Mess skrev:..ville til hver en tid vælge HX700 frem for EX700...
En af de kommentarer jeg "deværre" hæfter mig ved
Baseret på hvad ? Tesen om, at dyrere nødvendigvis altid er bedre ?
Når du nævner beslysningen som en fordel til HX serien, ser du det tilsyneldande som en umiddelbar fordel, at HX serien har CCFL frem for EdgeLED på EX serien. Hvorfor ?
Mess skrev:Det vil sige HX700 er lavet med Deep Black Panel, Glas front som gør at farver vil kunne ses mere "tydeligt" i stedet for den traditionelle "matte" facade.
En ting jeg også undrer mig over, er at mange brugere har taget de "nye" paneler til sig, og promoverer disse som værende det helt store, uden at der er nogle tests der bakker op om dette. I Sonys tilfælde "Deep Black Panel". De få dybdeborende tests jeg har læst foreløbigt, lægger op til, at disse fancy betegnelser er mere gimmick end en reel forbedring (prisforskellen taget i betragtning).
Det lyder ganske enkelt mere overbevisende at kunne sige "denne model har Deep Black Panel, hvilket denne ikke har".
Ærgerligt
I sidste ende, er det personlige præferencer: Egenskaber du vægter højt, betyder nødvendigvis ikke det helst store for en anden bruger, og omvendt.
Jeg har for nylig postet lidt om EX/NX serien, hvor de fleste garanteret også ville sige "ville til hver en tid vælge NX700 frem for EX700", men virkeligheden har vist sig at være en lidt anden ( i hvertfald hvad billede angår)..
Sakset fra den direkte sammenligning mellem EX700 on den noget dyrere NX700:
"The motion tests were the the only areas where we saw a real performance difference.
The EX700, surprisingly, showed less artifacting and smoother motion. Granted, our test patterns are difficult for any TV to do well, but the EX700 had special processing features that could, if engaged, overcome them. The NX700 just never managed to shake some of the artifacting issues."
Og fra konklusionen:
"
The EX700 series, a step down from the NX700 models, proved to be as good or better in our lab tests. It may not have all the eye appeal, but it's still a good looking TV. And while it doesn't have built-in WiFi, the ethernet port connects to the same package of streaming content, and you can buy a separate dongle if you want WiFi that bad.
The NX700 can hold its own against the competition. Maybe against everyone, except other Sonys."
Den direkte sammenligning her:
http://tinyurl.com/ybjj7a4