Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin R
Kææææft et voldsomt genskær :o
Af xcardman
hvis man kan leve med det
så er foretækker jeg netop glossy skærm fremfor en kedelig mat lcd skærm.
så der er en grund til sony har gjort det.
sort og farver

Men Ja det er slemt på en glossy skærm
Af loland
Den anmeldelse må da være hans spøg. De nye Sony LED skærme er bare mega ringe !:(. Der er ingen detaljer i den sorte farve, samt sort tit hælder mod at blive lilla. Samsung LED skærme står faktisk bedre, selvom det var nogle af de første EdgeLED skærme på markedet ::l
Jeg er ihvertfald MEGA skuffet over de nye sony modeller so far
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo en brugeranmeldelse, og vel egentlig grundig nok set i dét lys. Det kan ikke forventes, at en normal bruger går så minutiøst til værks, at smånuancer i den sorte farve (altså om den kan virke lilla) opdages. Eftersom TV'et ikke er kalibreret i anmeldelsen kunne de afvigelser man måtte finde jo sagtens blive opfattet, som en mangel på lige netop en kalibrering - og derfor kan det være svært at kommentere på.
Af loland
Fyren skriver jo han havde et 42pfl9803h før, så kan bare ikke forstå hvordan man kan synes en NX700 kan stå bedre.. :p Men hvornår kan man regne med at der kommer nogle reviews af sonys nye skærme her på flatpanels?? Er ret spændt på at læse dem for de modeller jeg har set indtil videre (bx300,400,ex500,700 og nx700) har alle været utroligt skuffende :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
loland skrev:Fyren skriver jo han havde et 42pfl9803h før, så kan bare ikke forstå hvordan man kan synes en NX700 kan stå bedre.. :p Men hvornår kan man regne med at der kommer nogle reviews af sonys nye skærme her på flatpanels?? Er ret spændt på at læse dem for de modeller jeg har set indtil videre (bx300,400,ex500,700 og nx700) har alle været utroligt skuffende :)
NX700 arbejder jeg på nu, men Panasonic X20 skal lige igennem møllen først :) EX500 skulle jeg gerne modtage snart, men det kan godt være vi kommer over på den anden side af påsken før vi modtager den, hvis vi er uheldige.
Af cami
Vil også selv helt klart foretrække en blank skærm - da det (i min verden) hjælper til at billedet bliver en tand skarpere, men mit næste tv bliver med en mat skærm, da min stue er direkte sydvendt, og jeg har sol stort set hele dagen stående direkte ind i tv'et. :|
Af xcardman
loland

det er en jo en brugeranmeldelse og ikke en test.
personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe nogen af hans skærme.
men han skriver alså han elsker FONA FARVER.
så på den baggrund er det fair nok han synes den er god.

det er ikke anderledes at nogen skriver et perfekt billede.
i mine øjne kan man ikke bruge hvad andre mener eller synes om en skærm.
samt se en skærm i en butik

men efter en test hvor en skærm netop bliver målt.
samt bliver indstillet nogenlunde som den skal.
Ja det kan man netop bruge til.
nu må vi så se hvad Rasmus skriver om en nx700
Af calletv
Jeg skal love for at Loland har et horn i siden på Sony!! Mener personligt at Sony´s minusser blegner ift. fx. Panasonics oldnordiske hakken og brummen og grimme design (stak man lige hånden ind i vipsereden dér?)

Jeg så NX700 i SonyCenter for første gang i dag. Det er ganske enkelt den flotteste fladskærm jeg nogensinde har set, BASTA! Tilmed flottere end selveste B&O (det er faktisk den skærm B&O burde have lavet!!!). Jeg synes billedkvaliteten var virkeligt god, eneste umiddelbare minus var skuffende betragtningsvinkler.

SÅDAN SONY!!!
Af xcardman
Kan så ikke se en den udtalelse er en brik bedre
har du lavet en sammenligning af sony nx700 og en pan g20
når vi snakker om billedekvalitet.
tør vædde på en sony x700 ikke er bedre end g20
det må testen så vise

der er vil en grund man stadig har et billederør tv i 2010.
det kan kun være fordi man stadig kan nøjes med et tv under på 32 tommer eller under og aldrig har set rigtig HD.
det kan vil ikke være pågrund af design

hvis en g20 hakker, så ved man hvis heller ikke hvad man snakker om
ps har ikke pan

edit har et dårligt 32 tommer sony w5500 i mit køkken
Senest rettet af xcardman 24 mar 2010, 21:56, rettet i alt 1 gang.
Af Cutter
calletv skrev: (stak man lige hånden ind i vipsereden dér?)
Hehe,,,pisse grineren!! :D
Af barfodcph
loland skrev:Fyren skriver jo han havde et 42pfl9803h før, så kan bare ikke forstå hvordan man kan synes en NX700 kan stå bedre.. :p Men hvornår kan man regne med at der kommer nogle reviews af sonys nye skærme her på flatpanels?? Er ret spændt på at læse dem for de modeller jeg har set indtil videre (bx300,400,ex500,700 og nx700) har alle været utroligt skuffende :)
Hvorfor er du spændt på reviews, når du mener at det er noget lort? Ændrer du da mening hvis anmeldelserne siger noget andet???
Af calletv
xcardman skrev:
der er vil en grund man stadig har et billederør tv i 2010.
det kan kun være fordi man stadig kan nøjes med et tv under på 32 tommer eller under og aldrig har set rigtig HD.
det kan vil ikke være pågrund af design
Jo, det er netop lige præcis pga. design, men også lyd og billedkvalitet at jeg ikke har kunnet finde en fladskærm der slår mit trofaste B&O MX7000. Men jeg håber det kommer en skønne dag :-).

(HD argumentet holder jo ikke i praksis, da 99% af det TV den gennemsnitlige dansker ser er SD)