Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har for et 1/2 år siden købt et Samsung LED tv series 7, 46" og har indtil nu været rigtig glad for det (skal bare ikke tænke på de mange penge det kostede). Nu er der så, på skærmen, dukket en mørk plet op på omkring 1-2cm i diameter - lidt ligesom man at trykket en finger ind mod skærmen og hold den der i lang tid.

Mit spørgsmål er nu, kan jeg ringe til at forhandleren og få det dyre dyre TV byttet? mindes bare at have hørt, at man ikke kan få refunderet LCD TV'er hvis der var pixelfejl, og måske det er det samme med LED(bare uden pixels)?
Af noxity
Er det en nordisk model ?
I såfald skal du bare ringe til Samsung Prestige service, så kommer de ud på din adresse og tager sig af problemet. Hvis de ikke kan ordne det på stedet, så får du et låne TV, tager de TVet med ind til reparation.

Hvis ikke du har en nordisk model, så skal du have den retur til forhandleren som så vil sende den til reparation. Dette vil typisk tage 3-4 uger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bare for at gøre det klart, så er et LED-TV det samme som LCD, så pixelfejl vil være same-same. Din fejl er dog ikke pixelfejl, men stadig noget der skal reklameres over.
Af noxity
yakken skrev:Bare for at gøre det klart, så er et LED-TV det samme som LCD, så pixelfejl vil være same-same. Din fejl er dog ikke pixelfejl, men stadig noget der skal reklameres over.
Jeg valgte at forstå det sådan, at han godt er klar over at det ikke er en pixelfejl og at LED = LCD når det kommer pixels. Jeg tror han er i tvivl om hvorvidt der gælder de samme regler for LED-dioderne som der gør for pixels. Altså en død diode eller to ikke er reklamationsberettiget. Det er dog ikke tilfældet :)
Af afourk
Kan godt forstå folk er i tvivl om hvad jeg mente, med alle de stavefejl og gramatiske missere :D

Tak for den meget hurtige respons, jeg har netop registreret mit produkt ved SAMSUNG, og vil ringe til prestige service mandag.

Som jeg forstår det på jeres svar, er der en chance for at få repareret mit LED TV af samsung uden bekostninger(manglede da også bare).

Btw, det har ingen indflydelse på reklamationsretten, at jeg har været inde i TV'ets fabriksmenu og indstille sprog mm., for at kunne sortere i mine digitale kanaler - (hvilket bla. har bevirket at software grafikken på skærmen er gået tilbage til standart grafikken som man ser på ældre Samsung LED modeller)?
Af noxity
Jeg er rimelig sikker på at du fraskriver dig reklamationsretten når du piller i servicemenuen, uden tilladelse.

Det er ikke sikkert de siger noget til det, men de har retten til det.

Hvis de ikke dumper TVet pga. service menuen, så skulle de meget gerne betale for reparationen.
Du skal ikke betale noget, med mindre du selv er skyld i skaden eller du har brugt betingelserne. Om du selv er skyld i skaden er noget teknikeren kan vurdere. I sådan et tilfælde her vil han typisk lede efter tegn på fysisk misvedligehold.
Af afourk
Ja tænkte det nok. Lidt sørgeligt at man muligvis mister reklamationsretten ved at pille i servicemenu, især når det er en nødvendighed i SAMSUNG TV'ers tilfælde, som ikke tilbyder brugeren at kunne sortere i digitale TV kanaler, med mindre man selv indstiller det i servicemenu.
Næste gang jeg køber et TV skal jeg huske at høre om TV'et kan sortere digitale kanaler og iøvrigt om det kan vise farver og kan gengive lyd... :-)

kender du en måde hvorpå man kan genskabe standart indstillingerne på samsung TV? måske en software opdatering kan klare det?