Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ny ift fladskærme og er blevet tilbudt sony kdl40bx400aep til 4000 kr. Tilsyneladende er der flest ex'ere på markedet og jeg er i tvivl om bx er ok.
Hvad er det jeg evt. går glip af, hvis jeg vælger bx? (kvalitet, features, tilslutninger..)
Er der nogen der har gode - eller ringe - erfaringer med kdl40bx400aep?
På forhånd tak for hjælpen
Philippe skrev:Jeg ny ift fladskærme og er blevet tilbudt sony kdl40bx400aep til 4000 kr. Tilsyneladende er der flest ex'ere på markedet og jeg er i tvivl om bx er ok.
Hvad er det jeg evt. går glip af, hvis jeg vælger bx? (kvalitet, features, tilslutninger..)
Er der nogen der har gode - eller ringe - erfaringer med kdl40bx400aep?
På forhånd tak for hjælpen
BX serien er en billig udgave af EX, med færre HDMI stik osv...
Af Philippe
Tak for tilbagemeldingen. I denne udgave er der vist 4 HDMI stik, hvilket jeg godt tror jeg kan leve med. Jeg forsøgte at finde informationer om BX på sony's hjemmeside uden held..
Jeg skylder vist at fortælle, hvad og hvordan tv'et skal benyttes: Jeg er benytter tagantenne og vil anvende tv'ets mpeg4 tuner og på et tidspunkt tilslutte en digital tuner med harddisc for at få mulighed for at optage (SAGEM 250gb el. lign.) og en blu-ray afspiller mhp. at se action/animation, samt at spille Wii.
Har BX'eren begrænsninger, der gør, at man burde smide en plov eller en tudse mere og gå efter EX'eren?

På forhånd tak - jeg sætter stor pris på jeres hjælp
Af Tucker
BX har Bravia engine 2, EX har bravia engine 3. Det er som jeg forstår det, en væsentlig forskel.
Derudover er der vist nogle designmæssige forskelle.

Køb en EX model, det bliver du glad for i længden.
Af tahansen
Lige en bemærkning, det er ikke alle EX modeller der har BE 3. I modellerne EX400 og EX600 er der kun BE 2. Med hensyn til foreskellene på BX400 og EX400, så er de væsentlige forskelle kun designet efter hvad jeg har bemærket.