Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af axl
Hej alle.

Jeg har læst med herinde over et stykke tid, og har omsider besluttet mig for at købe et 42" Panasonic G20.

Jeg er fuldstændig newbie hvad angår tv, så hvis der skulle være en venlig sjæl der kunne sætte mig lidt ind i ting, ville jeg sætte stor pris på det.

Jeg har indtil videre haft et almindeligt billedrørs tv, så ved ikke en dyt om digitalt tv for at sige det mildt. Jeg får leveret tv fra yousee (bor i brønshøj hvis det har noget at sige)

Nå, det store spørgsmål er hvordan jeg får den bedste oplevelse ud af mit nye tv som jeg skal hente i næste uge? Jeg skal vel have bestilt en digital tv pakke, eller popper disse kanaler frem af sig selv når jeg tilslutter tv'et? Jeg skal vel have købt en PS3 til afspilning af bluray film osv?

Fyr endelig løs med vise ord hvis I vil hælpe en håbløs sjæl når det angår tv!

På forhånd tak.

MVH Alex...
Af Ellegaard74
Nu er jeg måske nok ikke den klogeste herinde hvad alt det angår, men jeg vil da sige at du kun skal købe en PS3 hvis du også vil spille på den. Ellers vil jeg anbefale du køber en af de nye BD fra panasonic også... og de er vist også så vidt jeg husker faktisk billigere end PS3

Hvad angår You See må en anden lige melde ind da jeg bor uden for deres rækkevidde.. :)

Tillykke med det nye tv
Af hdmi
axl skrev:Hej alle.

Jeg har læst med herinde over et stykke tid, og har omsider besluttet mig for at købe et 42" Panasonic G20.

Jeg er fuldstændig newbie hvad angår tv, så hvis der skulle være en venlig sjæl der kunne sætte mig lidt ind i ting, ville jeg sætte stor pris på det.

Jeg har indtil videre haft et almindeligt billedrørs tv, så ved ikke en dyt om digitalt tv for at sige det mildt. Jeg får leveret tv fra yousee (bor i brønshøj hvis det har noget at sige)

Nå, det store spørgsmål er hvordan jeg får den bedste oplevelse ud af mit nye tv som jeg skal hente i næste uge? Jeg skal vel have bestilt en digital tv pakke, eller popper disse kanaler frem af sig selv når jeg tilslutter tv'et? Jeg skal vel have købt en PS3 til afspilning af bluray film osv?

Fyr endelig løs med vise ord hvis I vil hælpe en håbløs sjæl når det angår tv!

På forhånd tak.

MVH Alex...
Du skriver du har signal fra yousee...så har du sikkert allerede nu digtale signaler.Ja hvis du gerne vil se bluray....så skal du købe bluray afspiller :)
Af axl
"Ja hvis du gerne vil se bluray....så skal du købe bluray afspiller :) "

Ja okay, den var jeg nok selv udenom!

Fik nok formuleret det hele lidt dårligt.

PS3'en skulle selvfølgelig også bruges til spil.

Det jeg egentlig er interesseret i at vide, er om jeg kan købe nogle ting inden jeg modtager tv'et, der ville optimere oplevelsen - skal jeg have købt nogle specielle kabler (synes mange snakker om HDMI som jeg ikke rigtig ved hvad er endnu, eller kan jeg sætte det stik jeg allerede har i mit billedrørs tv over i g20'eren?

Skal jeg have bestilt noget digitalt tv, evt. en boks?

Endnu engang tak, og jeg håber ikke i synes spørgsmålene er (for) dumme :-)

MVH Alex...
Af Datamax
Ja køb en ps3 den bliver du glad for til bluray og spil og det er så her du SKAL bruge et hdmi kabel til at forbinde ps3 med tvet.

Ja du tilslutter bare dem gamle kabel til det nye tv så vælger du at søge digitale kanaler på tvet, hvis du vil abb på nogle tv pakker canal+ o.s.v skal du bruge et viaccess ca modul 300-400kr og et kort fra yousee 30/md, man skal du bare se de nuværende kanaler digitalt skal du intet gøre de ligger på nettet.

Du kan se mere om yousee digitale box og dens muligheder på deres hjemmeside. ved at købe boxen skal du ikke bruge viaccess ca modul men boxen koster boxen men så kan den også optage og starte forfra samt bestille lejefilm over nettet. Og her skal du så også bruge hdmi kabel men det følger måske med - jeg ved det ikke.
Af thansen
Tillykke med dit tv, er sikker på du nok skal blive glad for det.

Jeg har også lige et par ting at bidrage med, da mit G20 også er mit første digitale tv.

Det er en god ide at finde dit netværk ID inden du får dit TV så du ikke først skal finde det når du bliver bedt om at indtaste det. Det finder du på Yousee's hjemmeside.

Ang. kabler så skal du være sikker på at dit antennekabel er af god kvalitet. HDMI kablet som du skal bruge mellem PS3/Bluray afspiller kan du bare købe det billigste, jeg købte et 5m i Thansen til 149.- det er ganske udemærket, jeg bruger det til at forbinde min bærbare og billedet står knivskarpt i FullHD.

Vedr. billede indstillingerne har jeg valgt at bruge dem flatpanels er kommet frem til i deres test af skærmen.

Ellers er det bare at tænde for tv'et når du får det, og følge instruktionerne.
Af axl
Først og fremmest tak for svarene allesmammen!

Nå, nu har jeg modtaget tv'et, indstillet billedet som i Rasmus' fornemme test og wow, synes sgu det ser ud til at spille. Kan godt nok kun se DR hd i hd kvalitet, men flot ser det ud.

Jeg har yderligere 2 spørgsmål jeg ønsker besvaret hvis muligt:

Jeg vil gerne have nogle flere hd kanaler, og har i den forbindelse været inde og kigge på yousee's hjemmeside. Jeg kan læse mig frem til at yousee plus er en mulighed. Hvad skal jeg bestille her? Kan jeg nøjes med et kort til 30 kr om måneden, eller skal jeg også have en digital kortlæser til 595 kr.?

Sidste spørgsmål går på at jeg har forsøgt at se en serie på tv'et, dexter, via et usb stik sat i siden på g20'eren. Det spiller fint i ca 30 sekunder hvorefter det fryser og siger at filen ikke kan læses - Hvad gør jeg galt her? Har forsøgt med et par forskellige afsnit med samme resultat.

Endnu engang tak for fremragende hjælp og en fremragende side.
Af phytoplankton73
axl skrev:Jeg vil gerne have nogle flere hd kanaler, og har i den forbindelse været inde og kigge på yousee's hjemmeside. Jeg kan læse mig frem til at yousee plus er en mulighed. Hvad skal jeg bestille her? Kan jeg nøjes med et kort til 30 kr om måneden, eller skal jeg også have en digital kortlæser til 595 kr.?
Du skal også have kortlæseren. Jeg har bestilt nøjagtigt det samme og fik det ind af døren i aftes. Jeg tror godt du kan købe en alternativ kortlæser billigere men jeg gad ikke undersøge det nærmere og købte bare youSee's så jeg fik det hele samlet
Af Morten812
sakset fra oversigten på recordere ( kan anbefales at læse):

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 1&zoneid=3

Bonuskanaler i HD. YouSee Kort giver fri adgang til:
Kanal 5 HD Kræver mindst Mellempakken
TV3+ HD do.
Eurosport HD Kræver Fuldpakken
Eurosport 2 HD do.
TV2 Film HD do.
TV2 Sport HD do.

Som jeg læser oversigten får du disse kun med kort til de 30,-