Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Stefan V
Hej Gasolin
Du bliver nødt til at fortælle noget mere om hvad den skal bruges til? Er der gaming, TV, film eller noget helt fjerde?
Hvor langt skal du sidde fra skærmen?

Umiddelbart havde jeg nok selv valgt W5500. Den har flere muligheder, og et lidt bedre billede. Har du overvejet afløseren for w5500 - Sony KDL-40EX500.
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=793576
Jeg har godt nok ikke læst anmeldelser om den, men det jeg har set indtil videre er positivt. Den har blandt andet udbygget strømspare-og favorit funktion.

mvh stefan
Af gasolin
40EX500 koster ca 1000kr mit budget er på max 6000

Jeg skal sidde ca 1.5 meter MEN jeg er lige flyttet midlertidigt hjem til min mor, så jeg kommer sikkert til at side mindst 2 meter fra skærmen,når jeg flytter.

Jeg skal selvfølgelig se tv,pt er det den store pakke fra telia stofa, jeg har en vhs fra jvc der virker fint (allerede taget i brug) har en ps2 jeg vil bruge sammen med en fladskærm (bilspil) og en computer med alm film, bilspil jeg vil køre med højest mulig opløsning, masser af youtube videoer som jeg altid downloader i bedste billede kvalitet.

Det eneste jeg ikke har er en BD afspiller som jeg ved koster ca 1000kr så det kan nemt være jeg køber en inden næste år (måske til hifi & high end 2011 i Odense, hvis de har et godt tilbud)
Af nubsedasse
Kvaliteten på Youtube videoer, har intet med TV'et at gøre, sålænge du bruger din PC til at vise dem. Hvis TV'et skal vise dem, fx via DLNA, så er det TV'et der skal "rendere" billedet, dvs. stå for al op-/nedskalering samt kvalitetsforbedring etc., men har du en anstændig PC, som fint kan vise fx FullHD på din monitor, kan den fint gøre det samme på dit TV, med absolut BEDST MULIGE kvalitet, hvis det er tilsluttet via DVI/VGA/HDMI.
Du skal så bruge et digitalt kabel fra dit lydkort og over i din surroundreceiver eller dit tv, hvis det ellers understøtter digitalt coaxialt og/eller digitalt optisk IN, hvis du vil have lyden på TV'et eller ud af dit surround-anlæg.
Af gasolin
Har det hele i min bærbar: 1gb graffikkort,bluetooth,dvi,hdmi,wifi,optisk lydugang,firewire...