yakken skrev:Pretender skrev:- Kan det passe, at plasmaskærme ikke er ideelle til brug med computeren? Eller er det kun når du har stationære billeder fra computeren kørende i længere tid? Den fattede jeg nemlig ikke helt
Undgå stillestående objekter, såsom en menulinje, startknappen i Windows, ikoner mv. Alt i alt: Undgå at lave skrivebordsarbejde på skærmen.
Pretender skrev:- Sidst, men ikke mindst - Burn-in-problemet. I artiklen nævnes, at man i starten skal behandle ens plasmaskærm "ordentligt" for at forhindre dette. Eller sagt på en anden måde - lade være med at "mishandle" den. Hvordan gør man præcis det?
Det er beskrevet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835
Hej yakken
Jeg bliver en kende forvirret, når jeg læser dit indlæg samt artiklen, og tilmed ser, der er 3 plasmaer (Pana'er) under købsanbefalinger til HTPC her på sitet.
Kan du uddbybe, hvorfor det forholder sig sådan? Er problemet ikke reelt tilstedeværende mere, eller hvordan skal det tolkes?
Grunden til jeg undres er, at jeg ville ærgre mig gul og grøn, hvis jeg (uforsætligt, jo) kom til at spille en time for meget strategisjov på computeren, og min fine nye plasma fik et burn-in. Jeg står overfor mit første køb af fladskærm og tynde LCD'er (oftest med LED) bliver ganske enten for kostbare når vi bevæger os over de 50" (eller så vender stikkene bagud (hej, hej KDL-52EX700))
Men altså, ville være glad for hvis du (eller andre) kan uddybe hvorfor plasma anbefales til HTPC her på sitet.
På forhånd tak.
(beklager hvis indlægget er off-topic i denne tråd)