Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kjang
tcf skrev:Den er dansk som bare pokker, købt hos Expert, som sagt før, 55C8705XXC.
Min plan er nu at afprøve TV´et med mit yousee kort i, og så undlade at bruge yousee boxen, så får vi se om den er helt Dansk O_O
Hvordan ser det ud med PVR funktionen, har du fået testet den?
F..... hvor jeg glæder mig til at få mit.
Af tcf
PVR funktionen virker helt uden problemer. Når du tilslutter et USB drev, jeg har en iomega 250 GB, popper et dialog billede op og spørger om du vil konfigurerer den til timeshift og video. Der køres en formatering og en hastigheds test, derefter er systemet aktivt, og det virker ;)
Du kan via program guide, a la yousee, vælge en udsendelse som du ønsker at optage, og vola det kører helt enkelt og intuitivt.
Timeshift er lige så enkel, sæt den til manuel, og du vælger selv, via puse, om du ønsker timeshift, eller sæt den til auto, og den vil så altid optage det program du ser, men gemmer det selvfølgelig ikke, når du slukker. Timeshift kan maksimalt køre i op til 90 min, uanset størrelsen på din hdd.
For mit vedkomende betyder det, at jeg nu vil droppe min yousee box, til fordel for den PVR funktion, som bare virker, er hurtigt og ikke mindst enkel i brug (B
Af lennon
- og du ser ingen nævneværdig forskel på den interne DVB-C tuner og YOUsee-boxen ?

- hvad med omrokering af kanaler - favoritliste ?
Af tcf
Nej jeg ser ingen væsentlig forskel på C tuneren og yousee boxen, men der er dog lidt.
C tuneren i Samsung arbejder hurtigere, det er et klart plus
TV guide i yousee boxen, har mere info, om ex film, på TV´et bliver det ligesom afkortet, så ma ikke får hele omtalen. Det er lidt ærgeligt, men til at leve med.
Sortering af kanaler er nemt, først finder du alle kanaler via auto search, dernest kan du bede om at få dem grupperet i alfabetisk orden. Og så kan man lave op til 5 ( så vidt jeg lige husker ) farvorit grupper, hvor du kan vælge frit mellem alle kanaler, og bestemme rækkefølgen, super nemt, og lige til.
Så alt i alt falder bedømmelsen ud til fordel for TV´et og ikke yousee boxen 8)
Af Bone
Ved ikke om der har været skrevet her før, men hvordan ser det ud med Viasat? Noget der kan lade sig gøre?

Kan slet ikke vente til der kommer nogen test op.
Af Nkaj
Nu er der efterhånden 160 indlæg, så jeg har ikke læst dem alle igennem... Men hvad vil prisen cirka være på 9000-modellen?
Af noxity
Mener det er omkring 25.000kr for 40", men det er uden at kunne huske det helt.
Af Nkaj
noxity skrev:Mener det er omkring 25.000kr for 40", men det er uden at kunne huske det helt.
De kommer da kun i 46" og 50" ifølge artiklen...
Af noxity
Nkaj skrev:
noxity skrev:Mener det er omkring 25.000kr for 40", men det er uden at kunne huske det helt.
De kommer da kun i 46" og 50" ifølge artiklen...
Det er rigtigt ja, jeg huskede også helt forkert.

Den amerikanske pris på 46" 9000 er 6000 usd. Hvis du så smider 25% moms så får du ca. 42000kr. Typisk er prisen lidt højere end prisen i USD*1,25.
Så alt i alt så tror jeg du skal forvente en pris på 40-45.000 kr for LE46C9005.
Af Nkaj
hold da fast. Det var lidt mere end forventet... så må jeg jo nøjes med noget andet når den tid kommer
Af noxity
Den endelige pris kommer nok først i løbet, eller efter sommeren. Det er jo som bekendt, den sidste model der bliver lanceret.
Af lennon
noxity skrev:Den endelige pris kommer nok først i løbet, eller efter sommeren. Det er jo som bekendt, den sidste model der bliver lanceret.
- og det er vildt spændende om Samsung for alvor har valgt at udfordre det 2 år gamle Pioneer KURO på billedkvalitet, - eller om hele prisskiltet skal retfærdiggøres af lifestyle, remote og "tynd- tynderere - trådløst" . . ? ?
Af retardo
De første meldinger fra AVforums angående 9000 serien er, at den skulle være meget skuffende. Billedkvaliteten er langt fra det som man kunne håbe på, og den er langt fra så god som 8000 serien..

Så det bliver langt fra Kuro..
Af noxity
Lennon:
Jeg tror roligt du kan regne med at C9000 udelukkende er et showprodukt, der sætter nye standarder inden for design, og funktion. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Samsung har valgt at nedprioritere billedekvaliteten for at opnå et design som ingen andre.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21