Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Igen: Vælg Panasonic x20 i 37" til 4000.

Der er p.t. igen andre producenter der leverer et bedre BILLEDE end Panasonic eller Sony.

Til Gavin: Fordi plasma giver det bedste billede til sport/fim og alm. tv-kiggeri og der er de 2 nævnte firmaer "in a league of their own"!

G20 er god kvalitet, men så er prisen også over 6000 kr.
Af Steen Bay
PeterD skrev:Igen: Vælg Panasonic x20 i 37" til 4000.

Der er p.t. igen andre producenter der leverer et bedre BILLEDE end Panasonic eller Sony.

Til Gavin: Fordi plasma giver det bedste billede til sport/fim og alm. tv-kiggeri og der er de 2 nævnte firmaer "in a league of their own"!

G20 er god kvalitet, men så er prisen også over 6000 kr.
Laver Sony plasma-TV?
Af Gavin
PeterD skrev:
Sony laver da ikke plasma mere?

Jeg har selv bestilt plasma, dog ikke Panasonic. :)
Spurgte desuden ikke hvorfor det skulle være plasma, for det ved jeg godt, men hvorfor lige Panasonic eller sony, hvor sidstnævnte jo slet ikke laver plasma mere?

Ved godt at Panasonic er en af de bedste, men det betyder vel ikke at man nødvendigvis vil blive skuffet over andre producenter som du jo mener man gør. :)

Men for at vende tilbage til trådstarter, så kender jeg desværre ikke noget til de to du nævner.
Af Supergris
Jeg synes at LG de 2 sidste år virkelig har formået at lave nogle gode tv, hvor billedet er helt på højde med Panasonic, og så er designet i mine øjne klasser bedre!!!
Desuden er lyden bedre på de fleste modeller i forhold til Panasonics lirekasse-lyd...
At komme med den påstand, at det KUN er Panasonic og Sony, der dur, er noget bavl!!! Især da Sony IKKE laver plasma! Jeg synes dog, at Sony har lavet nogle udmærkede tv, men så har de også kostet kassen!
Grunden til, jeg er tilhænger af plasma er udelukkende, at man simpelthen får bedre billedkvalitet for pengene og billedet er mere behageligt at se på...
Jeg begriber ikke, at nogle betaler 17000 kr. for et 46 " Samung, når man for under det halve, kan få et plasma med bedre billedkvalitet, men det er fordi, der er mange der vil have det sidste nye, som er LED-LCD...
Af PeterD
Sony laver bla. modellen PFM-42X1 i plasma, men åbenbart har man primært valgt at markedsføre deres LCD skærme i Danmark, (som jeg personligt virker mere "grynet" i billedkvaliteten ift. Plasma's "blødere" billede med klarere farvegengivelse, men det er bare min personlig holdning)

Skal tvet stå i et rum med meget sollys eller direkte lys som rammer skærmen skal du vælge LCD.

Fordelen ved Sony er selvfølgelig at de også står bag Playstationkonsollen og så "passer det ligesom sammen"..

Så hurtigt som udviklingen går, ville det for trådstarter måske være risikabelt at give 7,5 k, for et tv da næsten alle tvproducenter fornyer deres modelrække hvert år.

Jeg har hørt at der er sket større fremskridt på LCD-teknologien end på ditto plasma det sidste år, men om det passer, kan jeg ikke udtale mig om...

Your choice..
Af Gavin
PeterD skrev: Skal tvet stå i et rum med meget sollys eller direkte lys som rammer skærmen skal du vælge LCD.
Skal mit plasma faktisk, så nu må jeg se hvor dårligt det egentlig bliver, ellers er der jo noget der hedder persienner eller gardiner som burde kunne løse problemet :p

Men nu er jeg en af dem der har arbejde, og når jeg kommer hjem er solen næsten alligevel væk på den side, så solen ikke står direkte ind på skærmen :)
Af Markie
Gavin skrev:
PeterD skrev: Skal tvet stå i et rum med meget sollys eller direkte lys som rammer skærmen skal du vælge LCD.
Skal mit plasma faktisk, så nu må jeg se hvor dårligt det egentlig bliver, ellers er der jo noget der hedder persienner eller gardiner som burde kunne løse problemet :p

Men nu er jeg en af dem der har arbejde, og når jeg kommer hjem er solen næsten alligevel væk på den side, så solen ikke står direkte ind på skærmen :)
Jeg har lige købt et lg ps8000 som har en fuld glas flade. Og jeg har en meget lys stue, og det er faktisk ikke generende. Men det kommer måske også an på øjene der kigger. Jeg var meget i tvivl om hvorfor et tv jeg skulle købe pga den lyse stue, men jeg har ikke fortrudt mit køb 1 sek. :)
Af Pontoppidan
Jeg tror at jeg vil købe Panasonic G20, det eneste der bekymrer mig er mange af de negative indlæg der er her på siden omkring den såkaldte plasma buzz. Det lyder dog som om at det egentlige problem enten er ejerne der er for lydfølsomme(hvilket jeg håber på) eller også er det forskelligt fra tv til tv. Jeg har egentlig aldrig oplevet general summen som et problem.

Da tv'et har de specifikationer som jeg leder efter og da prisen er fornuftig tror jeg at jeg vælger G20'eren. Hvis det sker at jeg synes at tv'et larmer må jeg så enten tage det med og hvis det er meget slemt så må jeg jo levere det tilbage.

Er der nogen der har andet dårligt at sige om G20'eren?

Mange tak!
Af THM
Nej egentlig ikke er super tilfreds med mit indtil videre, plasmaslør har jeg endnu ikke bemærket. ellers ikke noget at tilføje som ikke står i anmeldelsen her på siden, som du jo har læst :)