Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jacob23
Ja helt korrekt er der blu-ray i PS3'en så derfor synes jeg absolut du skal vælge G10. Især hvis du kan forhandle dig ned på 6000,- og så fordi billede kvaliteten i G10 er så god!
Der er en tråd herinde, hvori der står at bilka rundt omkring i landet har haft dem på udsalg helt ned til 5000 kr. Her er tråden:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... ight=bilka

Så du kan jo være heldig at finde dem billigt. Held og lykke!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
jakobkp skrev:Du snakker lidt om burnin ved ps3 yakken, er det noget man skal være ekstra opmærksom på, og kan man forbygge det? :)
Ja, ved PQ6500 ville jeg være lidt ekstra opmærksom. Du kan sørge for, ikke at lade skærmen stå med samme billede i hele timer i træk i starten. Det gælder også ikoner og heads-up displays fra spil. Skift til noget TV ind i mellem og tjek om der er noget der sidder fast, og lad skærmen vise noget TV indtil elementerne ikke længere er synlige.
Af jakobkp
yakken skrev:
jakobkp skrev:Du snakker lidt om burnin ved ps3 yakken, er det noget man skal være ekstra opmærksom på, og kan man forbygge det? :)
Ja, ved PQ6500 ville jeg være lidt ekstra opmærksom. Du kan sørge for, ikke at lade skærmen stå med samme billede i hele timer i træk i starten. Det gælder også ikoner og heads-up displays fra spil. Skift til noget TV ind i mellem og tjek om der er noget der sidder fast, og lad skærmen vise noget TV indtil elementerne ikke længere er synlige.
Okay..

Men hvor lang tid vil der ca. indtil fjernsynet kan "klare" det? Venter nemlig også lidt med kalibrering så jeg er sikker på der ikk sker noget..
Af HenningR
Så er jeg her igen. :)

Vi var i aften en tur i Elgiganten igen igen, hvor vi fik set et G10 i
action, vi havde alle 4 opfattelsen af at det hakkede meget mere
i billedet end det lcd fjernsyn der hang ved siden af (phillips pfl7674H)
og også i forhold til et Sony Z4500 signalet der blev sendt ud var et
1080I (Tror jeg der stod) Kan det passe at G10 skal hakke det mere
i billedet en de andre, eller man kan også sige at billedet ikke kørte glat over skærmen og det var selvfølgelig samme billede på alle skærme.

Henning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Efterhånden så når vi rundt i alle de ting, som vi i forvejen har forsøgt at give afklaring på i vores fokusartikler, så nu henviser jeg lige til dem, så kan I læse videre selv.

Købsguide:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1210750202

Hvordan det forkerte billede ser ud:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1225350000

Info om burnin:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

Hakken i billedet går ind under afsnittet i købsguiden omkring 100 Hz.
Af HenningR
Tak for dit link, beskriver mit "problem" en del.!

Nu jeg læst det ang 100 Hz, og jo må erkende at det er lærerig læsning,
omend en retningslinje for de fleste tv men det jeg nu ville vide var om G10´en hakker mere i billedet, i forhold til andre fjernsyn, plasma/lcd i
samme prisklasse.

Ligesom med Full HD og høj kontrast, er 100 Hz på et LCD TV dog ikke blot positivt, det kommer igen meget an på, hvem producenten er og hvordan teknologien er integreret i Tv'et. På mange LCD skærme arbejder 100 Hz teknologien imod selve hensigten, og giver godt nok en forbedring på visse punkter, men introducerer samtidig den negative effekt, at billedet synes kunstigt og bevægelse unaturligt.

Tak for alt den hjælp jeg får herinde.! super fedt
Af HenningR
Hej Igen,

Så blev der handlet igår..

Det blev til en G10 til den store af ungerne, 6999,- i fona, fedt fjernsyn.

Den mindste skulle have Sony´s kdl-40W5500 men det var udsolgt, valget faldt istedet på samsung LE40B625, vi har prøvet at søge lidt på nettet ang. dette fjersyn, kan intet finde, er der nogen der kender til dette
fjernsyn både godt og dårligt.

HenningR
Af hattrick
Hej Henning

Hvordan har unge nr 2 taget i mod samsung fjernsynet?

Hvordan ser tv signalet ud på det ?
Af HenningR
Hej Hattrick,

Unge 2 er meget glad for sit valg af fjernsyn, tv-kanalerne står rigtig godt
og vi modtager Digitalt tv fra yousee, dr-hd står knivskarpt, de analoge kanaler som jo også er der står knap så godt som de andre, men absolut ikke ringe.
Spil på hans ps3 kører helt fint og ser rigtig flot ud..!

Alt er jo op til den enkeltes øjne at vudere, men han meget tilfreds med det.

Mvh
HenningR