Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg vil gerne købe en ny pc skærm – det skal være LED og dens primære funktion bliver spil, internet og word.
Jeg har fundet frem til to: Samsung XL2370 og LG W2286L. Jeg er ligeglad med, at den ene er en tomme større end den anden, jeg vil bare gerne have den bedste.
Samsung er 700 kr dyrer, men måske bedre – hvad skal jeg vælge, og har i andre forslag inden for LED 22-23 tommer?

Anmeldelse samsung:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1261562691

Anmeldelse LG:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1254386250

Venlig hilsen,
Bertil Hoffmann Jensen
:) :p :p
Af sanktelias
Jeg har også kigget en del på LG'en da den har et fedt design.

Men jeg er lidt betænkelig ved at vælge den da den kun kan vise 1680x1050 hvor modellen fra Samsung kan vise 1920x1080.
Af Morten_P
Hej med jer

Jeg har haft samme overvejelser, men bestilte igår LG skærmen. Jeg ser faktisk opløsningen på 1680*1050 som en klar fordel når skærmen skal bruges til spil. Det kræver noget af ens hardware at levere fornuftig frames per second i full HD...

Vi får se hvornår den dukker op.

'Just my 2 cents...'

;) Morten
Af Morten_P
Hey

Vil lige dele lidt erfaringer med jer;

Jeg modtog min W2286L i fredags og har siden brugt MANGE timer foran den. For at dette ikke skal blive alt for langhåret vil jeg nøjes med 2 kommentarer:

1) Den skærm vil jeg til enhver tid anbefale som gamerskærm - [for mig at se] ingen slør, lag, ghosting, halo eller hvad man nu kan finde på - glimrende billede.

2) Men for f***** da hvad sker med de fabriksindstillinger??? Den var jo helt gal da jeg først satte den til - stod ved siden af min Samsung 971P, som efter min subjektive mening har et suverænt billede. Men efter at have justeret brightness ned fra 100 til 25 og fiflet lidt med farverne med udgangspunkt i anmeldelses her på flatpanels blev den helt fin :) Tak til flatpanels for jeres gode anmeldelser - havde det ikke været for jeres anmeldelse var skærmen gået retur, og det ville da have været ærgerligt.

;) Morten