Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leviathan
indernet skrev: Når du (Rasmus) skriver kalibrering på tv'et, er det så de ændringer, du manuelt foretager dig, eller er der en "automatisk" knap?

Og hvor kan man se strømforbruget før og efter kalibrering?
Det er ændringer han selv har foretaget:

Efter kalibrering
Profil: Movie
Backlight 3
Contrast 95
Brightness: 45
Sharpness: 0
Skarphed: 0
Colour 50
tint 50/50
Black tone Fra
Dynamic Contrast Fra
Gamma 0
Flesh tone 0
Edge enhancement Fra
Colour tone Warm2
HDMI black level Normal
100 Hz Motion Plus Til/Fra

Indstillingerne står natruligvis også i anmeldelsen. Det gør effektforbruget også før og efter hans kalibrering, hvor forbruget er mindre efter.
Af indernet
Tak for svaret.

Det med strømforbruget er nu mere om man "bare" går ud og aflæser strøm-måleren før og efter, eller hvordan det nu engang foregår :)
Af onkeldunkel
indernet skrev:Tak for svaret.

Det med strømforbruget er nu mere om man "bare" går ud og aflæser strøm-måleren før og efter, eller hvordan det nu engang foregår :)
Engang kunne man låne en forbrugsmåler hos Nesa - jeg tror også man kan købe dem til en rimelig penge nu. Det ligner et digitalt tænd/sluk ur - det sætter du i stikkontakten og så sætter du stikket til f.eks. fjernsynet ind i den og så viser den strømforbruget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi benytter os af en godkendt elmåler, der er i stand til at måle på switchmode udstyr (dvs. at den kan måle standbyforbrug korrekt). De kan købes hos elselskaberne eller lånes på biblioteket. Visse elselskaber udlåner vist også deres målere selv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
møllermand skrev:Hej Rasmus !

Du har skrevet i din test af samsung B7000 46"
Citat "Alt i alt har Samsung B7000 så meget at byde på, at jeg var parat til at kalde det et af de bedste LCD-TV til dato. Det lidt for markante slør i de mørke farver, ødelægger dog helhedsindtrykket."

Så bliver jeg nødt til at spørge dig om du personligt vil gå efter samsungs 8-serie den du gav award til i 2008 eller du måske alligevel ville vælge B7000, da den lyder til "jvnf. ovennævnte citat har det bedste billede?

mvh
Møllermand
Hvis det stod mellem de to, ville jeg gå efter 8-serien fra 2008. Det er baseret på B7000s problem med slør, som jeg selv bliver ret generet af, når jeg sidder foran det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ghost skrev:Hei godt folk :D

Rasmus: Utrolig god anmeldese, kjempe god!.

Jeg har akkurat kjøpt meg ny leilighet, og skal kjøpe ny tv.
Vegg til vegg mål er 3,45m her, så jeg tror da det blir ``46``.
Var like før jeg handlet denne TV`n men tenkte det var greit å google den først, :).
Så jeg er i tvil om jeg skal bruke min gamle ``32`` tv til den nye 8-Serie kommer i juni eller gå for denne, skeptisk til slør som det snakkes om.

Eller holder det med ``40`` på denne avstand?.
Bruker TV til mye streaming av tv-episoder og xbox 360.
Ellers har jeg GET HD pvr boks.

mvh
Frank
På knap 3,5 meter ville jeg satse på 46 tommer :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Lidwin skrev:Har fulgt debatten meget noje, da jeg selv er paa udkig efter en ny "LED" tv, blev lidt skuffet over Samsungs slor, men hvis jeg ikke tager fejl saa giver http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 502147.htm en losning paa sloret ved at aktivere 100hz motion plus og blur reduction...ret mig hvis jeg tager fejl....Undskyld manglen paa danske bogstaver.
Det hjalp lidt, men ikke særlig meget. At de vurderer den ikke har slør, må simpelthen være fordi deres model enten ikke har det i helt samme omfang, eller at de har brugt for lidt tid på at undersøge skærmen i prasksis og i stedet kørt stresstest med deres kalibrerings og test-skiver.
Af indernet
Når der nu bliver skrevet så meget omkring slør, spørger jeg bare, hvor er Samsung henne i det her? Kunne det tænkes, at de måske havde en eller anden form for løsning? Kunne man måske sende det til reparation?

For ja, når man ved, det er der, bliver fokus fra en god film meget hurtigt flyttet over på.. Hov, der gjorde den det igen.

Det er trods alt ikke et tv i Prosonic-klassen, man har investeret i.
Af POLSKI-DANIEL
HEJ SKAL BRUGE SAMSUNG TV ....NOGEN KAN FORTÆLLE HVA JEG SKAL GÅR EFTER DEN NYE LED??? ELLER ......
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
indernet skrev:Når der nu bliver skrevet så meget omkring slør, spørger jeg bare, hvor er Samsung henne i det her? Kunne det tænkes, at de måske havde en eller anden form for løsning? Kunne man måske sende det til reparation?

For ja, når man ved, det er der, bliver fokus fra en god film meget hurtigt flyttet over på.. Hov, der gjorde den det igen.

Det er trods alt ikke et tv i Prosonic-klassen, man har investeret i.
Jo det kunne man mene. Jeg ved der er et par Samsung folk der følger med her på forummet, men om de også følger denne tråd, ved jeg ikke.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
POLSKI-DANIEL skrev:HEJ SKAL BRUGE SAMSUNG TV ....NOGEN KAN FORTÆLLE HVA JEG SKAL GÅR EFTER DEN NYE LED??? ELLER ......
Læs tråden eller nogle af de andre indlæg igennem. Der er en del vurderinger allerede. Slå venligst caps lock fra.
Af møllermand
Måske et dumt spørgsmål, men på bla yousee's samsung HD-boks, kan man vælge mellem og køre i 720p eller 1080i (men ikke 1080p)

Hvis man køber det nyeste samsung LED fjernsyn (full HD), bør man så vælge 720p eller 1080i i opsætning af boks?

Er det kun blueray, som kører 1080p?

mvh

Møllermand
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
BluRay kører ved 1080p. Med Samsungs TV er der jo indbygget en HD tuner i selve TVet, så du har reelt ikke brug for en boks, med mindre du vil optage TV eller se video-on-demand.

Hvis du insisterer på at bruge boksen, så bør du bruge 1080i.
Af Robo
God anmeldelse dog æreligt med det slør :(

mit spørgsmål lyder således:
kunne det tænkes at der mindre eller slet ingen slør er på 55" modelen
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19