Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af boetter
Hej!

Jeg har gennem lang tid (siden jeg fik mit nye TV) haft et meget irriterende problem som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg bor på Frederiksberg og modtager YouSee digitalt tv via Kabel-tv (DVB-C) direkte ind i fjernsynet (Samsung LE40B650) med et CA-modul som jeg købte igennem YouSee.

En række kanaler (Kanal 5 HD, TV2 Zulu, TV2 News, TV2 Film, m.fl.) forsvinder efter at fjernsynet har været tændt i et vilkårligt stykke tid (virker ikke som om der er noget system i hvor længe). Kanalerne siger "Kodet signal" når man zapper over, men slukker jeg fjernsynet og tænder igen, så er de tilbage. Zapper jeg lidt rundt, så kan de forsvinde igen.

Er der nogen der kan hjælpe? :-)

-Jacob
boetter skrev: En række kanaler (Kanal 5 HD, TV2 Zulu, TV2 News, TV2 Film, m.fl.) forsvinder efter at fjernsynet har været tændt i et vilkårligt stykke tid (virker ikke som om der er noget system i hvor længe). Kanalerne siger "Kodet signal" når man zapper over, men slukker jeg fjernsynet og tænder igen, så er de tilbage. Zapper jeg lidt rundt, så kan de forsvinde igen.
Jeg oplever noget af det samme. Hos mig er det dog primært de extrakanaler jeg har valgt i mit abonnement de smutter. Jeg hiver cam-modulet ud og sætter det i igen. Så kommer kanalerne straks tilbage. Jeg har tænkt mig at udskifte mit antennekabel med et HF tæt kabel. Jeg ved ikke om det kommer til at gøre nogen forskel, men det er et forsøg værd.
Af Larsdk
har selv et Samsung og yousee (Bor i Valby ved Valbylanggade) Har dog ikke det modul i taler om og mit tv mister også tit (en gang om ugen) kanalerne det er som om det laver reset.

Om det er Samsung eller yousse der bare ikke kan levere varen ved jeg dog ikke. Men det er jo kun få medeller der rent faktisk fra Samsung der kan sortere kanaler. Så måske er det Samsung problemet der ligger hos.
Af BrianH
Det ser ud til at være et tilbagevendende problem med Yousee, at kanalerne forsvinder og dukker op igen. Ved ikke hvad de laver, men det virker ikke som om de har styr på deres digitale kanaler.
Af dkscan
Det er tilsyneladende afhængigt af fabrikat. På mit Sony forsvinder kanaler ikke selv om det står til automatisk opdatering og nye kanaler fint dukker op.

Jeg har heller ikke oplevet det på mit Philips. Det er dog sat op uden automatisk opdatering, da jeg i starten havde lidt svingende signal pga. dårligt antennekabel og derfor frygtede, at kanaler kunne forsvinde.

Så jeg tror bestemt ikke, at det er YouSee, der har et problem.
Af Larsdk
BrianH skrev:Det ser ud til at være et tilbagevendende problem med Yousee, at kanalerne forsvinder og dukker op igen. Ved ikke hvad de laver, men det virker ikke som om de har styr på deres digitale kanaler.
Har du også Samsung?
Af BrianH
Larsdk skrev:
BrianH skrev:Det ser ud til at være et tilbagevendende problem med Yousee, at kanalerne forsvinder og dukker op igen. Ved ikke hvad de laver, men det virker ikke som om de har styr på deres digitale kanaler.
Har du også Samsung?

Panasonic
Af Larsdk
BrianH skrev:
Larsdk skrev:
Har du også Samsung?

Panasonic
har den det samme problem?
Jeg oplever også med ujævne mellemrum, at en kanal pludseligt forsvinder. Jeg har et Samsung LE22B655 og YouSees store pakke.

Hos mig er det ikke nok at slukke og tænde igen, for at få kanalerne tilbage. Jeg er nødt til at lave en ny auto-lagring. Her til aften forsvandt TV-2 Film og tidligere på ugen gjorde DR1 og DR2.

vh Kenneth
KennethK skrev:Jeg oplever også med ujævne mellemrum, at en kanal pludseligt forsvinder. Jeg har et Samsung LE22B655 og YouSees store pakke.

Hos mig er det ikke nok at slukke og tænde igen, for at få kanalerne tilbage. Jeg er nødt til at lave en ny auto-lagring. Her til aften forsvandt TV-2 Film og tidligere på ugen gjorde DR1 og DR2.

vh Kenneth
Præsis det samme problem med mig. HAr det lidt sådan at det næsten må være Samsung problemet liger hos.
Af Callek
Uden at skulle gøre mig alt for klog på dette kan jeg se i tidl. indæg at andre har haft samme problem med at kanaler forsvinder eller går i sort med YouSee.
Her skriver manger der har et panasonic tv at dette løses ved at slå auto opateringen fra, da denne auto opdaterintg åbentbart på den ene eller anden måde laver noget med kanalerne når den opdatere. Så man skal ligge dem ind på ny.
Ved ikke om en lignende auto opdatering findes i samsung fjernsyn og om denne ligeledes kan slås fra?
Af Larsdk
Nogen der ved hvordan man slår auto updateringer fra på et Samsung? :((
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Larsdk skrev:Nogen der ved hvordan man slår auto updateringer fra på et Samsung? :((
Hej Larsdk

Du går under software opdatering i det nederste punkt står der opdaterigs 45 Min, Det ændre du til Aldrig.

3Dbenny
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Hej Alle

Jeg vil os anbefale at i bruger CA mondul med HHFB, da HHFA monduler ikke virker periodisk til alt DVB-C især Yousee og stofa

3Dbenny