Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Bonsai
Plasma har en smule problemer mht retention.
Men man skal dog være noget hensynsløs for at lave burn-in.
Har selv plasma og spiller et par timer ad gangen på den. Ingen problemer med retention. Har set lidt et par gange, men det forsvinder efter et par minutter.

Af plasma tv er Panasonic ét af mærkerne, som bedst har fået bugt med retention.

Personligt vil jeg ikke vælge Panasonic TXP42C10y.

For meget genskin på skærmen. Hvis det skal være plasma i det prisleje, vil jeg vælge Panasonics nye model:

PANASONIC TX-P42X20E
http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 6071p.html
Af Captain Awesome
Lige en lille sidebemærkning. Jeg vil råde dig til at holde dig langt væk fra Pixmania. Dem og Getmore er nok de to butikker man skal holde sig langt væk fra. ;)

Har du forresten været ude og se skærmene? For det er en rigtig god idé, hvis design betyder bare lidt for dig.

Derudover er det godt at finde ud af hvad du kommer til at bruge skærmen til(f.eks. i %) og hvad du spiller/hvor lang tid du spiller. Det er altid bedst at starte sådan, og så bagefter finde en skærm til ens behov.

For jeg vil sige at det kommer meget an på hvad du gamer og i hvor lang tid.
Af Dillerbabs
Lige en lille sidebemærkning. Jeg vil råde dig til at holde dig langt væk fra Pixmania. Dem og Getmore er nok de to butikker man skal holde sig langt væk fra.
Fuldstændig tåbelig bemærkning...

Men tilbage til emnet!
Jeg har et Pioneer 428xd (plasma hvis du er i tvivl)
Det har fungeret fremragende sammen med min xbox 360. Jeg har aldrig set et billede eller logo der er brændt fast på mit tv og jeg kan snildt game i mange timer i træk.
Som Rasmus Larsen også skriver
Det skal dog også indskydes, at plasma-Tv mindsker tendensen til retention i takt med at de er "kørt ind". De skal så at sige køre lidt tid før fosforlaget, som tegner billedet er helt klar.
Jeg ville klart vælge en plasma hvis jeg var dig. Især i det prisleje...
Af Rahimnax
Hvad med full hd? Hvis jeg gerne vil have det mest optimale billed når jeg gamer xbox, er det så nødvendigt?

Panasonic TX-P42X20E ser meget spændene ud! Hvad er forskellen egentlig mellem den jeg har linket til ?
Brugeravatar
Af Bonsai
Mit gode råd er, at du skal glemme C10Y.

S20E - Full HD, bedre panel end X20E. Altså selve billedekvaliteten er bedre. Men ikke meget.

X20E - HD Ready. Meget kvalitet for pengene.

Jeg har PS3. 99,5% af alle PS3 spil, udnytter kun den opløsning, der svarer til HD Ready. Jeg går stærkt ud fra, det gælder det samme for xbox.

Desuden har udnyttelsen af Full HD også noget at gøre med størrelsen på dit TV. Jo større jo bedre udnyttelse. Jeg siger selv fra 50" og opefter.

Og også afstanden fra dit TV er afgørende.

Sidder du f.eks 2 meter fra et 42", kan du sagtens nøjes med HD Ready.

Jeg kan selv ikke med mit blotte øje, se forskel på Full HD og HD Ready på en 42" med 1,5 m´s afstand.
Af Rahimnax
Så x20e vil du anbefale mig? Det koster heller ikke så meget. Men hvad er forskellen mellem den og C10y?
Brugeravatar
Af Bonsai
Hierakiet er opdelt sådan fra god til bedst:

C20
X20
S20
G20

Derudover er C10Y en 2009 model. De nye 20´er er 2010 modellerne. Og forbedret.

X20E er på alle punkter bedre end C10Y. Og så er prisen nærmest den samme!
Af Captain Awesome
Fuldstændig tåbelig bemærkning...
Hvis der er noget som er tåbeligt, så er det vist dig. Du finder det måske ikke relevant at diskutere butikker eller hvad? Især når netop de to butikker har et dårligt ry og været indblandet i en del dårlige sager. Så stik lige piben ind og prøv igen!

Angående Panasonics skærme, så vil jeg også mene at 42X20 er et helt oplagt valg i den prisklasse. Men tag alligevel ud og se den, for designet kan godt være lidt skuffende(det synes jeg ihvertfald).
Af Dillerbabs
Hvis der er noget som er tåbeligt, så er det vist dig. Du finder det måske ikke relevant at diskutere butikker eller hvad? Især når netop de to butikker har et dårligt ry og været indblandet i en del dårlige sager. Så stik lige piben ind og prøv igen!
Det er fuldstændig irrelevant i denne sammenhæng og jeg har iøvrigt kun haft gode erfaringer med begge forhandlere. Hvis du vil diskutere forhandlere så skriv det i "forhandlere" forummet.
Og please stop med at være barnlig og blive personlig. Dette er ikke arto... 8)
Af keler
Dillerbabs skrev:
Det er fuldstændig irrelevant i denne sammenhæng og jeg har iøvrigt kun haft gode erfaringer med begge forhandlere. Hvis du vil diskutere forhandlere så skriv det i "forhandlere" forummet.
Og please stop med at være barnlig og blive personlig. Dette er ikke arto... 8)
Mr. AWESOMENESS har jo fuldstændig ret. Pixmania og getmore er nok de to internetbutikker, der har det værste ry overhovedet. Det tror jeg 95 % af alle brugerne herinde kan bakke op om.

Så stik lige en finger i jorden og undersøg sagerne, inden du udtaler dig så skråsikkert som du gør. :)

Desuden er det da ret så relevant at diskutere, eftersom trådstarter har smidt lidt til pixmania.