Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af badsmed
Fredag den 15. September modtog jeg en NEC 20WGX2 skærm fra MidtData. Den var perfekt uden pixel fejl eller noget. Lørdag middag døde den, den gik bare ud. Den havde været tændt i sammenlagt 3-4 timer.

Jeg kontakter Infocare for at høre hvordan jeg skal melde den, for at vide det skal være DOA, så det gør jeg så på deres hjemmside. En time senere for jeg en mail fra infocare, om at det ikke længere var dem der tog sig af NEC. Jeg kontakter NEC og får at vide det var et svensk firma, Anovo, der ordnede det nu. De havde fyret Infocare fordi de ikke levede op til den høje standard NEC vil have. Efter nogle opringer frem og tilbage får jeg den så fejlmeldt ved Anovo dagen efter, men deres hjemmside havde ingen valg muligheder med hensyn til DOA.

Fredag den 22. September modtager jeg så en SWAP, ikke en helt ny skærm, som jeg troede fordi min skærm havde virket i så kort tid og den anden blev taget med, med det samme. Den var møg beskidt med spor af at den var blevet tørret af med en almindelig våd klud. De var meget svære at polere væk. Skærmen havde ridser også. Så blev der ringet til NEC igen. Jeg hører tilbage fra NEC mandag den 25. September, og får at vide at "jeg skulle selvfølgelig ikke have en skærm der er beskidt og med ridser" " vi vil jo gerne have tilfredse kunder, så vi sender dig en ny skærm".

Okay så. Den kom igår den 28. Igen en swap skærm, og ikke en ny. Igen møg beskidt, men var nemmere at gøre ren. Der mangler også et plastik cover, som man tager af på bagsiden på skærmen for at tilslutte de diverse ledninger. Skærmen er ok uden pixel fejl. Men det er da ikke i orden at der mangler noget.

Jeg kunne jo godt ringe til NEC og bede dem om at sende mig det cover, men jeg syntes det er noget bras at jeg nu har fået 2 skærme tilsendt, som ikke er i orden. Hvis Anovo skulle være bedre end Infocare, så må Infocare godt nok have været grumme. Jeg vil lige tilføje at jeg kan ikke aflevere skærmen ved MidtData, hvor jeg købte den, og få mine penge tilbage, fordi jeg afleverer ikke den skærm som de sendte mig.

Så hvad vil i gøre? Beholde skærmen og få tilsendt det manglene cover, eller vil i sige at nu er det fandme nok og kræve jeres penge tilbage fra NEC?

Jeg er ved at hælde mest til det sidste, fordi jeg er træt af at ringe rundt. Også at det virker som om at jeg ikke har købt en skærm, men i stedet, leased en eller anden 20WGX2 de næste 3 år.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt synes jeg NEC er gode til at tage sig af deres kunder og er meget villige til at ombytte skærmene. At du får en brugt model, ville jeg ikke finde mig i, så personligt ville jeg fortsætte med at swappe indtil du har en skærm der er ny og ikke har pixelfejl. Men det er jo et sats - hvis du får pixelfejl på en ny skærm, så kan den vel ikke længere byttes?

Jeg har selv byttet 2 NEC CRT skærme i tidens løb og de var generelt meget venlige og gav mig endda en større og bedre model til sidst.
Af badsmed
NEC er også ganske venlige i telefonen, men sagen er at Imfocare ville have sendt mig en ny. MidtData siger også at jeg skulle have haft en ny, men det er Anovo der sender mig skærme fra Sverige som ikke er i orden. Tydeligvis er Anovo ikke ordeligt oppe at køre endnu med at servicere NEC kunder, men jeg er bare træt af at være deres prøve ballon.

Det med hvis jeg får en ny, men som har pixel fejl, ved jeg ikke noget om. Sådan som det står nu så vil jeg helst have mine penge, og kigge efter noget andet.
Af BrunoB
badsmed skrev:MidtData siger også at jeg skulle have haft en ny, men det er Anovo der sender mig skærme fra Sverige som ikke er i orden. (-) Sådan som det står nu så vil jeg helst have mine penge, og kigge efter noget andet.
Hej badsmed
Hvis du havde benyttet dig af dine 14 dages returret (kan det nås endnu?) hos MidtData, så skulle du PÅ PAPIRET have kunnet få alle dine penge retur hos dem.
Men så ville du desværre nok som jeg have opdaget AT MIDTDATA IKKE EFTERLEVER DEN 14 DAGES RETURRET man har ifølge loven om net- og postordrehandel.
For øjeblikket nægter MidtData al returnering af varer der har været udpakket. Uanset grunden til returnering.
Så hvis andre læser dette og skal handle, så find et seriøst firma at gøre det hos. !:(
BrunoB

PS. For øjeblikket er jeg ved at starte en sag op hos Forbrugersturelsens ankenævn angående denne useriøse handlemåde. Og MidtData vil ikke en gang svare hvorfor de beholder mine penge. For de har fået den Philips fladskærm retur det hele drejer sig om. !:( !:(
Af badsmed
Det ville ikke have været noget problem med MidtData. Problemet er at jeg ikke længere har den originale skærm jeg købte, den blevet taget med af UPS da jeg fik den første swap skærm. MidtData vil ikke tage imod en swap skærm fordi det ikke er den skærm de solgte mig.

Så ved at gøre hvad NEC siger mistede jeg min returret med det samme. Så jeg står alene og dårligere, end hvis jeg havde taget skærmen de 800m hentil butikken i Århus, og fået MidtData til at lave en RMA.
Brugeravatar
Af msi911
badsmed skrev:Det ville ikke have været noget problem med MidtData. Problemet er at jeg ikke længere har den originale skærm jeg købte, den blevet taget med af UPS da jeg fik den første swap skærm. MidtData vil ikke tage imod en swap skærm fordi det ikke er den skærm de solgte mig.

Så ved at gøre hvad NEC siger mistede jeg min returret med det samme. Så jeg står alene og dårligere, end hvis jeg havde taget skærmen de 800m hentil butikken i Århus, og fået MidtData til at lave en RMA.
Nu har jeg undret mig siden din første post: Hvorfor valgte du ikke fra starten at køre en RMA-sag hos Midt-data, når det efter købeloven er Midtdata (som jeg iøvrigt selv har udmærkede erfaringer med), der skal håndtere fejl på det af dem solgte product?

Ingen kritik, blot nysgerrig undren :-)
Af badsmed
Jeg ringede til MidtData først, de sagde det var infocare der skulle tage sig af det.
Af BrunoB
BrunoB skrev: Men så ville du desværre nok som jeg have opdaget AT MIDTDATA IKKE EFTERLEVER DEN 14 DAGES RETURRET man har ifølge loven om net- og postordrehandel.
For øjeblikket nægter MidtData al returnering af varer der har været udpakket. Uanset grunden til returnering.
Så hvis andre læser dette og skal handle, så find et seriøst firma at gøre det hos. !:(
BrunoB

PS. For øjeblikket er jeg ved at starte en sag op hos Forbrugersturelsens ankenævn angående denne useriøse handlemåde. Og MidtData vil ikke en gang svare hvorfor de beholder mine penge. For de har fået den Philips fladskærm retur det hele drejer sig om. !:( !:(
SIDSTE:
Ret skal være ret :o
Af en eller anden grund har MidtData vendt 180 grader og sendt mig en check på beløbet.
Om det er min trussel om at melde dem til forbrugerstyrelsen eller at jeg ville fortælle om det her i flatpanels.dk der har påvirket dem, skal jeg lade være usagt. ;) ;)
BrunoB
Af badsmed
Det var godt, Bruno :)

Med hensyn til min egen sag, så brokkede jeg mig kraftigt i mandags. Jeg fik at vide af support manden fra NEC at han regnede med at jeg vill få tilsendt en helt ny skærm, men ville komme med noget mere konkret senere mandag, eller tirdag.

Jeg hørte ikke mere, så jeg sendte en email onsdag, hvor jeg spurgte om hvad det var gået over til? Jeg spurgte også om hvad nu hvis den nye skærm havde pixel fejl eller andet, om så hele møllen startede forfra?

Jeg fik svar idag, fredag: "Jeg håber at du nu har fået løst dit problem og at du har modtaget en Ny skærm." Intet om hvad nu hvis...osv, med den nye skærm.

Jeg kan kun sige: "Næh, jeg har ikke fået en skærm endnu." Jo, det kører bare!
Af badsmed
Stadigvæk ikke fået en ny skærm, og emails og beskeder om at ringe til mig bliver åbenbart ignoreret af NEC.

Jeg føler mig pisset på. !:( !:( !:(

I morgen er det jo også kun 4 uger siden jeg købte den skærm.
Af SLL
Jeg kender det godt fra mit bekendskab med LG's L2000C, Getmore og Infocare. En suppedas jeg havnede i da jeg også skulle have byttet skærmen til ny skærm hos Infocare. Det gik galt pga. flere ting. Først og fremmest fordi skærmen ikke virkede (DOA). Dernæst fordi jeg havde handlet hos Getmore (gør jeg aldrig mere), hvor support er lig nul. Og til sidst fordi skærmen konstant er i restordre.

Skal lige sige, at det tog mig over en måned, at få pengene tilbage fra købet.

Hvis din NEC skærm ellers er ok, uden pixelfejl, ridser - og det kun er coveret der mangler. Så havde jeg nok blot bedt om at få et nyt cover tilsendt. OG så ellers håbe på, at skærmen holder.

Hvis du vælger at bytte, så kunne du risikere at få en ny skærm med pixelfejl. Pixelfejl er det værste for mig.

Mvh. SLL
Af badsmed
Det første jeg tænkte på var bare at få tilsendt det manglene cover, men så bemærkede jeg at skærmen havde mørke hjørner, og trænger til en kalibrering.

Det var efter jeg sagde dette at NEC sagde de ville sende mig en helt ny skærm.