tingene er de to model du nævner, model som kun kan købes i USA og kun kan bruges i USA da de køre NTSC. Om M8x serien egentligt er den sammen ved jeg ikke helt, du kan jo prøve at sammenligne specifikationerne.
En anden ting er at Full HD ikke er alt, nu har jeg ikke set de to skærme tændt og stillet op overfor hinanden. Men jeg kunne forstille mig at Sony skærmen vil være bedre hvis du fx spillede en HD-DVD på dem begge selvom den ikke køre i Full HD. Og den højest sandsynligvis være mærkbar bedre hvis du så en ganske almindelig Tv-kanal gennem DVB-T tuneren

håber du kan bruge mit svar til noget...

så som du næsten kan læse ud af mit svar vil jeg anbefale dig at købe KDL-46D3000 eller KDL-40D3000 alt efter hvor stor du vil have den.
Af LnQ
Moke skrev:Nu er jeg ikke ekspert, men når skærmen er 32" tvivler jeg på at man kan se forskel på 1080i/720P eller 1080P..

Men som sagt har jeg haft den koblet til både PC og Xbox360, og det ser knagme godt ud (B
det jo det men går vi op i 40" er det så synbart eller det først omkring de 50" at man virkelig kan mærke det.

Gør ikke noget ...så der blev jeg klogere ...tror jeg ender med et sony...trods alt brændte mit 13års 32 sony af ...men den har os været brugt meget...

Men i starten fik samsung meget ros....så det først senere hen sony kom ind med deres kort eller...cnet er os et nice review sted men er sommetider lidt tvivlsomme med hvad der er af bruger kritik...
http://www.trustedreviews.com/ er os et godt sted til hardware osv ved ikke om de har lcd sektion...
Af LnQ
forresten

11303.79 for et Sony KDL-40D3000 (Sort) i tyskland kan det betale sig?
Er der noget med garantien der? og 13.499 kr i dk hos hifipriser.dk?
Af Moke
LnQ skrev:forresten

11303.79 for et Sony KDL-40D3000 (Sort) i tyskland kan det betale sig?
Er der noget med garantien der? og 13.499 kr i dk hos hifipriser.dk?
Audiosound har det til 13.350 iflg Pricerunner.dk...

Og der er vist et eller andet med garantien for varer fra tyskland (eller var det kune for Samsung)...

Jeg ville ringe til Sony themselves, og spørge 8)
Af King Karby
Tak for svar Lars040.
Jeg har været i KT Radio i Odense og se på div. TV. Har set Samsung M87, andre Samsung og Sony D2000 og nogle andre. De havde godt nok ikke Sony D3000, men mine betragtninger var:
Sony ser generelt bedre ud end Samsung. Men bedst ser Panasonic og Pioneer plasma dog ud.

Kunne ikke prøve eksakt samme signaler og scener på alle TV, men tror mine betragtninger holder. Så nu er jeg pludseligt flyttet mod Plasma siden...

Læste en tråd, hvor Rasmus skriver : "Til 1080-materiale er der ingen tvivl om at et 1920x1080 display er at foretrække da du slipper for at have en scalar med inde i gengivelsen".
Jeg kan ved selvsyn se, at kvaliteten af skærmen er vigtigere end opløsningen ved alm. TV kigning, men hvis nu primær signalkilde bliver et mediecenter, bør man så prioritere 1080P højt? F.eks. vente og satse på Sony W3000 bliver 1080P, prima kvalitet og til at betale? Eller strække sig, og bøffe for en 1080P plasma?

NB. hvor er det skønt, der er et forum der tager disse emner seriøst. Tak for en god side :-)
Af Anden
Jeg valgte samsungs m86 som 46" frem for sonys. Billedet stod bedre på flere punkter da jeg så dem næsten ved siden af hinanden.

Så lækkert sort niveau m86 har! O_O