Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Centine
Mit TV var 000.150.048.013 fra fabrikken af, og havde derfor allerede den ovenstående patch. Jeg installerede .14 via USB og det har ikke gjort nogen forskel.

Lige nu hælder jeg stærkt til at returnere TV'et. Det er rigtigt ærgerligt fordi jeg synes det er et pænt TV med et godt billede, men både bleed og de laaaaangsomme menuer er store minuser.
Af copro
Jeg har checket min firmware og den hedder QF1EU-0.132.2.0 og er fra 7/8/2012. Der nok noget at hente ved opdatering. Det er stadig ikke lykkedes mig at opdatere via wifi; er der nogen der har et bud på problemet. Den lukker ned og starter op igen; og foreslår derefter at opdatere software igen. Sådan kører det i ring.

Men det står pænere end det lidt ældre Samsung, som det erstatter. Det bliver hængende, hvis jeg kan få det til at fungere korrekt.

Kom gerne med et bud på løsning af problemet.
Af Centine
Hrm, det lyder lidt, men ikke helt, som det samme problem jeg havde da jeg ville aktivere "smart" TV hvor den også bare cyklede uendeligt rundt i de samme menuer. Jeg har desværre ingen løsning lige umiddelbart - for mig løste problemet med den uendelige løkke sig selv da jeg slukkede, men det tog den omkring 24t at opdage at min smart TV konto var aktiv.

Mht. til egen opdatering så påstod den hårdnakket at der ingen updates fandtes, så jeg var nødt til at bruge USB, som den godtog uden problemer.
Af biggo
Centine skrev:... men både bleed og de laaaaangsomme menuer er store minuser.
Jeg går med samme overvejelser. Jeg synes der er et helt fantastisk billede, men jeg tager mig til hovedet over de langsomme menuer. Det er mig ubegribeligt hvordan man kan release sådan noget hø.

Kan du beskrive hvor du oplever bleeding? Der er et stort område i nederste højre hjørne på mit. Det breder sig 10-15 cm ind og går næsten op til midten.

Jeg synes det er slemt. :((
Af Centine
biggo skrev: Kan du beskrive hvor du oplever bleeding? Der er et stort område i nederste højre hjørne på mit. Det breder sig 10-15 cm ind og går næsten op til midten.
Mit bleeder oppe fra toppen, ca midt på. Der er en anelse nede i hjørnet men det er meget minimalt.
Af dami4200
Jeg har som så mange andre også fået købt dette tv.
Min holdning til det er, at billedet er ganske udemærket, men er faktisk lidt skuffet over de langsomme menuer.

Jeg har ligeledes prøvet, at opdatere tv'et via USB, men synes ikke rigtigt at det har hjulpet på noget.

Håber at Philips sender et firmware på marekdet, som løser problemet med de langsomme menuer.
Af biggo
Ingen problemer med at opdatere firmware her - via wi-fi.
Af Centine
Er der noget tegn på edge-bleed på dit? det virker lidt eksemplar-afhængigt.
Af biggo
Centine skrev:Er der noget tegn på edge-bleed på dit? det virker lidt eksemplar-afhængigt.
Yeps, som jeg skrev, så er der et stort område i nederste højre hjørne på mit. Det breder sig (i hvert fald) 15 cm ind og går næsten op til midten.

Jeg ser det konstant ved mørke scener. Overvejer stadig hvad jeg skal stille på med det. Jeg tror jeg vil kontakte Philips customer support og høre ad.
Af MichaelKnudsen
Centine skrev:Mht. til egen opdatering så påstod den hårdnakket at der ingen updates fandtes, så jeg var nødt til at bruge USB, som den godtog uden problemer.
dami4200 skrev:Jeg har ligeledes prøvet, at opdatere tv'et via USB, men synes ikke rigtigt at det har hjulpet på noget.
Det er ikke blevet for mig endnu at få opdateret mit TV, men i har altså ikke oplevet nogen "værre" problemer opstå efter at i har opdateret jeres firmware? så som knas med lyden eller lignende? ..

Må godt nok indrømme at jeg har efterhånden oplevet et par dumme "bugs" i den firmware version der ligger på mit TV pt.

F.eks. satte jeg sleeptimer på igår inden jeg skulle sove, og vågnede næste morgen ved at fjernsynet stadig kørte og fjernbetjeningen var ude af funktion, så der måtte jeg hive stikket til TV'et ud og sætte det i igen, før den fattede noget igen..

En anden ting jeg har oplevet, var efter jeg var færdig med at se en film fra USB-harddisk, så ville den ikke reagere på hverken pause, stop eller spole funktionerne. Til gengæld ville den godt slå tilbage på "normal" TV funktion og skrue op og ned..

Men ud over softwaren på TV, har jeg ikke et ondt ord at sige om det. Utroligt flot billede ved afspilning af 1080p film!, 3D funktionen virker også forbløffende godt efter min mening! men kan kun give dami4200 ret i at man da må håbe de snart kan realese en ordenlig version af deres software!
Af mortenjensen
Hej alle,
Jeg hoppede også på tilbuddet med 7000 kr. efter rabat. Jeg synes, jeg har fået et fedt fjernsyn for pengene også selvom menuerne er lidt langsomme - jeg bruger dog apple-tv og stofa smart tv til stort set det meste og så er det jo ikke et problem.

Har nogen af jer haft bøvl med at tilslutte ekstern lyd? Jeg kan få lyd direkte fra stofaboksen - men så er der jo ikke lyd, når jeg bruger apple-tv.

Er der noget, der skal slås til i opsætningen - eller hvilket stik på tvet skal bruges til at trække lyd ud til anlæg?

mvh
Morten
Af mortenjensen
Lige en ting mere:
- kalibering, bruger I ikke blot standardindstillingerne (normal, naturlig, foto og hvad de ellers hedder) - eller roder I med de mere avancerede indstillinger?
Morten

Jeg synes umiddelbart at foto eller naturlig er bedst
Af biggo
MichaelKnudsen skrev: Det er ikke blevet for mig endnu at få opdateret mit TV, men i har altså ikke oplevet nogen "værre" problemer opstå efter at i har opdateret jeres firmware? så som knas med lyden eller lignende?
Skal ikke kunne sige det, da jeg opdaterede som det første. Men jeg har slået dynamic backlight til, og er faktisk lidt generet af, at der ofte kommet et lille "glimt" når en scene skifter fra meget mørk til meget lys - og omvendt.

Jeg synes at have læst, at det er en fejl som er opstået i den nye firmware. Jer som ikke har opdateret - oplever I det samme?
Af Nougatplovene
mortenjensen skrev:Lige en ting mere:
- kalibering, bruger I ikke blot standardindstillingerne (normal, naturlig, foto og hvad de ellers hedder) - eller roder I med de mere avancerede indstillinger?
Morten

Jeg synes umiddelbart at foto eller naturlig er bedst
Jeg vil også meget gerne se en rigtig kalibrering.
Indtil videre har jeg brugt den der er for 8007 modellen som næsten lige er anmeldt.
Det er de samme indstillingsmuligheder man har, men er godt klar over det nok ikke er helt korrekt.
Jeg kan ikke finde de der ISF Day/Night indstillinger.

Jeg synes også at billedet er ret godt. Jeg har ikke de store problemer med bleeding synes jeg.