Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MMT
Hejsa...

Som overskiften siger. Er Panasonic G20 det bedste TV på market pt.? Hvis det udelukkende er billed kvaliteten man kikker på.
(Vi ser bort fra at Pioneer er udgåaet, og V20 endnu ikk er til salg)

Mvh.Martin:)
Af Kolvig
Nu skal jeg ikke kloge mig for meget, med min begrænsede forstand på moderne skærme. Og jeg har heller ikke set en G20 i aktion.

Men ud fra hvad jeg læser, så er det langt fra den bedste skærm du kan få på markedet idag. Men tilgengæld er det lige nu, nok den skærm du får mest for pengene, ved at købe.

Så hvis du spørger til, hvad der er den bedste skærm til prisen, er det nok ikke helt forkert at pege på G20
Af keler
Langt og langt fra den bedste, det ved jeg nu ikke. Jeg tror det er en rigtig god skærm!

En skærm som Samsungs 855 skulle eksempelvis være bedre, og den er fra 09. Så der er selvfølgelig modeller der rangerer over g20. Både fra Panasonic og andre producenter.
Af xcardman
en samsung 855 er nok lidt bedre.

en som har købt en g20 mener også en 855 er bedre.
hvis man kan få en uden brummen.

men ellers kommer en g20
Af Letten
keler skrev:En skærm som Samsungs 855 skulle eksempelvis være bedre
Hvor har du fået det indtryk fra?

Jeg har selv fået det indtryk at G20 samlet set overgår sidste års V10. V10 og Samsungs 855 gik for at være nogenlunde jævnbyrdige.
Af Senic
xcardman skrev:en samsung 855 er nok lidt bedre.

en som har købt en g20 mener også en 855 er bedre.
hvis man kan få en uden brummen.

men ellers kommer en g20
Det tror jeg nu ikke du har ret i. Jvnf. tests og David fra Av-forums - som har målt en g20 efter næsten en uges modning og kan fortælle hvordan farverne havde ændret sig til at være perfekte nu. Samtidig synes jeg det er værd at huske på hvordan dette tv performer i dagslys.
Af xcardman
farverne på en g20 er ikke perfekte, men sikkert rigtig gode.
samt en 855 har rigtig gode farver
en 855 er rigtig god i lyse lokaler, bedre end min pioneer.
alså nogenlunde som g20 i lyse lokale. bruger faktisk nogenlunde samme frontglas.
men brummen og lidt andre ting, så havde jeg nok holdt mig til g20.

tror samsung kommer til at overraske mange i 2010.
nu når panasonic ikke er kommet så langt mange havde håbet på.
men venter stadig på en test af vt20 her på siden
Af ErikUkendt
Først må jeg sige at jeg ikke har nogen erfaring med Samsungs modeller.

Men siden i lørdags har jeg haft gang i mit nye G20. Jeg må sige at jeg er ret imponeret over billedekvaliteten på det. I går aftes så jeg f.eks. filmen Stargate på DR HD, og må sige at billede oplevelsen (sortniveau m.m.) overgår mine erindringer om hvad jeg oplever i biograferne.

En ting man lige skal være opmærksom på er at billede indtrykket er noget/(chokerende?) anderledes end LCD teknologiens mere kliniske billede.

Så når man har udvalgt sig nogle mulige tv kandidater, må man ud at kigge på, hvad man bedst kan lide.
Af xcardman
Erik
Den samsung vi snakker om er også plasma

Men når man kan få en g20, forstå jeg fakisk ikke nogen kigger på lcd.
når vi snakker udelukkende billedekvalitet.
Af tcf
Jeg overvejer selv G20, fordi pris/ydelses forholdet vel nok er noget af det bedste pt, på trods af design ::l Men hvad med den brummen der har været skrevet lidt om, var det en enlig svale, eller er der noget om det? Jeg har selv afleveret et PS50B855 p.g.a dette problem sååå?
Af thansen
Har selv et G20, og oplever ikke noget voldsomt brummen, kan godt høre det når man lægger øret til, men ellers ikke. Har dog hørt at det kan dukke op med tiden så vi må jo se om ændre sig.
Af tcf
Så hvis jeg så kan få et 50" til 11.500,- ( G20 ) skulle jeg så vælge det, set i forhold til Samsung? Er det ikke det bedste pris/performance, selvom der er en masse andre på vej? For mig er 3D ligegyldigt, men sort neveau, brightness samt billed rentation er vigtigt 8)
Af ErikUkendt
Sort niveauet på G20 brilliere, først rigtigt når man ser tv i dæmpet belysning. Ved dag kigning er det mere normalt. Lysstyrken er også god ved dag.
Af keler
Letten skrev:
keler skrev:En skærm som Samsungs 855 skulle eksempelvis være bedre
Hvor har du fået det indtryk fra?

Jeg har selv fået det indtryk at G20 samlet set overgår sidste års V10. V10 og Samsungs 855 gik for at være nogenlunde jævnbyrdige.
Generelle indtryk af folk på nettet. Har ikke set dem side om side :)

Også derfor jeg skrev "skulle" i min oprindelige post. Jeg syntes også det ville være underligt, hvis g20 skulle slå b855, nu g20 er en midrange model og b855 må betegnes som toprange fra Samsung. Selvom jeg godt ved det er meget firkantet sat op.