Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg skal have et nyt TV, og har fået nogle gode tilbud på disse to ovenstående modeller. Umiddelbart hælder jeg mest til at vælge LG TV'et, da jeg synes bedst om deres design, men jeg kan ikke helt gennemskue, om der er specifikationer (billedkvalitet evt.) ved Samsungs TV, som skulle være bedre end det LG tilbyder.

Samsung TV'et er 600 kr. dyrere end LGs. Jeg håber I kan hjælpe mig med at vælge.

På forhånd tak.

LG TV

Samsung TV
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da vi havde SL9000 på bænken var det ikke nogen ubetinget succes. Deres SL8000 eller SL8500 var et noget mere solidt og veldrejet stykke hardware, som du bør give et ekstra kig.
Af jacob586
Jeg har den Samsung du nævner. Mht billedkvalitet, så kender jeg ikke SL9500, men jeg kan sige at B6000 (eller 6050 som den danske model hedder) ikke fejle noget - det er et rigtig godt billede. Ved en direkte sammenligning med SL8000 i Hifi-kluben kunne jeg ikke se den store forskel.
Èn af forskellen, der dog intet har med billedkvalitet at gøre, er at stikkene på LG vender bagud og du får derfor svært ved at hænge det tæt på væggen. Dette er ikke noget problem på Samsungs, da alle stik vender nedad eller til siden. Mit hænge 15mm fra væggen uden problemer og det er endda med en scart-tilslutning.
Af provsten
Tak for de hurtige svar.

Jeg synes sgu det er svært at gøre sig klog på, men man er jo nødt til at træffe et valg på et eller andet tidspunkt.

Umiddelbart kan jeg finde gode anmeldelser af begge TV, men det kommer jo an på så meget. Nogle ser måske et flot TV med et godt billed, mens andre ikke mener at kvaliteten er i orden.
Af jacob586
Flatpanels har testet B7050, som billedmæssigt er det samme som B6050 og B6000: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1240994458
Der nævnes så at der er en del slør, men det er endnu ikke lykkedes mig at lægge mærke til det på mit eget.
Jeg tror jeg har været igennem det samme som dig. Læst rigtgi meget på dette site og forskellige anmeldelser. Var overbevist om ar jeg nok ville ende med et Panasoic plasma. Derefter kigget i butikkerne (Hifi-klubben har normalt kalibreret deres TV nogenlunde, det gir mulighed for en sammenligning, selvom det ikke er det samme som derhjemme). Og jeg kunne så konstatere at jeg simpelthen ikke kunne se de forskelle som folk skriver om her og i anmeldelserne. SL9000 skulle fx ha et dårlige sort end B7050 - jamen det var jeg overhovedet ikke i stand til at se i virkeligheden. Så jeg vil anbefale dig at tage i fx HIFI-klubben, høre om de har kalibreret deres TV og så få en ide om hvor store forskelle du er i stand til at se på de forskellige modeller. I det øjeblik begyndte jeg i hvert fald at fokusere på helt andre ting, så som design og funktionalitet.