Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey,

Jeg havde sidste år (december), et Samsung B755 i en måneds tid, før jeg afleverede det tilbage igen pga. dårlige synsvinkler.

Jeg har familie og venner, som har Sony W4000 og W4500 Tv. Og hver gang jeg besøger dem, så er Sony's synsvinkler super gode. Der er kun et meget lille kontrast fald når man bevæger sig ud på siden at deres LCD's. Langt bedre ved det Samsung jeg havde.

Når jeg kikker på 2010 specs på begge mærker, har jeg lagt mærke til, at der udfor Samsung står 160 grader, og ved Sony 178 grader. Betyder det som det står, at Sony's 2010 modeller har bedre synsvinkler end Samsung, eller?

Det er i hvert fald den tanke jeg har. Men der er sikkert nogen af jer, som også har tjekket det, eller måske har haft/har begge mærker til sammenligning. Enten 2009 eller 2010 modellerne.

SLL
Af lennon
Det lyder lidt som volapyk i mine ører. Mig bekendt er Samsung B755 et plasma tv, og har alene af den grund slet ingen problemer med synsvinkler ? ? Hvorimod samtlige Sony TV jeg har set , - netop har elendige synsvinkler. Hvilket dybest set alle LCD døjer med. Helt galt horisontalt . .

Sorry forvekslede m 855
Senest rettet af lennon 22 apr 2010, 19:46, rettet i alt 1 gang.
Af Nick_S
Hvis betragtningsvinkler er meget vigtigt for dig, hvorfor så ikke tage plasma skærme med i betragtningerne? TXP42G20E fra Panasonic er jo det oplagte valg til dit budget (jeg går ud fra du gav små 8k for 755'eren i sin tid).

Men generelt synes jeg ikke der er den store forskel på Samsung/Sony i år. Har set de fleste af deres 2010 skærme, og ingen har kunne imponere mig med _gode_ betragtningsvinkler (det er meget vigtigt for mig selv også).

Men lad mig høre, hvad skal du bruge skærmen til siden du vakler imellem Sony og Samsung og ikke har Panasonic plasma med i overvejelserne?

Edit: lennon: B755 er sidste års 200hz topmodel i Samsungs LCD serie, så den er go nok ;)
Af noxity
SSL havde et LE40B755 (LE: LCD, PS: Plasma, UE: LED LCD). Så den er god nok, det var et lcd tv.

Mange producenter har længe opgivet deres synsvinkler som 178grader, også Samsung. Du kan ikke lægge noget som helst i disse specifikationer. Det betyder bare at du kan se billedet i 178grader, ikke at du har fuld smadder på kontrasten hele vejen. Du bliver altså nødt til at læse en test, eller se den i virkeligheden.

Kan ikke huske hvem der havde testet, men en af de første test af de nye Samsung tv, der opgav testeren hvor stor synsvinkel var for optimalt billede. Her sammenlignede han også med andre TV, og illustrerede det grafisk, super lækkert! Du kan jo lige prøve at lede efter testen, den blev posted herinde. Og det ville faktisk være lækkert hvis FP ville lave det samme i deres tests :)
Af noxity
Her:

Synsvinkler

Resten af testen:

Test