Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

spede skrev:Kan nogen bekræfte at 42" skulle have IPS-panel? Og hvad betyder det i så fald for billedkvaliteten og brugen af denne test???????
I tilfælde af at det er et IPS-panel, så vil skærmen ikke have samme gode kontrastforhold og gengivelse af sort. Kontrasten vil i stedet være svag, men betragtningsvinklerne vil så være noget bredere.
42" er et AOU MVA panel. Det har passiv 3D. Vær dog opmærksom på at 42" ikke har scanning backlight og vist også mangler interpolation i motionflow-egenskaberne. Mener heller ikke at 50W805 har det. Det er vist det der især skiller 828 (829 i UK og USA) og 805. Ellers skulle de grundlæggende være ens. W700-serien adskiller sig heller ikke mærkbart fra W800-serien. Den har hovedsageligt et lidt andet design og ingen 3D. (hvis man også kan se bort fra motionflow)
red_martians skrev:42" er et AOU MVA panel. Det har passiv 3D. Vær dog opmærksom på at 42" ikke har scanning backlight og vist også mangler interpolation i motionflow-egenskaberne. Mener heller ikke at 50W805 har det. Det er vist det der især skiller 828 (829 i UK og USA) og 805. Ellers skulle de grundlæggende være ens. W700-serien adskiller sig heller ikke mærkbart fra W800-serien. Den har hovedsageligt et lidt andet design og ingen 3D. (hvis man også kan se bort fra motionflow)

Hej

Først og fremmest mange tak for svar - dejligt for en der først nu prøver at sætte sig ind i området. Men kan jeg få dig til at uddybe de første par linjer. Hvad er det for et panel og hvordan varierer det fra det anmeldte? Og hvad betyder interpolation i motionflow-egenskaberne?

Vil du anbefale mig at holde mig fra "42w828B?

På forhånd tak.
spede skrev:
red_martians skrev:42" er et AOU MVA panel. Det har passiv 3D. Vær dog opmærksom på at 42" ikke har scanning backlight og vist også mangler interpolation i motionflow-egenskaberne. Mener heller ikke at 50W805 har det. Det er vist det der især skiller 828 (829 i UK og USA) og 805. Ellers skulle de grundlæggende være ens. W700-serien adskiller sig heller ikke mærkbart fra W800-serien. Den har hovedsageligt et lidt andet design og ingen 3D. (hvis man også kan se bort fra motionflow)

Hej

Først og fremmest mange tak for svar - dejligt for en der først nu prøver at sætte sig ind i området. Men kan jeg få dig til at uddybe de første par linjer. Hvad er det for et panel og hvordan varierer det fra det anmeldte? Og hvad betyder interpolation i motionflow-egenskaberne?

Vil du anbefale mig at holde mig fra "42w828B?

På forhånd tak.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091

Her står der lidt om egenskaberne. En 42w828 har vist kun blackframe insertion. Det er på ingen måde negativt, men billedet bliver ret mørkt ved brug og kan flimre svagt. De fleste bruger det ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selv med den nye adapter, så er det jo vanvittigt så langt fra væggen disse nye Sony-modeller kommer til at hænge. I min optik er det en meget mærkelig prioritering de har haft og det kunne være sjovt, at høre hvad motivationen for at lave TV'et således har været. Hvis man alligevel ødelægger muligheden for vægmontering, så kunne man nok lige proppe strømforsyningen op i kassen også - det gør jo ikke fra eller til. Men det gør det naturligvis nemmere at udskifte den hvis den pludselig futter af...
Af red_martians
Med vesa-adapteren monteres strømforsyningen deri. Og så lang fra væggen er den ikke når det bruges. Samsungs nye 6serie er måske kun 1cm tyndere. Og det er vist den som den skal konkurrere med.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
cybamerc skrev:
Rasmus Larsen skrev:Tv'et starter hurtigt, men der går 30 sekunder før man kan skfite HDMI eller åbne apps.
Hvad med almindeligt kanalskift, når tv'et er oppe at køre? Er der nogen forbedring af oplevelsen på det punkt?
Meget ligesom tidligere. Har ikke målt, men oplevelsen er stadig, at man sidder og venter lidt.
Jeg er stadig lidt forvirret omkring billedkvaliteten på "42 i forhold til denne anmeldelse. Vil billedkvaliteten være dårligere med de nævnte forskelle end den roste "50?
Jeg skal først og fremmest bruge mit tv til at se sport på, andet tv og netflix. Vil I sige at "42W828B vil være et godt bud for mig hvis jeg primært går efter god billedkvalitet, nemt smart TV og muligheden for at optage?

På forhånd tak.
Så kom testen endelig - og mange tak for det! :)

Nu er jeg dog meget interesseret i at høre, om jeg kan anvende præcis de samme indstillinger til mit 55w805A som I har anvendt på dette w805B - hvor den reelle forskel jo blot er panelet, hvor a-modellen (2013) har et andet panel end b-modellen (2014)?
spede skrev:Jeg er stadig lidt forvirret omkring billedkvaliteten på "42 i forhold til denne anmeldelse. Vil billedkvaliteten være dårligere med de nævnte forskelle end den roste "50?
Ja det kan jeg godt forstå. Her er den fulde liste over forskelle. Problemet er, at vi lige nu ikke ved om 42" modellen har et helt andet panel (fordi den har passiv 3D). Hvis det er samme panel, så vil du primært miste en smule på gengivelsen af hurtige bevægelser, men ellers vil skærmen nok i store træk være identisk. Hvis det derimod er et helt andet panel, kan billeddelen være markant anderledes (men funktionaliteten den samme).

Jeg har ikke kunne få det bekræftet endnu, så jeg må være dig svar skyldig.

Sony 42W805B - Motion Flow 200Hz - passive 3D [50Hz panel] only dejudder, but no de-blur function
Sony 42W815B - Motion Flow 300Hz - passive 3D [100Hz] only dejudder, but no de-blur function
Sony 42W828B - Motion Flow 400Hz - passive 3D [100Hz panel] only dejudder, but no de-blur function
Sony 42W829B - Motion Flow 400Hz - passive 3D [100Hz panel] only dejudder, but no de-blur function

Sony 47W807B - Motion Flow 400Hz - passive 3D [100Hz panel] only dejudder, but no de-blur function

Sony 50W805B - Motion Flow 400Hz - active 3D [100Hz panel] only dejudder, but no de-blur function
Sony 50W815B - Motion Flow 600Hz - active 3D [100Hz panel] only dejudder, but no de-blur
Sony 50W817B - Motion Flow 400Hz - active 3D [100Hz panel] only dejudder, but no de-blur function
Sony 50W828B - Motion Flow 800Hz - active 3D [100Hz panel] dejudder + de-blur function
Sony 50W829B - Motion Flow 800Hz - active 3D [100Hz panel] dejudder + de-blur function

Sony 55W805B - Motion Flow 400Hz [100Hz panel] only dejudder, but no de-blur function
Sony 55W828B - Motion Flow 800Hz [100Hz panel] dejudder + de-blur function
amizphy skrev:Nu er jeg dog meget interesseret i at høre, om jeg kan anvende præcis de samme indstillinger til mit 55w805A som I har anvendt på dette w805B - hvor den reelle forskel jo blot er panelet, hvor a-modellen (2013) har et andet panel end b-modellen (2014)?
Nej ikke direkte. Du kan dog generelt følge de overordnede retningslinjer. Altså at bruge Film-profilen og slå mange af de dynamiske systemer fra. De giver ikke mening på digitale HD-kanaler. Mange af støjreduktionsfunktionerne er også lavet til dårlige analoge udsendelser eller på anden måde dårligt tv-indhold, og det er de færreste, som får sådan noget ind via tv-signalet længere.
Tak for svar, det er rart at det ikke bare er mig der ikke forstår at udlægge teksten. Men vældig frustrerende ikke at kunne få svar.

Umiddelbart må min konklusion være at jeg ikke tør give 6.000 for et fjernsyn hvor jeg ikke ved hvilket panel der er i. Men hvad skal man så gøre hvis man gerne vil have et godt tv i størrelsen 40-46 tommer?
Rasmus Larsen skrev:Nej ikke direkte. Du kan dog generelt følge de overordnede retningslinjer. Altså at bruge Film-profilen og slå mange af de dynamiske systemer fra. De giver ikke mening på digitale HD-kanaler. Mange af støjreduktionsfunktionerne er også lavet til dårlige analoge udsendelser eller på anden måde dårligt tv-indhold, og det er de færreste, som får sådan noget ind via tv-signalet længere.
Nå okay - så du mener, at det kun er de mest basale indstillinger jeg kan efterligne?
Så må jeg prøve mig lidt frem og tilbage med de mere avancerede billedindstillinger.
Tak for svaret anyways.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8