Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CutRag
Jeg står i et dilemma.. har en kanon skærm i dag ->
NEC MultiSync® 20WGX²

Men de 20,1' tommer er ved at være for sølle, trods den fede grafik den leverer.
så jeg har fundet en 24' BenQ
Ved godt den ikke kan måle sig med min nuværende, rent billed mæssigt, men savner et større billed.

Er den ok til pengene, eller skal jeg søge videre ?
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=576086
Af CutRag
120 visninger.. men ingen kommentarer :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det vil være et voldsomt skridt ned af kvalitetsstigen. Desværre starter de gode 24" skærme noget højere i prislejet, så du får nok ikke en væsentlig bedre skærm blot fordi du venter og leder videre i samme prisklasse.
Af CutRag
hmm ja måske man skulle ligge lidt flere kroner til side så..
hvis der skulle nævnes 2 gode 24' til max 3.000kr
hvilke ville det så være ?
Af Omfufu
Jeg har en meget lækker Dell 27" i køb og salg tråden.

Hvorfor nøjes med 24"? O_O
Af justjc
Hvis den kan leve op til forgængerne fra BenQ, hvilket den sikkert kan, så er den ikke bare ok, men faktisk rigtig god.

Jeg sidder selv med G2411HD og kan kun give anmelderen på http://www.tweak.dk/review/BenQ_G2411HD ... or/934/1/1 ret i sine indledende ord på konklusionen
tweak.dk skrev:"BenQ G2411HD efterlader et positivt indtryk af en god all-around skærm der leverer varen tilfredsstillende."
Det har den gjort herhjemme i over et år uden at der har været problemer.

Mit bud er at du skal tage den hjem på prøve, Komplett overholder reglen om de 14 dages returret, så kan du jo selv se om det er noget(den skal sandsynligvis kalibreres lidt).

Du kan også tage et kig på den lidt dyrere(1.495) og bedere designede BenQ 24" LCD E2420HD, der har æren af at være på flatpanels liste over anbefalede monitors.

Med hensyn til de lave priser på BenQ skærme kommer den bl.a. af at BenQ selv laver panelerne og derfor sparer lidt der, til fordel for os :)
Af CutRag
Omfufu skrev:Jeg har en meget lækker Dell 27" i køb og salg tråden.
Hvorfor nøjes med 24"? O_O
Har siddet med en 30' til et LAN og her blev jeg pæn ør i knolden, all 2 big ;;)
så 24' er max for mig,, men gl med salget.

Vil da lige tjekke den anden skærm fra Benq ud..
takker for info :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
justjc skrev:Med hensyn til de lave priser på BenQ skærme kommer den bl.a. af at BenQ selv laver panelerne og derfor sparer lidt der, til fordel for os :)
BenQ laver ikke selv paneler. De køber fra enten AUO, CPT, Samsung og tidligere fra Philips. Om de så har penge i nogen af de to første firmaer, skal jeg lade være usagt.
Af BrunoB
CutRag skrev:Jeg står i et dilemma.. har en kanon skærm i dag ->
NEC MultiSync® 20WGX²
Se det er hvad der kommer ud af at købe denne skærm.
Alle andre skærme vil fra nu af være ned ad bakke for dig.
I det mindste hvis de skal kunne betales for menneskepenge.
Det sku du nok have tænkt lidt over inden du købte den.
Men så kan du lære det ;;) ;;) ;;)
Af CutRag
BrunoB skrev:
CutRag skrev:Jeg står i et dilemma.. har en kanon skærm i dag ->
NEC MultiSync® 20WGX²
Se det er hvad der kommer ud af at købe denne skærm.
Alle andre skærme vil fra nu af være ned ad bakke for dig.
I det mindste hvis de skal kunne betales for menneskepenge.
Det sku du nok have tænkt lidt over inden du købte den.
Men så kan du lære det ;;) ;;) ;;)
nu ligger sagen sådan, at jeg købte denne skærm for 3år siden brugt til 1500kr..
og ja den har et fedt panel, som giver en realisme, som jeg sjælendt har set på andre skærme.. men nu er tiden løbet fra de 20'
men tak for hjælpen ellers :p skærmtrold
Af BrunoB
CutRag skrev:nu ligger sagen sådan, at jeg købte denne skærm for 3år siden brugt til 1500kr..
For 1500kr!! Ja så må jeg indrømme at joken kind of backfires :)
For sammenlignet med mig der købte den til fuld pris (4000+) der er din skærm jo forlængst afskrevet nærmest flere hundrede gange :p
Af CutRag
købte den af en ung purk, der havde fået den i konfimant gave..
og han stod og skulle flytte og havde brug for hurtige kroner, men jo den stod på daværende tidspunkt til ca 38XXkr online.

det er den bedste skærm jeg har haft til dato,,
da jeg gik fra min gamle LG så fik mine billeder osv. nyt liv.

også derfor jeg oprettede denne tråd, lige for at snuse lidt til nogle gode 24' skærme,,
ved godt jeg ikke får samme billed kvalitet for under 3000kr..
men bare tæt på, er ok O_O

Det jeg primært skal bruge en 24' til fremover,, er games
Senest rettet af CutRag 25 mar 2010, 12:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får heller ikke noget der er tæt på til under 3000 kr. i 24".
Af BrunoB
Ikke for at blive ved med at tærske langhalm på 20WGX² men jeg forstår ikke at LG.Philips som producerede dens avancerede panel (S-IPS LM201WE2) ikke prøver på samme måde at presse IPS teknologien til et state-of-the-art panel i den populære 24" størrelse.

Succeen for 20WGX² skyldes tydeligt at netop denne paneltypes gode farvehåndtering blev kædet sammen med en god overdrive funktion der gav adgang til gamer kategorien.