Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er den næsten lykkelige ejer af et Sony 40HX700. Jeg er lidt træt af, at det reflektere så meget, som det gør. Samtidig er jeg dog vildt imponeret over billedkvaliteten. Især HD film er utrolig flotte i forhold til vores 5-6 år gamle Amitech 37" LCD.
Jeg er lidt bange for at blive skuffet over billedkvaliteten på 40EX500, hvis jeg bytter til denne model for at slippe for refleksionerne.
Jeg har været nede i Sony-butikken et par gange før jeg købte vores 40HX700, men jeg synes, at det er meget svært at bedømme billedkvaliteten (og refleksion) i butikken. :s
Jeg har brug for lidt råd fra alle jer eksperter, som har meget mere erfaring end mig. ;)
Er der en stor forskel i billedkvaliteten mellem EX500 og HX700?
EX500 reflekterer vel noget mindre end HX700?

/Thomas
Af SandmanDK
Hvis du kigger på forskellen mellem HX700 og EX500 er der stort set "kun" et oplyst logo og 100Hz opdatering til forskel..
http://www.sony.dk/comparison/kdl40ex50 ... 40hx700aep
Så den helt store forskel er der ikke på det tekniske så billed kvaliteten er den samme dog med 100Hz opdatering til forskel. Er det ikke muligt at vippe dit XH700 en smule forover få reflektionerne ikke kommer fra vinduer men fra gulv istedet for?..
Af thomas_fogh
HX700 har også "Deep Black Panel" (kontrastskærm). Den må jo da gøre noget ved billedkvaliteten?
Det kan vippes bagover. Det kan jeg da prøve. Tak for tippet! ;)
Jeg tror dog ikke det hjælper, så jeg vil meget gerne ha' flere meninger omkring billedkvalitet og refleksion...
Af Jessemand
Hej.
Tror du ikke det blot er et spørgsmål om tilvænning? Vi har nu i et par år haft et B&O 7-40 hvor der også er en glasplade på. Her bemærker vi ikke længere nogen reflektioner og vi har netop bestilt en 40HX700 til vores datters værelse netop pga. designet med glaspladen. Det er uhyre praktisk i forb. med rengøring og fedtede børnefingre og så kan vi godt lide designet uden de lidt "trælse" kanter mellem ramme og skærm! Desuden vil du vel også få reflektioner som generer på de alm. blanke rammer som er på de fleste skærme i dag?
;-) Jes
Af thomas_fogh
Jo, det er muligt, at jeg bare skal vænne mig til det. Jeg skal også først beslutte mig på mandag... (Længe leve 14 dages returret! :p)
B&O bruger også forholdsvis mange penge på anti-refleksbehandling.
Det betyder ikke så meget om rammen er reflekterende...
Af calletv
thomas_fogh skrev:Jo, det er muligt, at jeg bare skal vænne mig til det. Jeg skal også først beslutte mig på mandag... (Længe leve 14 dages returret! :p)
B&O bruger også forholdsvis mange penge på anti-refleksbehandling.
Det betyder ikke så meget om rammen er reflekterende...
Jeg har et B&O MX7000 og der er jo også glasplade, men uden antirefleks såvidt jeg ved. Jeg tænker aldrig over reflekser i skærmen, kun hvis der direkte er tændte lamper i baggrunden. Men ville man ikke også gøre det uden glaspladen?
Af thomas_fogh
Jo, men nok ikke i samme grad? (Det er også en del af mit spørgsmål)
Jeg har ikke de store problemer om aftenen. (Vi har flyttet lidt rundt på en lampe).
Det er om dagen, og især når der er solskin, at der er problemer. Man sidder ufrivilligt og kniber øjnene sammen. Det problem havde vi ikke med vores gamle LCD, men det var også meget mat i overfladen...
Af Miguelito
HX700 ser rigtig godt ud. Et godt billede til prisen og et flot design, men hvor er det ærgeligt med de refleksionsproblemer der er med dette "ud i et design" :((..., fuldstændig det samme som vi så det med LG's SL8000 & SL 8500.
Var i et Sony center og bemærkede med det samme dette problem. Sony selv reklamerer med minimation af refleksion og genskær på de nye skærme, men det lyder som et forsøg på at dæmme op for noget de selv kan se vil blive et "issue" for mange forbrugere.
Men som sagt, sikkert et kanon fjernsyn og hvis man ikke har de store lysindfald i sine rum, så...
Af thomas_fogh
Ja, jeg synes ikke, at det var så slemt i butikken, så jeg regnede med, at det virkelig var "særligt designet til at reducere genskær i oplyste rum".

Nogen som har noget input til forskellen mellem billedkvaliteten på HX700 og EX500?
Af Novatic
thomas_fogh skrev:Ja, jeg synes ikke, at det var så slemt i butikken, så jeg regnede med, at det virkelig var "særligt designet til at reducere genskær i oplyste rum".

Nogen som har noget input til forskellen mellem billedkvaliteten på HX700 og EX500?
Har du overvejet EX700?
Af thomas_fogh
Ja, men jeg er ikke helt vild med Edge LED, og tykkelsen på TV'et og den lille forskel i strømforbrug betyder ikke noget for os...
Af thomas_fogh
Det bliver byttet i eftermiddag til et EX500. Der var ikke nogen som råbte op om, at jeg er en kæmpe tosse... ;)
Så håber jeg bare, at jeg ikke bliver skuffet over billedkvaliteten, og at det hjælper på refleksionerne. O-O
Af Novatic
thomas_fogh skrev:Det bliver byttet i eftermiddag til et EX500. Der var ikke nogen som råbte op om, at jeg er en kæmpe tosse... ;)
Så håber jeg bare, at jeg ikke bliver skuffet over billedkvaliteten, og at det hjælper på refleksionerne. O-O
Hold os updated med billedkvalitet =)

Står selv og overvejer en Sony, efter at G20ens buzz var ualmindelig irriterende i butikken.

Man kan ikke sige andet end de har ramt plet med designet dette år.
Af Rodding
Ja vil også utroligt gerne høre noget respons på skærmen når du får den.