Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusdj
Hej Alle

Jeg var så heldig at finde mig et Samsung UE32B7070WW til 5600, dette var dog en returvare, men det skulle stadigvæk være fuld funktions dygtigt.
Men hvad er græsen for Clouding på et fjernsyn, før end man kan sende det ind. På mit går det nemlig ind til midten, dvs i nederste højre hjørne, og helt ind til midten er billedet lysere, det ses tydeligt ved grålige scener. Det går så også 7-10 cm op af. Personligt vil jeg mene det er for meget, men jeg har læst mig omkring at det ikke er altid Samsung siger det er en fejl på skærmen, og at de reparer den.

Skærmen er købt hos komplett.dk for ca 4 uger siden.

Udover denne Clouding fejl, er jeg faktisk yderst tilfreds med skærmen, men det Clouding genere mit øje hver gang jeg tænder for det, dog kan min kæreste ikke se det, men hey, det kommer ikke bag på nogen ;)

Håber i har nogen gode råd.

Mvh

Rasmus
Af Rasmusdj
Ja jeg prøver lige i aften, når det er ved at være lidt mørkt. Så ligger jeg dem lige op bagefter.
Af Rasmusdj
Så har jeg fået lagt nogen billeder op, de ligger på mit Picasa album, linket er:

http://picasaweb.google.com/j84dr1/Sams ... directlink

Jeg har netop snakket med Samsung, de sagde at jeg skulle sende billeder til dem, og at der ingen grund er til at kontake dem jeg købte det af.
Men når nu det er en demo varer, så gælder købeloven jo stadigvæk. Hvis der er fejl på ens ting, kan man enten få det byttet første gang, eller vælge at de skal reparer det. Så er det bare om komplett går med til det.

Men i kan jo lige give jeres besyv på de billeder.

Billederne er også taget i RAW, så kan samsung nemlig ikke komme og sige at de har været igennem Photoshop :)

Rasmus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det ser ikke godt ud. Det ligner jo en konisk fill-funktion fra Photoshop. Det er ret forståeligt, at du ikke er tilfreds!
Af Rasmusdj
har netop snakket med Samsung, og de siger, hvis det er Clouding, så er det ikke noget garantien dækker. Det synes jeg er lidt langt ude hvis det er rigtigt.
Af kskruger
Rasmusdj skrev:har netop snakket med Samsung, og de siger, hvis det er Clouding, så er det ikke noget garantien dækker. Det synes jeg er lidt langt ude hvis det er rigtigt.
Jeg ville tage kontakt med komplett.dk og forklare dit problem evt. sende dine billeder til dem. Måske de vil være lydhør, når det er så slemt.
Man kan godt få den tanke, at det er derfor at det er en demo skærm, fordi den anden køber har sendt den retur for samme problem.
Af Rasmusdj
kskruger skrev:
Rasmusdj skrev:har netop snakket med Samsung, og de siger, hvis det er Clouding, så er det ikke noget garantien dækker. Det synes jeg er lidt langt ude hvis det er rigtigt.
Jeg ville tage kontakt med komplett.dk og forklare dit problem evt. sende dine billeder til dem. Måske de vil være lydhør, når det er så slemt.
Man kan godt få den tanke, at det er derfor at det er en demo skærm, fordi den anden køber har sendt den retur for samme problem.
Jeg kunne godt forstille mig den tidligere har set problemet, og fået pengene retur inden for de 14 dage, uden nødvendigvis at fortælle hvad der var galt.

Om ikke andet, så er det afleveret til RMA hos Komplett.dk så må vi se hvad de siger. Men som der bliver skrevet længere oppe, så ligner det jo nærmest noget der er lavet i photoshop, men gid det var så vel.
Af Rasmusdj
Rasmus Larsen skrev:Helt klart en bytter. Det hører til i den slemme ende.
Ville jeg jo også mene, men i følge Samsung selv, så bytter de ikke for Clouding, hvilket jeg synes virker mærkeligt, men der er ikke andet for end at se hvad Komplett.dk siger. Men jeg håber da.
Af bantam
Jeg synes nu ikke det ligner clouding - nærmere en defekt ved backlight - altså LED'erne i kanten af skærmen.
Af Rasmusdj
Bantam:

Det har jeg ingen anelse om havd gør, men jeg synes også det er en vild Clouding, hvis det er clouding. Men må se hvad deres RMA teknikker siger. Kan jo have lov at håbe, meeen har lært man ikke skal håbe for meget altid.
Af Rasmusdj
kskruger skrev:Rasmusdj, har du prøvet at ændring din opsætning på dit tv?
Prøv at se på denne tråd, hvor en anden også har probelm med Clouding:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... e-clouding

Efter jus. af tv.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... e-clouding
Jeg har haft ændret lidt i instillingerne, men hvis du kigger på mine billeder jeg har lagt op, så kan det ses at det er langt være på mit TV, det nærmest deler fjernsynet i to. Hvis det bare havde været Backlight Bleeding som det der, så havde det været noget andet.

Men jeg venter svar fra Komplett.dk og følger selvfølgelig op på tråden herinde med hvad de siger og gør.