Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Digital Foundrys analyse af bla. 60 fps Raytracing I både den restaurerede Spiderman og Miles Morales.
Min egen foretrukne ydeevne er også 60fps med Raytracing. De har vidst samme holdning med nogle fine observationer omkring opløsning på genskin elementer.

Jeg ville lige tjekke HBO Max ud på PS5 (app'en er lige kommet i USA), men man kan simpelthen ikke få lov til at tilgå sine apps på PS5 uden at installere seneste systemopdatering?.. Det er satme dumt, særligt når en opdatering fylder op imod 1GB.

Tænk hvis man tændte sin PS5 for at se noget vigtigt, f.eks. live-indhold.
Vedhæftede filer
ps5update.jpg
ps5update.jpg (25.78 KiB) Vist 2611 gange
Af aalb1970
Telia havde et par Digital Edition til salg i dag, men ikke overraskende var der udsolgt.
Af Beckham
Så kom der da lidt kompensation fra Coolshop. Men stadigvæk ikke noget nyt omkring hvor man er i køen osv. Udover at de forventer at få flere konsoller leveret i Q1, hvor de håber første batch kommer i januar.
Alex B skrev: 17 dec 2020, 17:11
Rasmus Larsen skrev: 17 dec 2020, 09:06 Det er faktisk slået til på min, men den har ikke hentet eller installeret den af en eller anden årsag.
Strømsparefunktioner sat op til ikke at tillade downloads?
Det er aktiveret, men måske jeg har fået slukket PS5 helt i stedet for at sætte den i standby sidst.

Apropos: Demon's Souls blev i går ved med at gå i stå ved loadingskærmen for mig. Det hjalp ikke at genstarte PS5. Man skulle slukke den helt og så tænde. Bare hvis andre oplever noget lignende. Der er også tråde på reddit om problemet.
Brugeravatar
Af TBC
Rasmus Larsen skrev: 18 dec 2020, 05:03 Wow, så blev Cyberpunk 2077 trukket fra PlayStation Store. Jeg har ikke selv købt, men folk får pengene tilbage, hvis de ønsker det.

Det kan vel næppe overraske. Dels har firmaet bag spillet allerede iværksat tilsvarende praksis med tilbagebetaling på PC versionen grundet spillets mange bugs på tværs af platformene (særligt spillets computerstyrrede personer der fanges i mærkelig loops eller flyver i luften og den slags). Der til kommer at konsolversionerne er piv-ringe optimerede og Projekt Red allerede har indrømmet at de ikke har brugt/haft lang til nok til optimeringer og finpudsninger til konsolversionerne, next-gen konsolversionen er ikke ligefrem noget god reklame for PS5 og last-gen versionerne er hvad Digital Foundry kalder "dire" (frit oversat forfærdelig). Med andre ord endnu et spil der har umodent har skullet presses til konsollernes udgivelsesdato uden reelt at være færdigt og samtidig ligger i det grænseland hvor det reelt er for tungt for last-gen konsollerne.

Det er synd, for spillet har ud over sine bugs og de dårlige konsoloptimeringer stort potentiale og fraset sine bugs fået gode anmeldelser - og værst ser det jo heller ikke ud:
Af Alex B
TBC skrev: 18 dec 2020, 05:41 next-gen konsolversionen er ikke ligefrem noget god reklame for PS5
Der er ikke udkommet next-gen versioner endnu. Kun PS4 og XBone versioner er udgivet.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 236