Jeg er lidt i samme båd som opretteren af denne tråd, Caterina, bortset fra at jeg ikke har så travlt. Jeg håbede på et godt tilbud, og i dag købte jeg et LG 42SL9000 for 9.999 kr i Bilka. Jeg havde længe haft et godt øje til det, og da det stod med 3.000 kr i rabat, tænkte jeg, at det kunne ikke gøres billigere. Nu skal siges, at jeg betalte for det, men har ikke hentet det endnu, for jeg ville lige checke her på siden, om jeg kan få et godt råd.
På nettet har jeg så lige set, at Cinemagic sælger det for 9.146 kr og ikke tager noget i fragt. Dansk IT lager sælger det for 9.189 kr også uden fragt. Jeg kender ikke de to firmaer. Er det ene at foretrække for det andet?
De 800 - 900 kr jeg vil kunne spare kunne jeg bruge på en 4 års forsikring og service, som begge steder tager 999 kr for. Er det spild af penge eller kan jeg regne med at få problemer med pixelfejl og hvad jeg ellers har læst om herinde?
Jeg er også meget åben for et forslag til et andet tv, hvis jeg "får mere for pengene" - for eksempel ved at købe et større tv eller et Samsung. Jeg bor i en boligforening, hvor vi har YouSee, og jeg bor på 2. sal, hvilket jeg har læst kan betyde noget for kvaliteten af billedet.
Ekspedienten i Bilka påstod, at den USB indgang der er på LG 42SL9000 kun er til opdateringer, og at jeg ikke vil kunne bruge det til at overføre billeder eller film. Det står der ellers flere steder, at man kan. Kan det være et andet tv eller er det ekspedienten som ikke ved det?
Jeg har været totalt forvirret omkring alle de tekniske ting omkring indkøb at tv, men fik lidt hjælp på YouSee siden, hvor de har en ordforklaring, men alligevel synes jeg det er meget svært at forholde sig til som ældre kvinde at skulle gøre en ordentlig handel for så mange penge.
Ud over tv vil jeg også købe en DVD optager med harddisk, men her skal jeg vel oprette en ny tråd?
På forhånd tak for eventuelle svar.