Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af koenigs
Jeg ved der er en del anmeldelser der ligger og venter på at blive lavet, men jeg har en lille bøn:

Panasonic PxxS20E ser ud til at have overtaget X10'erens plads som det ultimative "value for money" TV i den nye generation.

TV'et er lige kommet i butikkerne og sælges allerede for ca. 5500 kr og er mere eller mindre G10 fra sidste år med nyt navn og prisskilt. Dette betyder at modellen er umulig at komme udenom, specielt set i lyset af at G20 ikke byder på nogen revolutioner rent teknisk (billedkvalitet).

Spørgsmålet er om i overhovedet kan komme udenom S20E?
Af bantam
G20 tilbyder nu et ret markant skridt opad på billedkvalitetsskalaen i forhold til G10: G20 har en fornuftig THX-profil - men derudover kan alle inputs kalibreres under PROFESSIONEL1 & 2-profilerne og give en billedgengivelse ca. på linie med V10 (V10's THX-profil er bedre end G20'es THX-profil bl.a. pga. en mere korrekt gamma).

Derudover håndterer G20 chroma-kanalerne på line med V10 og dermed bedre end G10 - og IFC/24p Smooth film virker faktisk på G20 (modsat på G10, hvor det aldrig rigtigt kom til at fungere).

Men - med det rigtige prisniveau kan S20 nu godt være rigtig ineressant.

Er der noget med, at S20 faktisk har samme fejl som G10'eren med at IFC ikke fungerer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til "TV" i stedet for "Ris/ros".