Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joshua79
Hej. Jeg er helt ny her og har langt om længe besluttet mig at sende det gamle B&O på pension og købe mig en Sony fladskærm i stedet.

Valget er faldet på den i overskriften nævnte model. Til min store forbavselse koster Sonys vægbeslag ca. 2100 kroner!! For 2 stykker metal med skruehuller i. Det er jo intet mindre end vanvittigt og det rene optrækkeri.

Er der nogen der kan anbefale et godt og (meget) billigere alternativ, enten på nettet eller en butik i Storkøbenhavns området? Det skal som minimum bringe skærmen 3 cm væk fra væggen, da den skal hænge delvist ind over karmen til en afblændet dør.

Iflg. Sony passer den til Vesa 30 x 30 og bruger skruer af typen M6.

På forhånd mange tak!

:)
Af joshua79
Jeg har søgt, og har også fundet nogle stykker. Problemet er bare at der ikke er angivet hvor langt fra væggen skærmen kommer til at hænge. Derfor efterspørger løsninger som andre har valgt, og som de derfor kan anbefale.

Jeg ved godt at man kan få løsninger hvor man kan trække skærmen ud efter behov, men de er bare alt for dyre syntes jeg.

Men tak dine links. Jeg køber nok bare en af dem og så må jeg jo skrue en plade i væggen hvis den hænger for tæt.
Af Snurrerundtlyd
Skal der være nogen for for vippebefunktion i bestalget, eller er der bare til fastmontering fladt på væggen?

Hvor mange tommer er dit TV og hvor tunget er det?
Senest rettet af Snurrerundtlyd 14 mar 2010, 20:58, rettet i alt 1 gang.
Af Rodding
Skal også lige tilføje, at jeg rigtig gerne vil høre hvad du synes om fjernsynet.
Brugeravatar
Af 3Dbenny
joshua79 skrev:Hej. Jeg er helt ny her og har langt om længe besluttet mig at sende det gamle B&O på pension og købe mig en Sony fladskærm i stedet.

Valget er faldet på den i overskriften nævnte model. Til min store forbavselse koster Sonys vægbeslag ca. 2100 kroner!! For 2 stykker metal med skruehuller i. Det er jo intet mindre end vanvittigt og det rene optrækkeri.

Er der nogen der kan anbefale et godt og (meget) billigere alternativ, enten på nettet eller en butik i Storkøbenhavns området? Det skal som minimum bringe skærmen 3 cm væk fra væggen, da den skal hænge delvist ind over karmen til en afblændet dør.

Iflg. Sony passer den til Vesa 30 x 30 og bruger skruer af typen M6.

På forhånd mange tak!

Hej

Mon ikke vogels laver et beslag til dette tv. min lille mening er at de er de bedste til beslag,og holder max.

Ps. håber du bliver glad for dit nye tv.

3Dbenny
Af joshua79
Har lige fået skærmen ind ad døren, og har kun lige nået at scanne kanalerne. Nu havde jeg i forvejen meget lave forventninger hvordan analog tv ville se ud på en lcd skærm, især i kraft af det lidt ringe signal jeg har, men det ser faktisk rigtigt fint ud, og betragtningsvinklen virker også umiddelbart tilfredsstillinde. Jeg syntes designet er lækkert og simpelt, og opsætningen var super nem. Den har dog ikke fundet DRs kanaler, men jeg syntes at have læst noget med at den skal sættes op til Sverige og ikke Danmark. Er der nogen der kan bekræfte det?

Mht. ophæng, så har jeg købt et hos SHG. Det kan ikke så meget andet end at holde skærmen på væggen, men det er sådan set også ok. Det kostede 200 kr.

Men tak for tipsne. Når jeg har fået lidt mere erfaring med skærmen, skriver jeg nok lidt inde på den tråd der er oprettet til formålet

Daniel