Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Er du stadig tilfreds med tv'et?
Var lige forbi Fona for at kigge og det er som jeg huskede det. Jeg kunne ikke se forskel på 1024x768 og et 50" fuld HD på 4 meters afstand, og fra 3 meter stod det flot. Tættere på kunne man dog få tanken, at den opløsning er for lav til et 50" tv.
Af Rodding
Har modellen i 42", men jeg kan ikke finde HD-kanaler.
Har den store pakke hos stofa og vi kører over kabel.
Hvordan kan det være? Min mor har et lidt ældre sony tv, og der er HD-kanalerne og der kan man bare skifte til digital og se alle kanalerne der i bedre kvalitet. Hvordan gør man det?
Af BrianH
Rodding skrev:Har modellen i 42", men jeg kan ikke finde HD-kanaler.
Har den store pakke hos stofa og vi kører over kabel.
Hvordan kan det være? Min mor har et lidt ældre sony tv, og der er HD-kanalerne og der kan man bare skifte til digital og se alle kanalerne der i bedre kvalitet. Hvordan gør man det?
Du ser nok kun de analoge kanaler. For at se de digitale (inkl. HD) skal DVB-C tuneren aktiveres. Jeg kan bare ikke huske hvordan lige nu :(
Af Rodding
Okay.
Mente også det var noget i den retningen, men jeg har bare ikke gjort noget ved min mors sony tv.
Er det fordi man skal have en kabel der også kan tage digitalt eller hvad?
Af BrianH
Rodding skrev:Okay.
Mente også det var noget i den retningen, men jeg har bare ikke gjort noget ved min mors sony tv.
Er det fordi man skal have en kabel der også kan tage digitalt eller hvad?
Men din mors Sony er jo så ikke et Panasonic og har ikke Panasonic software. Du skal aktivere CVB-C tuneren som jeg skrev - ikke skifte kabel
Af Mortenmh
BrianH skrev:Er du stadig tilfreds med tv'et?
Var lige forbi Fona for at kigge og det er som jeg huskede det. Jeg kunne ikke se forskel på 1024x768 og et 50" fuld HD på 4 meters afstand, og fra 3 meter stod det flot. Tættere på kunne man dog få tanken, at den opløsning er for lav til et 50" tv.
Ja, jeg er yderst tilfreds. Fra 3 meter op til de 4 meter (som er hvor jeg/vi sidder i sofaen her i hytten) fejler billedet intet - minder om en større udgave af det PX70 jeg har på filmværelset (og her sidder jeg altså ca. et par meter fra skærmen).

Klart går man tæt på, fra en meter og ned til "med snotten i fronten"-afstand så begynder det at blive lidt gnidret - tror dog de færreste med en 50" sidder 1 meter fra sit tv :p

som nævnt - value-for-money uden tvivl, og en fin fin indgang til en verden med store skærme. JA, du kan smide mere mønt og få bedre billede. Men jeg føler bestemt ikke jeg til sammenligning har fået et dårligt billede - tværtimod. En super Blu Ray udgivelse er også langt bedre end end super dvd-udgivelse, men dvd-udgivelsen er altså stadig super ;)
Af Rodding
Mortenmh skrev:
BrianH skrev:Er du stadig tilfreds med tv'et?
Ja, jeg er yderst tilfreds. Fra 3 meter op til de 4 meter (som er hvor jeg/vi sidder i sofaen her i hytten) fejler billedet intet - minder om en større udgave af det PX70 jeg har på filmværelset (og her sidder jeg altså ca. et par meter fra skærmen).

Klart går man tæt på, fra en meter og ned til "med snotten i fronten"-afstand så begynder det at blive lidt gnidret - tror dog de færreste med en 50" sidder 1 meter fra sit tv :p

som nævnt - value-for-money uden tvivl, og en fin fin indgang til en verden med store skærme. JA, du kan smide mere mønt og få bedre billede. Men jeg føler bestemt ikke jeg til sammenligning har fået et dårligt billede - tværtimod. En super Blu Ray udgivelse er også langt bedre end end super dvd-udgivelse, men dvd-udgivelsen er altså stadig super ;)
Fedt at høre.
Har som sagt 42" og lige nu kan jeg godt nok ikke få det digitale til at virke, så jeg kører analog, men synes du ikke der er en del plasmastøj. Altså en form for flimmer?
Skal lige høre hvordan du fik DVB-C delen til at virke med, at finde kanaler?
Af Mortenmh
Ved første søgning (valgte kun at søge på dvb-c), bad skærmen mig om frekvens og netværks-id - åh, nej tænkte jeg, ikke igen - det var det mit LG fra Bilka gjorde.

Nå, anywho - jeg fik fjernsynet til blot at lave en fuld søgning, og vupti - samtlige digitale kanaler fundet. Der gik ikke 30 sekunder fra søgningen gik igang til de alle var fundet.

Ingen flimmer når jeg betragter det fra 4 meters afstand. Det digitale tv (DR HD undtaget - den er skarp) kunne godt være bedre, men dårligt eller uroligt er det ikke. DVD-billedet via Hdmi vil jeg ingenlunde klage over heller. Og jer er MAX sippet med den slags :p
Af Rodding
Okay.
Du ændrede ikke på nogen af indstillingerne?
Af Rodding
Så fik jeg det endeligt til at virke.
Jeg skiftede til sverige som land og ændrede frekvend og netværk. Nu er det jo næsten et helt andet tv.
Billedet er blevet MEGET skarpere og der er overhovedet ingen plasmastøj eller lignende.