Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Elmo skrev:
"DR/Samsung har lovet at der fra begyndelsen af August skulle komme en ny løsning for at officielt at enable HBB i 2013 F-serie TV. Det var lidt uklart om dette var via en firmware update, så F fungerer som H, eller via app som i Tjekkiet. Også lidt uklart for mig om dette allerede er sket nu".

Nej, så sent som i går søgte jeg efter en firmware til mit F-serie tv med henblik på HBBTV. Der var ingen opdatering, ligesom der heller ingen ny apps til HBB var og i øvrigt ingen reaktion ved brug af den røde knap. Chattede med Samsung for et par måneder siden, hvor supporteren skrev, at alle F modeller ville blive forsynet med en app til HBBTV, men det er endnu ikke sket.
Nu også svar fra DR:
Tak for din henvendelse

Vi venter desværre ligeledes på informationer fra Samsung om en opdatering af deres hbb-understøttelse

Mvh
Anders
DR TU Interaktiv Produktion
DR Byen, indg. 2-1
Emil Holms Kanal 22
DK-0999 DR Byen
www.dr.dk
Hjalp dette? Klik for at takke Nettv!
Ny opdatering fra de flinke folk på DR (samme ink som før):
Hej,

Du får her lige det sidste vi har fået i dag:

Det eneste pt. vi ved om hvornår Samsung åbner for HbbTV er at der har stået på deres facebook side at de åbner for HbbTV i september.
Vi forventer at få noget mere præcis information direkte fra Samsung snarest.
Jeg vil forslå at du indtil videre henviser seerne til Samsung på facebook.

mvh
Susanne
DR TU Interaktiv Produktion
DR Byen, indg. 2-1
Emil Holms Kanal 22
DK-0999 DR Byen
http://www.dr.dk
Hej, jeg har lige fået dette svar fra Samsung Support vedr. HbbTV til F8005:

Tak for din mail til Samsung Support!

Vi har lige fået info fra Samsung og seneste dato udmelding er nu rykket til sidst september først i oktober. De har åbenbart haft problemer med at få det færdig til først anslåede dato.

Hvis du har yderligere spørgsmål, og eller brug for anden hjælp er du altid velkommen til at kontakte mig igen!

Med venlig hilsen

Samsung Support Danmark
Jeg har lige anskaffet et 22" Samsung UE22H5615 (Serie5) (samme som UE22H5605 bare hvidt) Smart TV koblet til en Københavnsk YouSee kabelforbindelse.

Jeg rodede med at få HbbTV til at virke - og få SVTV1 og SVTV1 og NRK1 mm ind som kanaler - jeg fik kun en delmaængde af dem der skulle være tilgængelige i grundpakken.
Det virkede ikke rigtig.

Så læste jeg her på FlatPanels at nogen havde fundet på at ændre frevensen til 442000 (det kan man så vidt jeg kunne se kun gøre under opsætningen i starten - som man godt kan gentage igen.

Efter at have ændret frekvensen (og ikke andet) fandt fjernsynet alle kanalerne i grundpakken + alt muligt jeg ikke kan se - men de kan slettes fra listen efterfølgende

Endnu mere glædeligt var at jeg nu kan konstatere at HbbTV funktionen virker - et tryk på den røde (A) knap og det starter op. Forrygende simpelt - når bare frekvensen er rigtig.

Jeg har prøvet at finde et sted at skrive det til Samsung på deres hjemmeside - uden held. Så nu står det her - hvor google også kigger.

Håber det hjælper nogen.
KH
photonsamlers problem var vel ikke et HBBTV problem - HBBTV virker 'out-of-the-box' på 2014 H-serie, når man bare enabler data service i menuen. Derimod har hans TV ikke været indstillet korrekt til hans signal (han manglede jo også kanaler) - måske har han fået signalet via en antenneforening med andre indstillinger end standard Yousee. Ved søgning på forum med "442000" er der flere andre som har haft lignede problem og løsning, så super også at dele det her.
Ved søgning skal du vælge search mode, derefter fremkommer et billede hvor du kan vælge Netværks ID, symbolrate og frekvens. Du behøver kun at ændre frekvensen. Du behøver måske at nulstille TVet for at denne mulighed fremkommer, kan se den er grå nu på mit TV.
kallefrank skrev:Der er så megen snak og 2014 / 2013 / 2012 modeller. Nogen kan tage hbb-tv andre ikke.......

Jeg har et UE65F6475XXE fra Elgiganten.......ville jeg være i stand til at modtage hbb-tv ?????

Ja, jævnfør Samsung vil en hbb-tv app være tilgængelig til din model september/oktober i år; har det samme tv som dig.

PS: Det skal dog ikke undre mig, hvis der sker en udsættelse, så vi kommer tæt mod jul, men lad os nu se, den kommer når alle brikker er på plads, har Samsung lovet.
Af photonsamler
- bare en opfølgning på elmo's uddybning.
Nej det var ikke et egentligt HbbTV problem, men en bivirkning af et frekvensproblem.
Signalet signalet kommer direkte fra YouSee - men til ejendommen i fælleskab (det bliver betalt over huslejen) - måske bruger YouSee en anden frekvens til den type "fællesleveringer" end til enkeltaftagere. Hvis det er generelt - så mangler der en lille hjælpetekst i opsætningsmenuen.
KH
Jeg så der var en ny 2101 firmware til F6515 og opdaterede. Gik tilbage i servicemenuen til Nordic og gjorde factory reset.
Med indstilling på dansk, dukker HBBTV app op under 'Samsung apps' -> Information. Efter installation og eksekvering af app, dukker data service op I system menuen. Efter sluk/tænd, få minutters venten fungerer HBBTV med rød knap når TVet er indstillet på DR kanaler.
Jeg byttede til UK Smart HUB. Alle apps inklusive HBBTV forsvinder og bliver overskrevne med lokale UK apps (f.eks. BBC iPlayer). Efter sluk/tænd forsvinder 'data service', og HBBTV fungerer ikke længere. Efter en del trial and error er jeg tilbage på EU_GER i service menu, med UK smart hub og fungerende HBBTV som før.

Dette med reference til : http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... d&start=79
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11