Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zumzar
ElGiganten i Århus. De havde kun ét tilbage, og det fik jeg! (: Der stod ellers på hans computer at de ikke havde flere, men så fandt han ét i kælderen.

ps. Kan stadig ikke få min Xbox til at fungere, via Komponent-kablet. Den virker kun når man sætter den til "TV" og ikke "HDTV". Og nej, jeg har sat stikkene rigtigt i med farver osv.
Senest rettet af Zumzar 13 feb 2010, 20:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er desværre en ren novice i tilslutning af Xbox. Sidst jeg satte sådan en fætter op via komponent var det til et bagprojektions-TV, og det var derfor kun i SD-kvalitet. Tillykke med købet og ikke mindst med prisreduktionen.

Så vidt jeg husker har Panasonic indført vore anbefalede indstillinger som standardprofil på TV'et i den seneste opdatering, men hvis ikke, så slå et smut omkring anmeldelsen og juster farver mv. efter vore anbefalinger:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1243242293
Af Makaus
Jeg har brugt xbox 360 på hdtv med component i lidt over et halvt år.. kan ikke forstå hvorfor dit ikke virker.

Det er slået over på HDVT på den lille boks dér, og alle stik er sat ordentligt i? Er det samme stik som du brugte på din vens fladskærm?
Af Makaus
Du kan også prøve at genstarte xboxens grafikindstillinger, jeg er ikke 100 på hvordan man gør, men google det.

noget med at under opstarten holder du Y inde eller sådan noget, så kører den standard opløsning, indtil du går ind og ændre til 1080p eller hvad du nu vil sætte den til. Husk at slå HDTV til inden du gør det, ellers tager den bare TV opløsninger.

Håber du får det til at funke.
Af Zumzar
@Makaus:
Makaus skrev:Det er slået over på HDVT på den lille boks dér, og alle stik er sat ordentligt i? Er det samme stik som du brugte på din vens fladskærm?
Ja til alt ovenstående.
Makaus skrev:Du kan også prøve at genstarte xboxens grafikindstillinger, jeg er ikke 100 på hvordan man gør, men google det.
Hm, okay - det vil jeg prøve i morgen. Men jeg har lige bestilt et nyt Komponent-kabel fra www.av-cables.dk, da jeg alligevel skulle bestille et HDMI-kabel til mit nye fjernsyn, så nu må vi se. (:

Ellers ryger Xbox'en til reperation / forsikring. For jeg gider sgu ikke spille Xbox i andet end HD.