Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa Allesammen

Jeg ved at få grå hår, rettelse flere grå hår, af at jeg ikke kan finde et TV med indbygget player til ISO... eller bare generelt et TV der kan spille alle codecs SAMT ISO...

Jeg ved godt ISO ikke er et codec men hvis jeg skal rippe min DVDer eller lignede til PC vil jeg helst have det i ISO. Det tror jeg godt i kan forstå hvorfor.

VLC player og andre kan afspille ISO filer og viser endda menu punkter osv som var det en DVD i en DVD afspiller.

Jeg vil gerne have et TV der har lignede funktion.

Lige nu for at jeg kan spille alt hvad jeg har af film på mit TV har jeg en Qnap T410 med en Twonkey server på som servicere DLNA UPNP. Men det TV min roomate har kan kun spille MPEG2 og intet andet så det hjælper mig ikke så meget.

så har jeg et medie center, bare en computer, som jeg bruger til at afspille film med.

Altså er der 3 enheder involveret for at jeg kan spille mine film.

NAS i form af lager
TV i form af billed
Medie center i form af Afspilder

Jeg vil genre ned på to enheder og tænker jeg kunne skaffe mig af med Medie centeret hvis jeg kunne få et TV der kunne afspille XVID DVIX ISO MPG MPEG MKV bla bla bla bla...

Hvad jeg leder efter er nok et TV hvor man kan installere sin egen player... men jeg er bestemt ikke TV ekspert og derfor jeg sætter min lid til dette Fora..

So help me Obi Wan Kenobi, you are my only hope!
Af Long John89
Nu skal det lige siges at .ISO ikke er et film-format, men er en virtuel dvd, som kan afspilles hvis man har et program, som oprettet en virtuelt drev, for at kunne læse det, f.eks. Virtual Clone Drive eller lignende.. Det tror jeg ikke på at du kan få nogen tv med idag, som har det indbygget...
Af Lars K
Hvad med en Popcorn Hour som du kan installere en stor disk i og som du tilslutter dit TV? Den afspiller alt og med rigtig godt resultat endda. Så er du også nede på to apparater dog har du ikke muligheden for data backup i selve maskinen.

Pt. finder du ikke noget TV der kan klare ISO opgaven alene.

http://www.popcornhour.com/onlinestore/
Af offerlam
Long John89 du har helt ret, men du SKAL nødvendigtvis ikke have et virtuelt drev...

ligesom med virtualisering, fx virtual pc, hvor computeren lægger i en VHD file er det bare en data file. Du skal fx ikke have noget virtuelt drev til at spille ISO filer med hvis du bruger VLC... du kan bare trække den over i og den vil spille.

men ligemeget..

Nexus
Popcorn hour lyder nok som det jeg skulle havde købt til at starte med, men nu har jeg allerede brugt en del penge på NAS og Media center og snart på TV og ville gerne udngå yderligere brug af penge mere hardware.

men hvis jeg så læmper min krav lidt så er det vle muligt at få TV der kan klare diverse codecs der er idag, så som DVIX XVID osv?
Af Lars K
Mange TV har i dag netport til DLNA og USB indgang og klarer fint Divx. MKV er lidt mere krævende, men ved at der er nogle apparater der kan klare det. Der er så lidt med størrelsen af disse MKV filer som ofte er over 4GB, sammenlagt med det at en del TV ikke læser NTFS der gør at man kan løbe ind i lidt problemer på den front.
Af misha1969
ellers er der media-afspiller twix med hd som afspiller alt. Jeg har ingen problemmer med blu, iso img mp3 osv
Af molassen
Kig på WD TV eller WD TV live. Den kan afslille ISO og du kan tilslutte en ekstern USB disk. Virker perfekt.