Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket mærke har dit primære TV?

På opfordring af en bruger kommer her endnu en afstemning i genren "Hvad har du stående derhjemme". Tidligere er der blevet spurgt til typen af TV (plasma, LCD mv.):
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=15426

Nu spørges der i stedet: Hvilket mærke har du stående (dit primære TV)?
Af Arne..
Jeg har et Philips 36" CRT.. Jeg har vente på at fladskærme skulle blive gode nok og de er da på vej..
Plasma har helt klart haft det bedste billede ind til nu, men jeg syntes at LCD er ved at komme efter det ang. billede kvalitet.
Men ang. design så kan Panasonic desværre ikke være med.. men der er SONY med deres nye modeler langt foran Panasonic .. O_O

Jeg vil kun have topmodeler st.46/47" og de skal have indbygget højtaler da jeg ikke vil til at tænde mit anlæg for at se NYHEDER.

Panasonic laver hvis ikke lige derse topmodeler i de størrelser.. 8) .. Men nu må jeg se hvad der kommer af fladskærme i år.

B&O er udelukket på grund af pris og det er LOEWE måske også.
Af lennon
Arne.. skrev:Jeg har et Philips 36" CRT.. Jeg har vente på at fladskærme skulle blive gode nok og de er da på vej..
Plasma har helt klart haft det bedste billede ind til nu, men jeg syntes at LCD er ved at komme efter det ang. billede kvalitet.
Men ang. design så kan Panasonic desværre ikke være med.. men der er SONY med deres nye modeler langt foran Panasonic .. O_O

Jeg vil kun have topmodeler st.46/47" og de skal have indbygget højtaler da jeg ikke vil til at tænde mit anlæg for at se NYHEDER.

Panasonic laver hvis ikke lige derse topmodeler i de størrelser.. 8) .. Men nu må jeg se hvad der kommer af fladskærme i år.

B&O er udelukket på grund af pris og det er LOEWE måske også.
Forvent IKKE en fladskærm fra de Asiatiske producenter med anstændig lyd. Og hold lige godt øje med Samsungs nye 50" plasma når den kommer . . !
Af lennon
Kapper Kuul skrev:Hvor er samsung fra?
Asien - og sandsynligvis med tvivlsom lyd .

Men jeg tror til gengæld at den performer bedre på billede end alle de nye Sony ( -måske minus 900 serien) Og med Samsungs tradition for "pæn plastic", matcher den sikkert også Sony på design . .
Brugeravatar
Af Weissbier
Arne.. skrev:Jeg vil kun have topmodeler st.46/47" og de skal have indbygget højtaler da jeg ikke vil til at tænde mit anlæg for at se NYHEDER.

Det er en skam med Panasonic og 46". Så bliver du måske "nødt til" at købe en 50" Panasonic i stedet, :D men der er selvfølgelig stor forskel på 46" og 50" - mindst fire tommer! :p
Af Kickstart
Kapper Kuul skrev:Hvor er samsung fra?
De er beliggende i Seoul, Sydkorea
Af gasolin
Har ptm et billedrør tv fra før årtusind skiftet fra samsung, har haft dantax, philips og telefunken tv.

Det første tv mine forældre havde var et grundig sort og hvid ca 20-24 " og senere fra 81 et philips FARVE fjernsyn mener det var 24" med en dejlig varm og fyldig lyd.

Mit første rigtige fladskærm (ikke computer skærm) bliver et min 40" fra samsung eller sony
Af svinepelz
Samsung B850 plasma - forrige var en forferdelig dårlig Hitachi 37" LCD, og før det en ganske bra Philips 29" CRT.
Jeg har så et 32" Mirai som nu har holdt 2 år dog brændte jeg i sin tid mainboardet af ved at tilslutte en pc med defekt strømforsyning men det fixede deres fabriksgaranti... :D Ingen Digital tuner da det kun bruges som skærm til mediecenter... :D
Af DanielV
Jeg har et 27" Thomson 27L03B.

Med venlig hilsen Daniel...
Af Kleen™
1 stk. 19" Sony
1 stk. 20" Apple
1 stk. 24" Apple
1 stk. 26" Sony
1 stk. 27" Apple (kommer forhåbentlig i næste uge...)
1 stk. 32" Samsung
1 stk. 40" Samsung
1 stk. 52" Sony

- alle LCD-paneler.
Af xcardman
prøv en ordenligt plasma skærm :D

det var det utroligt så mange skærme
Af Kleen™
prøv en ordenligt plasma skærm
Ja, plasma er da helt klart at foretrække til film.
Men film udgør kun 5-10% af min brugsprofil...:-)