Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
Killroy skrev:tak for info :)

så kan jeg jo godt gå i haven og begynde at lave hul

eller kommer du også og klare den for migselv ;)
Jeg plejer, at lave alt det andet, for gammel til at grave ( eller nærmere, gider ikke at grave ). :)
Senest rettet af MigSelv 09 jan 2011, 11:32, rettet i alt 1 gang.
Af Killroy
ok ja har et æble træ i enden af haven men skulle mene at med de 2 hen og en op at jeg så er over

pis os :D har en ide om det ikke er den sjoveste tid at forsøge at lave hul i jorden med alt den sjap hehe
Brugeravatar
Af MigSelv
Killroy skrev:ok ja har et æble træ i enden af haven men skulle mene at med de 2 hen og en op at jeg så er over

pis os :D har en ide om det ikke er den sjoveste tid at forsøge at lave hul i jorden med alt den sjap hehe
Og det skal være dybt, stolpen skal stå mere end fast. Med en skål på og blæsevejr, så er der utrolige kræfter i gang. Jeg ville smide en sæk cement i hullet, altså et stort hul, med stolpe støbt "fast" ( jernrør 2-3" ).
Af Killroy
jeps har en sæk tilbage fra jeg lavede tørrestativ til fruen i sommers

bare for argumentets skyld

så lad os sige at der er 10m hen til træet men at det stikker 6 meter op

vil det så udgøre et problem ?

bare for at have en ide om hvor fint følende det er
Brugeravatar
Af MigSelv
Husk, at træet fylder lidt mere med blade på.
Ved placering i jordhøjde, må træet være ca. 5 m. Ved hver meter du hæver parabolen, "kapper" du 0,5 meter af træets højde.
Er æblerne gode? O_O
Af Killroy
ok så kan forstå det er meget fint følende over for forstyrelser

ellers må jeg sku ud og klippe lidt af træet til sommer :D

men det står en bid til venstre for hvad der er stik syd
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg har en blandt 3 paraboler monteret ca. 0,7 meter over jordhøjde ( Hotbird 13.0 Øst ). Omkring 3 meter derfra i lige linje, endnu en parabol til Astra monteret i 2 m højde ( overkant af parabol 2,5 m. ) Dertil lægges naboens hus ( ca. 10 m. fra Hotbird parabol ), med høj tagrejsning ( i parabolens retning vel +5m. højt ialt ). Dette giver ikke problemer, så se tiden an med dit træ.
Af Killroy
så kom der et metal rør i jorden

ca 2m fra huset huset løber syd syd øst så tænkte 2m måtte være nok til at det var væk

støbt om pælen med ca 40kg
Brugeravatar
Af MigSelv
Alt imens vi har siddet i varmen, og drukket kaffe med småkager. Goderne er ikke altid lige fordelt.
Af Killroy
nej men kom så ind til frisk lavet kaffe og frisk bagte donuts :D
Af Killroy
Hej må lige åbne den her igen

havde Viasat montør idag fra vores lokale FTV butik

og flik nok fyr ikke noget der

men da han tog kassen med den tilsendte parabol tog han den med ud i bilen smed den der ind tog en canal digital parabol ud og satte den op

jeg spurgte så nysgerrigt hvorfor satte du ikke den op vi har fået tilsendt og hans forklaring var at den her var bedre og havde bedre beslag og armen var ikke af plastik så den ville holde bedre

og nu sidder jeg sku lidt tilbage og syntes det virker underligt :D
som gammel ansat hos mindre selvstændig virksomhed så ved jeg sku godt at alt gøres op i penge og at man ikke frivilligt kaster penge efter en kunde

den disk vi fik tilsendt er en sort formet som et 0 trukket lidt godt ud og lagt ned med andre ord den var betydeligt brede end den var høj og ja med plastik til hoved

den han satte op var en lys grå canal digital disk formet som et 0 der står op det vil sige smallere end den er høj men ikke med meget

har han snøret mig ?
betyder det ikke en skid ?
hvad skete der lige hvad er den logiske forklaring ?