Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er den glade indehaver af en Panasonic PZ85. Jeg har fundet ud af, at jeg er nødt til at slå overscan til når jeg skal bruge mit mediecenter.
Jeg har tænkt på om det er muligt at lave to forskellige slags indstillinger. En til HDMI1 indgangen som er uden overscan og en indstilling til HDMI2, hvor overscan er slået til.

Nogle der har nørklet med det, eller kan udelukke den mulighed?
Senest rettet af JepperDepper 30 mar 2010, 20:44, rettet i alt 1 gang.
Af Notional
Mon ikke en bedre løsning ville være, at ændre indstillingerne på dit mediecenter istedet? Der bør ganske enkelt ikke være overscan på digitale signaler. Tjek dine grafikkortdrivere først.[/list]
Af tvkartoffel
Hej.

Jeg har det samme Tv. Man kan mig bekendt ikke lave forskellige overscan indstillinger til de forskellige HDMI indgange.

tvkartoffel
Af JepperDepper
Notional skrev:Mon ikke en bedre løsning ville være, at ændre indstillingerne på dit mediecenter istedet? Der bør ganske enkelt ikke være overscan på digitale signaler. Tjek dine grafikkortdrivere først.[/list]
Det er umiddelbart den eneste løsning. Jeg har en mac mini som mediecenter og for at få hele skærmens 1280 x 720 med, er jeg nødt til at bruge overscan.

Kunne man mon slå overscan til hele tiden, og så ændre billedindstillingen i yousee boksen, som sidder i den første HDMI-port..?
Af JepperDepper
Der er sket nyt i sagen. Jeg har nu fundet ud af, at jeg i aspect knappen på fjernbetjeningen kan vælge mellem 16:9 og 'tilpasset 16:9'. Det er jo ikke noget nyt, men kan jeg vælge 'tilpasset 16:9' til HDMI1 og 16:9 til HDMI2?? Og i såfald hvordan?