Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Jeg er på udkig efter mit første fladskærms-TV. Jeg har sat i omegnen af 5000 kroner af til det, og har fundet frem til disse:

- http://www.computercity.dk/Products/Pro ... id=3076414
- http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40-lcd-tv
- http://www.computercity.dk/Products/Pro ... id=2443156

Da jeg er ny indenfor dette område, vil jeg gerne høre først og fremmest, hvilket et af ovennævnte jeg bør vælge? Desuden vil jeg også gerne høre, hvis der er noget i 5000-kroners klassen jeg har overset :)

TV'et skal bruges til almindelig hverdagsfjernsyn, samt PS3. Det skal være 37"-42" :)

På forhånd tak
Mads
Af steen_c
hvis jeg må komme med et råd, ud fra de 3 som du linkede til og ud fra det behov, så vil jeg sige ingen af dem, det der gør sig mest gældende er ps3. der ville jeg nok sætte nogle flere penge af til tv'et og gå efter et 100 hz. ellers sidder du med en hakkende tv, som ikke kan følge med til ps3.
Af gasolin
steen_c skrev:hvis jeg må komme med et råd, ud fra de 3 som du linkede til og ud fra det behov, så vil jeg sige ingen af dem, det der gør sig mest gældende er ps3. der ville jeg nok sætte nogle flere penge af til tv'et og gå efter et 100 hz. ellers sidder du med en hakkende tv, som ikke kan følge med til ps3.
Hov hov kig lige på specifikationerne før du ud taler dig.

Toshibaen har nemlig trods prisen på 4999kr og 42" 100hz, men ellers vil jeg give dig ret, køb ikke et tv med kun 50 hz.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At skrive, at man bør have et 100 Hz LCD TV til brug med en konsol er ret dårligt råd. 100 Hz tilføjer inputlag i betydelig grad, hvilket vil gøre enhver spiloplevelse ulidelig. Man bør under ingen omstændigheder benytte 100 Hz når man spiller, med mindre vi snakker om et plasma-TV uden frame-interpolation.
Af mbbs
yakken skrev:At skrive, at man bør have et 100 Hz LCD TV til brug med en konsol er ret dårligt råd. 100 Hz tilføjer inputlag i betydelig grad, hvilket vil gøre enhver spiloplevelse ulidelig. Man bør under ingen omstændigheder benytte 100 Hz når man spiller, med mindre vi snakker om et plasma-TV uden frame-interpolation.
Tak for rådet - så du foreslår at jeg går efter et 50 Hz LCD TV? Er der mere jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt købe et TV med 100 Hz, men det skal slås fra når du spiller på din PS3. Så i den henseende er det lidt spild af penge, da du jo betaler for de 100 Hz.

Jeg ville se mere på X10Y, som foreslået tidligere. Det er plasma.
Af mbbs
yakken skrev:Du kan godt købe et TV med 100 Hz, men det skal slås fra når du spiller på din PS3. Så i den henseende er det lidt spild af penge, da du jo betaler for de 100 Hz.

Jeg ville se mere på X10Y, som foreslået tidligere. Det er plasma.
Okay :) Umiddelbart er det også dét jeg har kig på, sammen med dette Toshiba LINK og dette Samsung LINK :)

[/url]
Af Entourage
Jeg koebte 42X10 forleden og omg det er godt..
ogsaa til ps3'en :)

Eneste problem ved det er at jeg ikke valgte 50X10'eren i stedet hvilket jeg faktisk ville oenske nu... hehe

Men super tv til pengene og staar super til baade tv, blu-ray ot til ps3 spil...

4k i elgiganten i dk hvis de altsaa stadig har flere...