Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CowboyJoe
Rammen er lavet af børstet stål og er ikke sort som på de forgående modeller. Den er samtidig også blevet en smule tyndere om rammen og så har den fået foden med benene i stedet for den traditionelle fod..

Men det er vel et spørgsmål om smag. Jeg var også skeptisk i starten, men synes faktisk at sølvrammen giver et lidt mere eksklusivt look til Tv'et :)
Af rkc
sølv eller sort er en af de forskelle på 7005 og 8005,

ville gerne bytte med min ps50c7705 om rammen så var grøn,
størelsen bliver en vane meget hurtigt og 50 er bare for lille.
Brugeravatar
Af bang
Flot Tv.. :)

Tænkte på om du kan give målene længde og højde.. evt også diagonalt :) altså på 64" D8005

Ved nogen herinde om Elgigantens butikker har fået den endnu? og hvad er prisen dér kontra deres onlinepris?

Vh
Dennis
Af abo78
Hej

Jeg har nu også haft PS64D8005 i et par uger. Tidligere havde jeg PS63C7705 (fik smadret skærmen). Jeg har endnu ikke leget meget med det - har faktisk ikke engang set noget i 3D, da jeg endnu ikke kan finde nogle der har de nye briller med bluetooth til en rimelig pris. - Desværre følger der ingen med skærmen...

Men jeg er meget tilfreds og føler at jeg kan se en forbedring iht. til PS63. Jeg var først ked at at rammen ikke længere var sort, men efter jeg har set det "live" i min stue, må jeg indrømme at det ser langt bedre og mere eksklusivt ud. Jeg købte det for 21.500 kr i Bilka i Næsteved. - Jeg bestilte det om onsdagen og kunne hente det om torsdagen! :-)

Mvh. ABO
Af mickeynygaard
Hey

Lidt OT. Jeg har netop booket et PS63 ved Wupti til 16.999 - Jeg er dog meget hurtigt (jeg hader efterkøbstanker) kommet lidt i tvivl, hvis det ny 64" kan erhverves for 4.500 yderligere....Er det seriøst pengene værd? Er der lavet så mange ting bedre?

Er jeg ude i et skidt køb her? :)

Mvh Mickey
Af abo78
Jeg har som sagt haft PS63 og jeg vil helt klart betale de 4500 kr mere. Jeg synes at designet med den tyndere ramme er endnu flottere, jeg oplever ingen brummen (det var heller ikke slemt på PS63) og endelig er jeg glad for at 3D brillerne nu kører med bluetooth. Hertil kommer at "on-line" delen med apps virker bedre. Herudover mener jeg også at energiforbruget er sænket yderligere på PS64 - det skal dog lige undersøges. Men lige meget hvad så får du også et dejligt TV med PS63.
Af mickeynygaard
Hey

Tak for svar :) Design er mig lidt underordnet, og 3D mener jeg ikke hører hjemme i stuen, men i biffen (det er bare en ekstra ting for mig, jeg skal primært se std. 2D film) Online delen er ligeledes ligegyldig for mig.

Jeg kommer til at benytte det til film, tv og ps3 - hvordan fungerer PVR delen?

Brummen har jeg godt hørt lidt om, men jeg håber det er til at leve med...

Mvh Mickey
Af noxity
PVR delen er forbedret på D serien, da du her slipper for at der står et "Optager" i det ene hjørne af skærmen hele tiden.

På både C og D modellerne fungerer det ved at du tilslutter en harddisk via et USB-stik, og så har du herefter mulighed for at optage på harddisken. Optagelserne hører unikt sammen med mainboardet på TVet, så du skal kun se dine optager på med det specifikke mainboard. Det vil sige at du ikke kan se dine optagelser andre steder end TVet, og hvis du får skiftet TV eller mainboard i forbindelse med en reparation, så er dine optagelser også ubrugelige.
Af MickaelGram
Hej....Jeg har netop købt dette tv og skiftede fra et sony 46" Z5500
og overvejde kraftigt PS63`eren... men valgte at købe det sidste nye i håb om forbedringer..var nervøs for buzz, retention strømforbrug osv

det Buzzede helt vildt de første 2 dage, og er afteget gradvist 8) nu kan det kun høres hvis øres lægges tæt på skærmen....

retention er der intet af og billedet er fanme iorden!! så konen og jeg er glade og har vænnet os til størrelsen...
Af lennon
mickeynygaard skrev:Hey

Tak for svar :) Design er mig lidt underordnet, og 3D mener jeg ikke hører hjemme i stuen, men i biffen (det er bare en ekstra ting for mig, jeg skal primært se std. 2D film) Online delen er ligeledes ligegyldig for mig.

Jeg kommer til at benytte det til film, tv og ps3 - hvordan fungerer PVR delen?

Brummen har jeg godt hørt lidt om, men jeg håber det er til at leve med...

Mvh Mickey
Den væsentligste begrundelse for, at vælge D-PS 64 må være features og design . Tror ikke, at rå billedkvalitet er synligt forbedret . Så i dit tilfælde må du vurdere om du vil betale merprisen primært pga den forbedrede optagefunktion . .
Af mickeynygaard
Hej Lennon

Tak for svar.

Online tjeneste mener jeg er en dødsejler, og design...well, jeg tror på det ene er ligeså fint som det andet :) - Det har udelukkende været billedkvalitet/retention/buzz etc jeg har været "bekymret" for, men det er måske stort set det samme på de 2?

Den forbedrede PVR funktion er lidt....tjah, jeg har det ikke nu, jeg kunne bare godt tænke mig at kunne pause udsendelser af og til, that's it :)

Mvh Mickey
Brugeravatar
Af Oil
Hej

Well, nu er det jo ikke rammen man skal sidde og kigge på, men billedet indenfor rammen, og der synes jeg det er lidt katastrofalt den nye model er sølv. Det lyder også som om i prøver at overbevise jer selv om at det er iorden ved at sige den er mere exclusiv, men det lykkes ikke rigtigt.

En sort ramme til et flot billede fremhæver billedet langt langt flotterer end en ramme i sølv, nøjagtigt som når et billede skal i ramme.

I sølv "svæver" billedet rundt hvorimod med en sort ramme bliver billedet holdt fast, og koncentreres pga. kontrasten til den sorte ramme.

Bare prøv at sæt et almindeligt billede i en sølv ramme, derefter i en sort ramme, behøver jeg sige mere.

"Disse meninger står helt for egen regning og er ikke hver mands mening" :-)

Mvh OP
Af abo78
Hej Oil

Ja, det i mine øjne en værre gang sludder du skriver.... Men det er selvfølgelig din mening.
Det er ikke en skinnende sølv der er på den nye skærm - den er meget diskret og virker bestemt ikke forstyrrende. Jeg har som sagt haft begge skærme. - Men det er jo så bare min mening. :-)
Af purtsak
har lige set tvet idag og det er satme fedt skide godt billed jeg må indrømme det gad jeg godt have stående der hjemme :) det er bare min mening