Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Insany
yakken skrev: Hvilken guide hentyder du til? Vores artikler har jo en datostempling og udmeldingen fra Yousee er ret ny. Vi skal gerne opdatere vores artikler, men lige netop dén omtalte nyhed er ikke blevet ført med tilbage i tidligere udgivelser.

Mht. hvilke kanaler du gerne vil se i HD, så kan du godt glemme TV3 og TV2. De føres kun i SD uanset hvilken udbyder du har. DiscoveryHD sender derudover kun specielle programmer og følger ikke den normale kanals TV-udbud - en ret ligegyldig kanal i min mening.

BrianH: De kanaler som Yousee undtager med deres bemærkninger i parantes går udelukkende på den sidst nævnte kanal. Dvs. 6'eren HD og Nickelodeon HD. Det skyldes at disse kanaler slet ikke sender endnu, og først vil komme til det fra de nævnte datoer.
Jeg fik vidst formuleret mig lidt forkert, det er ikke jeres HDTV guide der skriver det, det er guiden om digital kortlæser:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1281085486

Men som du skriver er det fordi artiklen er fra den 6. august, og oplysningerne da sidenhen er blevet ændret, sætningen jeg bed mig fast i var
Digital kortlæser – værd at vide skrev: Vil du se Ekstrapakker eller HDTV, skal du bruge en digital kortlæser (også kaldet et CA-modul eller CAM) fra YouSee sammen med et YouSee kort.
Så mit spørgsmål nu er så:
Det er altså ikke nødvendigt at købe et fjernsyn med digital kortlæser hvis man har Yousee abonnement?
yakken skrev:Mht. hvilke kanaler du gerne vil se i HD, så kan du godt glemme TV3 og TV2. De føres kun i SD uanset hvilken udbyder du har.
Hvad vil det sige at de kun føres i SD?
Stiller det krav til fjernsynet?

På forhånd tak :)

- Asger
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Insany skrev:Men som du skriver er det fordi artiklen er fra den 6. august, og oplysningerne da sidenhen er blevet ændret, sætningen jeg bed mig fast i var
Digital kortlæser – værd at vide skrev: Vil du se Ekstrapakker eller HDTV, skal du bruge en digital kortlæser (også kaldet et CA-modul eller CAM) fra YouSee sammen med et YouSee kort.
Ja, den artikel er af ældre dato og skrevet før Yousee annoncerede at de ville give HD-kanalerne fri.
Insany skrev:Det er altså ikke nødvendigt at købe et fjernsyn med digital kortlæser hvis man har Yousee abonnement?
Et fjernsyn har ikke en kortlæser, som du måske også kan se af ariklen fra før. Det har en port hvori man KAN indsætte en kortlæser. Selve kortlæseren leveres ikke med uanset hvad du køber, da den er specifik for hver enkelt TV-udbyder. Har du Yousse skal du således bruge en anden kortlæser end hvis du har Stofa. Du køber med andre ord blot det TV du gerne vil have (og sikrer dig at det har en MPEG4 DVB-C tuner - hvilket alle har i dag). Kortlæseren kan man altid købe bagefter hvis det bliver nødvendigt.
Insany skrev:Hvad vil det sige at de kun føres i SD?
Stiller det krav til fjernsynet?- Asger
SD = Standard Definition. HD = High Definition. Det relaterer til opløsningen og du efterspørger kanaler i HD. Desværre så er langt hovedparten af de eksisterende kanaler kun i SD, dvs. deres opløsning svarer til det du altid har set på. Det kræver ikke noget af et TV, men det er blot en oplysning til dig.
Af Insany
yakken skrev: SD = Standard Definition. HD = High Definition. Det relaterer til opløsningen og du efterspørger kanaler i HD. Desværre så er langt hovedparten af de eksisterende kanaler kun i SD, dvs. deres opløsning svarer til det du altid har set på. Det kræver ikke noget af et TV, men det er blot en oplysning til dig.
Ah, på den måde ;)
yakken skrev: Et fjernsyn har ikke en kortlæser, som du måske også kan se af ariklen fra før. Det har en port hvori man KAN indsætte en kortlæser. Selve kortlæseren leveres ikke med uanset hvad du køber, da den er specifik for hver enkelt TV-udbyder. Har du Yousse skal du således bruge en anden kortlæser end hvis du har Stofa. Du køber med andre ord blot det TV du gerne vil have (og sikrer dig at det har en MPEG4 DVB-C tuner - hvilket alle har i dag). Kortlæseren kan man altid købe bagefter hvis det bliver nødvendigt.
Mit spørgsmål skulle have været:
Det er altså ikke nødvendigt at købe et fjernsyn med digital kortlæserINDGANG hvis man har Yousee abonnement?

Men lyder som om jeg bare frit kan vælge fjernsyn, så bliver det nok x20 eller s20 fra panasonic 42" :)
Så må jeg jo bare investere i en kortlæser hvis det bliver nødvendigt.

Tak for hjælpen :)

- Asger
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Insany skrev:Mit spørgsmål skulle have været:
Det er altså ikke nødvendigt at købe et fjernsyn med digital kortlæserINDGANG hvis man har Yousee abonnement?
OK, på den måde. Alle TV vil have en port du kan indsætte en kortlæser i. Porten kan bruges til kortlæsere til alle de tunere som TV'et har indbygget, dvs. hvis du ser TV fra Yousee (som kører via DVB-C), så køber du en kortlæser til dét og hvis du så flytter og i stedet skal se TV fra Boxer (som kører via DVB-T), så køber du deres kortlæser og sætter i porten i stedet. Det byder også at du kun kan dekode én type TV-signal af gangen, men for 99% af befolkningen er det slet ikke et issue, da man jo oftest kun har én måde at fange signalerne på.
Af Insany
yakken skrev:
Insany skrev:Mit spørgsmål skulle have været:
OK, på den måde. Alle TV vil have en port du kan indsætte en kortlæser i. Porten kan bruges til kortlæsere til alle de tunere som TV'et har indbygget, dvs. hvis du ser TV fra Yousee (som kører via DVB-C), så køber du en kortlæser til dét og hvis du så flytter og i stedet skal se TV fra Boxer (som kører via DVB-T), så køber du deres kortlæser og sætter i porten i stedet. Det byder også at du kun kan dekode én type TV-signal af gangen, men for 99% af befolkningen er det slet ikke et issue, da man jo oftest kun har én måde at fange signalerne på.
Ah okay, super (: