Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ABoehm
Hej alle
Er jeg den eneste, der har mistet TV3 på min DVB-C-tuner? Den kommer fint ind, når jeg vælger analog, og alle de andre kanaler fungerer?!

Mvh - Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg satte et X10Y op hos svigermor for 1½ uge siden og her kunne jeg heller ikke få TV3 til at køre. Søger man lidt på nettet, så er det desværre ikke enestående, selvom det varierer hvilke kanaler der mangler.
Af ABoehm
Okay, Men hvad skal man så gøre ved det?

Anders
Af lak
Hej
Har også haft en del problemer med at finde kanaler på dvb-c. Som yakken skriver er det forskelligt hvilke der mangler. Løsningen er at gå ind og søge manuelt efter de kanaler der mangler. Ligger typisk i grupper af et par stykker. Find den manglende kanal her: http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm og indtast så manuelt frekvens mm. og søg. Har virket 100% for de 8-10 fjernsyn og mediecentre jeg har installeret.
Bemærk at hvis du ikke har yousee og bor i et andet net end beskrevet på siden skal du kontakte din udbyder og få korekte data.

hilsen

LAK
Af ABoehm
Fedt - Tak skal du have :)
Af dkscan
yakken skrev:Jeg satte et X10Y op hos svigermor for 1½ uge siden og her kunne jeg heller ikke få TV3 til at køre. Søger man lidt på nettet, så er det desværre ikke enestående, selvom det varierer hvilke kanaler der mangler.
Hvis det er i Hovedstadsområdet, så er manglende TV3 det klassiske symptom på en dårlig afskærmet installation, der forstyrres af DVB-T fra masten i Gladsaxe eller Hove. Man vil i så fald også mangle SVT1 og SVT2.
Af lak
Ja som dkscan ganske rigtigt siger er det vigtigt at sørge for at man har gode skærmet kabler (dobbel skærm) samt at hvis man splitter kablet at det er en skærmet splitter (indstøbt i metal).

hilsen

LAK
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
dkscan skrev:Hvis det er i Hovedstadsområdet, så er manglende TV3 det klassiske symptom på en dårlig afskærmet installation, der forstyrres af DVB-T fra masten i Gladsaxe eller Hove. Man vil i så fald også mangle SVT1 og SVT2.
Det lyder som noget af det rigtige. Jeg havde ikke adgang til andre kabler, da jeg besøgte svigermor og de svenske kanaler lagde jeg ærlig talt ikke mærke til - hverken om de var dér eller ej.

Den manuelle søgning virker nemlig ikke, så som en nødløsning, så måtte vi indstille TV3 på den analoge tuner, og fjerne alle andre kanaler, så hun ikke ved et uheld kom til at blive på denne tuner.
Af michael.bendtsen
Har netop i denne uge mistet TV3. Har ellers kunne se den uden problemer.

Hvad gør man hvis man har dobbelt-skærmet kabler og skærmet splitter? Bor i Gladsaxe.

/Michael
Af Lars K
HF tætte stik er lige så vigtige som dobbelt skærmede kabler. Der er rigtig mange rundt omkring der stadigvæk bruger de gamle stik med grå plasthætte. Problemet ligger i at skruen som bruges til at fastgøre inderlederen faktisk fungerer som en lille antenne og derved fanger det terrestriske signal og blander det med kabel signalet. Derved risikerer man at DVB-C og DVB-T frekvenserne overlapper hinanden med manglende kanaler til følge.