Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beano
Problemer er bare at plasma billedet typisk er svagere under lyse forhold og billedet drukner endnu mere med reflektioner.

Kan godt være at gammeldaws CRT tv også havde reklektioner - men der var skærmen også meget mindre end det man køber i dag. Og nu har man trods alt valget imellem forskellige niveauer af skærmoverflader, så hvorfor ikke udnytte muligheden.

Reflektioner er ikke et problem for mange, men det afhænger helt af hvor tv'et skal stå og hvordan ens stue/værelse er indrettet mht vinduer og lyskilder. Jeg har en stor stue med masser af vinduer og reflektioner er nemme at få - jeg foretrækker at slippe for dem men omvendt heller ikke eneste faktor når jeg investerer i nyt tv :)
Af chillout
lys burde ikke være noget problem, eftersom jeg kun har 1 vindue og det kommmer tv'et til at være foran
Af Beano
Så tror jeg heller ikke det er noget problem for dig :)
Brugeravatar
Af intentus
Der var allerede oprettet et tilsvarende emne her...

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22246
chillout skrev:tak for hjælpen

men læste lige, at hvis er et billed der køre for langt tid på skærmen kan det godt burn in, altså blive siddende.

er det et stort problem?
Som Flatpanels-testen af bl.a. G30 beskriver, så skulle retention IKKE være et problem, fordi Pana bruger en anden fosfortype i tv'et. De mest udsatte tv i den retning er vistnok i øjeblikket mere deres 3D-TV.

Som det siges, er der altid persienner/gardiner til at få den optimale oplevelse af visse plasma-tv, der ikke har et optimalt antirefleksivt filter. Mit vigtigste tv-kiggeri foregår under "hyggelige lysforhold" (ikke fuldt dagslys). :) Min billedkvalitet ud på aftenen er den der virkelig betyder noget.

intentus