Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er efterhånden én af de få i DK der stadig ikke har anskaffet sig et fladskærms tv, men nu skal det være slut!

Jeg er dog kørt noget bag om dansen når det gælder om at holde sig opdateret på tv markedet, så derfor vil jeg gerne opfordre de kyndige brugere af dette forum til at komme med tips og gode råd.

Tanken er at det skal være en 32" LCD skærm, men hvilken én? Jeg har kigget lidt anmeldelser igennem og er nået frem til at Sony KDL-32EX500 muligvis er den rette for mig. Jeg er muligvis blevet lidt forblændet af muligheden for tilslutte den til min trådløse router (med ekstraudstyr godt nok)..... :p

Men som sagt så er jeg "ny" på tv markedet, og tager gerne imod gode råd og anbefalinger. Grundlæggende skal jeg bruge skærmen til almindelig fjernsynsvisning og en film i DVD kvalitet i ny og næ, samt spille lidt på min XBOX 360.

Hvis dette emne allerede har været behandlet indenfor det sidste stykke tid, venligst henvis mig til den rette tråd.

Kom frisk, lad mig få nogen input fra eksperterne :)

/ Sabeltiger
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
EX500 er et godt bud, hvis du også lægger vægt på internet og mediefunktionerne. Alternativt laver Samsung også fine 32" skærme, hvor internet-delen ikke er lige så god som i Sonys, men mediedelen (DLNA og ekstra funktioner) er bedre efter min mening.
Af Captain Awesome
Hvad er dit budget og nogen grund til at du ikke vil have en større skærm end 32 tommer?
Af Sabeltiger
Rasmus, tak for dit svar. Jeg skal lige kigge lidt mere på Samsungs skærme inden jeg bestemmer mig for hvilken en jeg skal ha'. Er der nogen bestemte modeller du kan anbefale / linke til anmeldelser?

Captain Awesome, tak for dit svar. Årsagen til at det skal være en 32" er at det er det jeg har kunnet overbevise min kæreste til. Hun har det åbenbart meget svært med større skærme..... :o( Mit budget ligger omkring de 5000 kr., og jeg har fundet KDL-32EX500 til 4400 inkl. fragt. Som jeg nævner for Rasmus ovenfor er du velkommen til at anbefale / linke til anmeldelser af andre skærme.

/Sabeltiger
Af Dillerbabs
Kan du ikke overbevise din kæreste om at det både er størrelsen og gørelsen det kommer an på? Som Captain Awesome vist hentyder til, så er det altså noget federe med en større skærm og prishoppet er minimalt..
Af maskus
Gør som jeg. Jeg tog min kæreste med i butikken. Stillede hende op foran et tv på 46" på afstand af ca. 3 meter og sagde, hvor mange tommer er det her?

Hun svarede: 32"!!

Hun blev mildest talt overrasket. Og overraskelsen blev ikke mindre, da der ved siden af hang et 32" som hun vurderede til 22".

Og hun ville SLET IKKE have et stort tv. Nu har jeg fået 100% lov til at vælge lige hvad jeg vil... Sådan!

mvh. martin