Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bassman
6700madsen, det lyder godt nok som om du har præcis de samme fejl som mig.
Jeg snakkede også med en engelsk talende supporter hos Panasonic, som konkluderede at det var mit ca-modul som ikke var supporteret med mit G10 tv.

Når jeg går ind i menuen "fælles brugergrænseflade" og vælger VIACCESS, så er det kun ulæselige tegn der kommer frem. Har du samme fejl ?

Jeg har snakket med NBradio der solgte mig TV og ca-modul, de har sagt at jeg kan komme forbi og bytte mit ca-modul til et andet, håber det løser det.

Det ville være vildt fedt hvis der var bare een med samme tv og yousee, der ville melde sig på banen så vi kan få afklaret om det overhovedet virker !
Af 6700madsen
Hej igen.

Jeg har igen været hos Fona for at bytte mit CA-modul, og mødte jeg en ung sælger, som jeg uddybede problemet for. Han kendte til sagen, dog med Sony-fjernsyn, men det var blevet løst i fjernsynets opsætning. Her blev jeg nysgerrig, og via et Panasonic fandt vi frem til noget jeg lige skulle prøve. Altså:

Jeg går ind i menuen, indstilling, DVB-C indstillingsmenu, System, Systemopdatering, Autoopdateringssøgning i standby - Denne sættes på "Fra". Hvad betydning det ellers får på fjerneren, ved jeg ikke men kanalerne forsvinder ikke efter at jeg opdaterede kanallisten endnu en gang. Det skal lige siges at jeg kun har et enkelt døgns erfaring at gå ud fra.

Altså igen kanalerne bliver ikke sorte eller forsvinder - men bliver hængende, åbenbart fordi fjernsynet ikke får lov til at hente opdateringer i standby. Om det så er fordi Yousee og andre roder rundt i de signaler, vi skal modtage ved jeg ikke. Mit problem ser tilsyneladende ud til at være løst.

Fint hvis folk kunne melde ind om det virker hos dem også.
Af feuer_dk
Har haft utroligt mange problemer med Yousee (hvad sker der forresten lige med deres fortolkning af begrebet kundeservice?) og førnævnte CA-Modul. Har efterhånden brokket mig tilpas mange gange til at Yousee vælger at tage kortlæseren retur.

Nu har jeg lige forsøgt mig med din løsning... Vender tilbage snarest med et resultat!
Af MadBeaver
Hej Bassman og andre

Jeg købte i weekenden et Panasonic TX-P42G10 hos NB Radio i Roskilde. Jeg købte yderligere et CA-modul til Yousee. På bonen står der Strong, men der står Smit på selve modulet. Efter den noget kringlede aktivering af DVB-C tuneren, fandt fjernsynet dvb-c kanalerne og derefter har det kørt uden problemer. Jeg har som 6700madsen opfordrer til, slået opdatering i standby fra, og ikke haft problemer med at kanalerne forsvinder.
Af 6700madsen
Hej Forum.

Efter snart 14 dage uden automatiske opdateringer (i standby) er det tid til status. Tv'et taber ikke kanalerne længere. Lor*** kører simpelthen bare. :)
Jeg har dog stadig ikke fundet ud af om det betyder noget på sigt, men det må jeg jo så tage stilling til på det tidspunkt hvor en fejl evt. opstår.
Jeg kan således anbefale at såfremt man udstyrer Panasonic'en med et CA-modul, så kan man med fordel slå de automatiske opdateringer fra.
Af JohnnyF
Jeg er også blevet den lykkelige ejer af et Panasonic TX-P46G10 totalt fedt tv,,,men men jeg har samme problem som der bliver snakket om her i tråden, har prøvet alt der bliver snakket om her,intet virker,,har også prøvet 2 forskellige indstiks moduler,,intet virker,,taber stadig kanalerne når tvét har været slukket øv øv.Har opgivet og lejet en yousee HD box i 6 måneder ,,så håber der kommer løsning i løbet af de 6 måneder :(

Til jer der får det til at virke,gider i ikke skrive alt ned her, hvad i har gjort for at få det til at virke,også type/mærke modul i bruger .
Håber da stadig jeg kan køre det direkte via tv,, og aflevere HD boxen tilbage efter de 6 måneder O-O

Dette problem virker som om det er et generalt problem for alle tv eller er det kun Panasonic der har problemet ?
Af bassman
Jeg har også slået opdateringerne fra på mit og det har løst problemerne med ustabile kanaler.
Jeg har dog stadig ingen EPG men kun en kanal liste.
Har fået et nyt viaaccess ca-modul som ikke har løst det.

Surt at DVB-C ikke bliver testet i tests når det er så følsomt..
Af Beckham
Jeg tillader mig lige at grave denne tråd frem igen. Kunne nemlig godt tænke mig at høre nogle som har oplevet lignende problemer, bare med Stofa?? Jeg har netop fået et 50" G10 ind af døren, hvor jeg har oplevet lidt af det samme. Dog ikke i så voldsom grad som beskrevet ovenfor. 90% af kanalerne fungerer fint. Har dog netop fået et nyt Irdeto CA modul igennem Stofa, for at jeg skulle kunne modtage Canal+ Film HD. Den står super skarpt, men med jævne mellemrum går billedet helt i kage med pixelering\støj. Det var måske 30 sekunder og så kører alt igen. Jeg vil naturligvis prøve det som er foreslået ovenfor, men kunne være rart at høre en status på dette idag og om der er Stofa folk som har oplevet noget lignende?

Og hvad med den her liste fra Panasonic med anbefalede CA moduler? Er det noget som er blevet offentliggjort?
Af Beckham
For evt. interesserede som læser med, kan jeg lige fortælle at jeg løste problemet ved at slå de her "opdateringer i standby" fra, samt lavede en opdatering af min kanalliste. Nu kører alt bare helt perfekt.. :)
Af rosser
Hej,

Jeg er åbenbart een af de heldige. Jeg bøbte et CA-modul sammen med mit Pana V10 hos Panasonic Center, Roskilde. Modulet har kørt uden problemer fra dag 1. Både med og uden opdateringer.
Af Beckham
Er det Stofa eller Yousee du modtager igennem? Mine problemer er lidt vendt tilbage nemlig. Canal + HD ser ud til at fungere, men bl.a. Eurosport og MTV lider nu igen under pixelering. Mystisk at den kan skifte fra den ene dag til den anden. Lugte lidt af dårlig signal kvalitet fra Stofa's side.
Af rosser
Yousee er min tv-udbyder.
Af Beckham
Ok...fedt at det bare kører!! Alt kører også rimelig fornuftig her, pånær altså enkelte kanaler som f.eks. Eurosport og Canal 9, hvor der er en del pixelering på. Desværre er det nogen af dem jeg ser jævnligt. Må prøve at have fat i Stofa og hører hvad de har at sige til det.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Dette er en gammel tråd, men jeg sidder nu i den situation, at jeg returnerer en Yousee boks, fordi jeg ikke kan få Cinema og sikkert også flere andre funktioner, fordi det ikke tilbydes i min boligforening. Dette er verificeret fra Yousee selv.

Jeg vil derfor gerne vide, om der er nogle med Sony KDL tv, som har købt CA-moduler, som virker, før jeg skal hele turen igennem som andre her i tråden men med Panasonic tv.