Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbth
takker for svaret. Tror sgu' jeg ender med at købe Philips-skærmen. Så må jeg se, om jeg kan få noget ud af ambilight, ellers må jeg jo slå det fra.
Af clrawe
lasjen4 skrev:Præcis det samme valg, som jeg stod overfor. Jeg endte med at vælge pv60'ern. I TC på vesterbro kan man se dem næsten ved siden af hinanden. De imponerede mig begge, men jeg synes at pv60ern gengiver sort bedre end 9731. Også var den også større. Det var nok det som gjorde udslaget, men jeg synes du selv ska se dem begge live, for vi kan ikke svare på det. Kan kun fortælle hvad jeg gjorde, for jeg spurgte præcis til det samme !

Så tag ud og kig på det, du kan ikke vælge forkert :D
Øhhh....
Der er ikke skyggen af Philips i TC mere.
Efter "skandalen" vil de ikke røre Philips med en ildtang mere.
Af lasjen4
fair play.. det er også en måned siden jeg kiggede forbi !
Af kbth
er pixelfejl et udbredt problem på lcd skærme? Skal der være et bestemt antal før man kan returnere skærmen?
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Jeg har en pixelfejl på mit tv, men det tog mig flere dage om at opdage det, og den var først synlig efter jeg finkæmmede tvet på 10 cms afstand. Jeg kan kun se den fra 30 cm nu hvor jeg ved hvor den er, og det er endda kun meget svagt og kun når der ikke er bevægelse i billedet.

Med andre ord, pixelfejl er ikke værd at bekymre sig om, med mindre man har falkeblik og sidder klods op af sit tv:)
Af kbth
ok takker for svaret. Man gør sig jo hurtigt mange bekymringer, når man skal bruge +10.000 på en skærm...

Er der nogen, der ved hvilket kabel man forbinder sin skærm med sin TDC <Selector med? Jeg har ingen af delene endnu, men skal jo også have investeret i nogle ordentlige kabler.
Brugeravatar
Af pdrhan
kbth skrev:ok takker for svaret. Man gør sig jo hurtigt mange bekymringer, når man skal bruge +10.000 på en skærm...

Er der nogen, der ved hvilket kabel man forbinder sin skærm med sin TDC <Selector med? Jeg har ingen af delene endnu, men skal jo også have investeret i nogle ordentlige kabler.
Scart kabel
Af kbth
OK jeg hiver lige nogle flere spørgsmål frem, da I indtil videre har været så gode til at besvare dem :-)

1) Jeg var i Fona for at vise min kæreste Philips 32PF9731. Det var et skidt analogt signal på DR2, men alligevel var billedet overraskende godt ift. mange af de andre skærme, der delte signalet. Dog mente min kæreste, at hun bemærkede noget 'slør' (er det det man kalder ghosting?) på skærmen. Det bekymrede mig en del, da et alm. tv-program jo ikke har så hurtige bevægelser og panoreringer som eksempelvis en fodboldkamp.

Spørgsmålet er så: Kan det skyldes signalet, eller er det skærmen som sådan?

2) Jeg har forsøgt at blive klogere på TDC Selector. Efter at have talt med folkene i TDC butikken blev jeg informeret om, at Selector HD nok kommer til sommer. Fint nok, men jeg mente nu ikke, at der var nogen kanaler, der allerede sender i HD på det danske net. Det var TDC folkene ikke enige i. Kan nogen her forklare mig, hvad fordelen ved Selector HD frem for alm. Selector er i de nærmeste par år?

Endnu en gang tak for hjælpen til det bedste forum på nettet!
Brugeravatar
Af pdrhan
kbth skrev:OK jeg hiver lige nogle flere spørgsmål frem, da I indtil videre har været så gode til at besvare dem :-)

1) Jeg var i Fona for at vise min kæreste Philips 32PF9731. Det var et skidt analogt signal på DR2, men alligevel var billedet overraskende godt ift. mange af de andre skærme, der delte signalet. Dog mente min kæreste, at hun bemærkede noget 'slør' (er det det man kalder ghosting?) på skærmen. Det bekymrede mig en del, da et alm. tv-program jo ikke har så hurtige bevægelser og panoreringer som eksempelvis en fodboldkamp.

Spørgsmålet er så: Kan det skyldes signalet, eller er det skærmen som sådan?

2) Jeg har forsøgt at blive klogere på TDC Selector. Efter at have talt med folkene i TDC butikken blev jeg informeret om, at Selector HD nok kommer til sommer. Fint nok, men jeg mente nu ikke, at der var nogen kanaler, der allerede sender i HD på det danske net. Det var TDC folkene ikke enige i. Kan nogen her forklare mig, hvad fordelen ved Selector HD frem for alm. Selector er i de nærmeste par år?

Endnu en gang tak for hjælpen til det bedste forum på nettet!
Jeg kan fortælle at jeg hentede min PV60 i lørdags..med alm antenne signal fraTDC står der kanon billede på...når jeg kører det gennem min selector via scart , står der endnu mere kanon billede på, meget skarpt , utroligt skarpt , tør ikke tænke på hvordan det så der ud i HD....jeg har ikke et sekund fortrudt mit valg af dette tv....
Af kbth
OK takker for svaret. Jeg er sgu' blevet mere og mere i tvivl. Lidt bekymret vil jeg være ift. burn-in, og 32" passer bedre i størrelsen til min stue, puha svær beslutning.

Er der andre der har nogle input til de to spørgsmål ang. Selector og Philips-fjernsynet?
Brugeravatar
Af pdrhan
kbth skrev:OK takker for svaret. Jeg er sgu' blevet mere og mere i tvivl. Lidt bekymret vil jeg være ift. burn-in, og 32" passer bedre i størrelsen til min stue, puha svær beslutning.

Er der andre der har nogle input til de to spørgsmål ang. Selector og Philips-fjernsynet?
Jeg talte med dem inde i TC vdr burn-in , det er ikke noget man skal være bange for ved normal tv-kigning det opstår typisk hvis du spiller spil i timevis med eks et logo eller lign på samme sted på skærmen - eller hvis den står med et pc billede på samme sted i længere tid eller en pauseskærm etc , ved alm sapning og tv kigning behøver du vidst ikke være bange....
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Det er da også noget underligt noget at vise et analog signal på TV i butikker, det er fuldkomment umuligt at bedømme kvaliteten når de sender et signal ud der skal deles med 20 andre fjernsyn. Har aldrig set skyggen af ghosting eller slør på mit tv, og har faktisk heller aldrig hørt om at det skulle være et problem på netop denne model.
Brugeravatar
Af pdrhan
kbth skrev:ok takker for svaret. Man gør sig jo hurtigt mange bekymringer, når man skal bruge +10.000 på en skærm...

Scart kabel....
Af kbth
jeg takker for alle input er i tråden. Jeg har nu fået min 32" philips skærm hjem, og netop set Manchester United slå Liverpool. Udover det gode resultat var jeg meget fornøjet med billedets kvalitet, og det var på trods af to ting

nr. 1 - Kanal 5 har altid stået dårligt, også på mit gamle CRT.

nr. 2 - den selector jeg har købt er defekt, så signalet var analogt. Jeg er meget spændt på at se skærmen med Selectoren tilsluttet. Når TDC sender en ny til mig, så kommer jeg muligvis med lidt mere nuancerede og præcise iagttagelser om mit nyindkøb. Alt i alt synes jeg det er en flot skærm med et godt billede, og min kæreste er fuldt ud tilfreds med at kunne se MTV i 32".