Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
nej lyder mere som en lx950n med forbedret billedbehandling(scalering med mere).... men det er jo heller ikke så skidt
Af Karizma
edinger skrev:
Karizma skrev:Hvad siger I? Kender I noget til LG 47LW980W pris, udgivelse, test? Eller skal jeg ikke spilde min tid længere og få købt et andet fjernsyn?
Baseret på denne ikke videre opløftende test fra AV Forums, ville jeg ikke nødvendigvis vente på, at skærmen landede i de danske (net)butikker.

Lyder langt fra som den åbenbaring, mange tilsyneladende har forventet :o
Nej Hvor træls! ;;)
Hvad gør jeg så? :s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
edinger skrev:
Karizma skrev:Hvad siger I? Kender I noget til LG 47LW980W pris, udgivelse, test? Eller skal jeg ikke spilde min tid længere og få købt et andet fjernsyn?
Baseret på denne ikke videre opløftende test fra AV Forums, ville jeg ikke nødvendigvis vente på, at skærmen landede i de danske (net)butikker.

Spændende læsning, men jeg må da sige, at jeg som anmelder selv, er meget uenig i, at sortniveauet skal vurderes uden local dimming systemet aktiveret. Selvom det gengiver halos, så er det da et lidt billigt trick for at hive ned i den endelige vurdering - og de gjorde det heller ikke på sidste års LX9900 model (som den hed i England).

Ser man bort fra det, synes jeg da ikke det er et skuffende resultat?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Karizma skrev:
edinger skrev:

Nej Hvor træls! ;;)
Venter på testen herfra :)

AVforums er kendt som store fortalere for Panasonic. Det er vi også her på FlatpanelsDK, men vi kan godt se ud over Panasonic. Se blot hvordan de vurderede Panasonic DT30 i forhold til os (se også mit indlæg lige før dette).
Af Karizma
Rasmus Larsen skrev:
Karizma skrev:
edinger skrev: Baseret på denne ikke videre opløftende test fra AV Forums, ville jeg ikke nødvendigvis vente på, at skærmen landede i de danske (net)butikker.

Nej Hvor træls! ;;)

AVforums er kendt som store fortalere for Panasonic. Det er vi også her på FlatpanelsDK, men vi kan godt se ud over Panasonic. Se blot hvordan de vurderede Panasonic DT30 i forhold til os (se også mit indlæg lige før dette).
Jeg venter gerne, men situationen lige nu er at jeg står helt uden et tv. Så har man virkelig ret travlt med at finde et TV :)
Regner du med at have test klar i løbet af disse uger?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Karizma skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Karizma skrev: Nej Hvor træls! ;;)

Jeg venter gerne, men situationen lige nu er at jeg står helt uden et tv. Så har man virkelig ret travlt med at finde et TV :)
Regner du med at have test klar i løbet af disse uger?
Nej, jeg har endnu ikke modtaget Tv'et. Jeg har rykket for det endnu en gang.
Af Mysen
Jeg synes da ikke avforums ser skidt på dette tv. De har bare en anden holdning til local dimming, og det kan jeg for så vidt godt forstå. LG bruger IPS paneler, men med local dimming er betragtningsvinklen altså meget begrænset, hvis man vil undgå for mange glorier. Og med IPS panelet får de et temmelig dårligt sortniveau.

I betragtning af alle de andre ting, dette tv gør så godt, så er jeg slet ikke i tvivl om, at det får en topanbefaling herinde. Der drejer sig nok ikke så meget om avforums' panasonic-begejstring, at den ikke bliver mere rost, men nærmere at de ikke bryder sig om local dimming, og uden local dimming er tv'et mat og uden megen kontrast. Det er jo en subjektivitet på local dimming featuren, som Rasmus forholder sig anderledes til, og det vil nok afspejles af anmeldelsen.
Af loland
Det virker mystisk ikke at kunne lide local dimming? Det er da til hver en tid at foretrække fremfor ujævnt lys. Har monteret nogle LED strips bagpå min 47lx950n også er glorierne storset ikke til at se. Meningen med LG nu hedder NANO led er vel også at de har udvidet zonerne, så glorierne er blevet mindre tydelige? :s
Af Mysen
De har udvidet ANTALLET af zoner. Større zoner er jo næppe en fordel ;)
Glorierne er der stadig ifølge denne test og ikke mindst fra en skæv vinkel. På avforums.com foretrækker de homogen lysfordeling, dyb sort, brede betragtningvinkler - UDEN "snyd"; - og det peger jo i høj grad hen på Panasonic...
Af loland
Mysen skrev:De har udvidet ANTALLET af zoner. Større zoner er jo næppe en fordel ;)
Glorierne er der stadig ifølge denne test og ikke mindst fra en skæv vinkel. På avforums.com foretrækker de homogen lysfordeling, dyb sort, brede betragtningvinkler - UDEN "snyd"; - og det peger jo i høj grad hen på Panasonic...
Var også det jeg mente da :p

Arghh er ved at være træt af panasonic dit og dat! Får folk penge for at nævne panasonic i hver eneste tråd !! :D
Af JesperKeller
loland skrev:
Mysen skrev:De har udvidet ANTALLET af zoner. Større zoner er jo næppe en fordel ;)

Arghh er ved at være træt af panasonic dit og dat! Får folk penge for at nævne panasonic i hver eneste tråd !! :D
:D :D :D :D :D
Af Mysen
loland skrev:

Jeg er ikke fortaler for Panasonic, og ejer heller ikke selv et Panasonic tv. Jeg prøver bare at redegøre, hvorfor avforums er så forelskede i Panasonic.
Panasonic lider til en vis grad af retention/burn-in, buzz, højlydte blæsere, højt strømforbrug, (indtil for nyligt) floating blacks, banding og et gammeldags design... Ting som avforums tilsyneladende ikke vægter højt.
Men hvorfor de ser så anderledes på DT30, kan jeg ikke forklare..

Og den med zonerne er jo bare for at være lidt ordkløver. Jeg vidste skam godt, det var dét, du mente ;)
Brugeravatar
Af edinger
loland skrev:Arghh er ved at være træt af Panasonic dit og dat! Får folk penge for at nævne Panasonic i hver eneste tråd !! :D
For nu at svare med et – lettere omskrevet – citat:
Rasmus Larsen skrev:Nej, jeg har endnu ikke modtaget [...] nogen check. Jeg har rykket for det endnu en gang.
8)