Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt set, så vil et X10 købt i England fungere i England. De har svært ved at sælge til andre lande fordi deres DVB-system ikke kan bruges andre steder (ligesom vores er lidt specielt ift. andre landes).

TV'et larmer naturligvis ikke som hverken en PS3 eller en Xbox. Det er blot en svag susen fra de modeller med blæser og en knitrende brummen fra de der har dén lyd.

X10 brænder ikke sammen blot fordi den ikke har en blæser. Den udvikler bare mindre varme, så det ikke er nødvendigt. Det samme er tilfældet med G20.
Af Entourage
@yakken

Tusinde tak for hjælpen...

Rart at høre det ikke larmer som en xbox :)

Hvis du skulle købe et tv til de der 4-5.000 danske kr altså i england til 5-600 pund og bruge det primært til det jeg skal altså blu-ray via ps3, lidt ps3 spil samt en del fodbold ville du så også anbefale x10?

Havde overvejet g20 også men efter min efterskat er den tanke vist helt glemt da ca 5000 nok nu ligner mit max for tv pt...
Håber da at jeg om 1 år har råd til at købe et bedre et men lige nu må jeg nøjes med et billigt tv :)
Af Entourage
TX-P50X10

Kan se at denne model kun koster 80£ mere end 42" i england.

Har udfra en anden tråd herinde dog kommet lidt i tvivl om forskel i opløsning osv mellem 42" og 50" i denne model...

Men kan det være rigtigt at opløsningen på 50" er så meget dårligere end på 42"?

Og er det i 50" hd ready ikke er godt nok længere men der er full hd vigtigt?

Synes jeg læaste noget om det herinde at det først var ved den " at full HD sådan rigtigt blev vigtigt?
Brugeravatar
Af koenigs
Nej det er forkert, opløsningen på 50" er bedre end 42".

42" har 1024x720
50" har 1366x768

Hvis du sidder mere end 2 meter fra skærmen vil jeg anbefale 50", det er helt klart den ekstra penge værd. 50" modellen går faktisk for at være en smule skarpere i billedet, ifølge Trusted Reviews, der har anmeldt begge modeller.

I øvrigt har jeg selv P42x10y og kan virkelig anbefale den til PS3 og film. Derudover vil jeg vove den påstand at den slår næsten alle andre TV når det kommer til et godt billede med analogt component signal fra Wii.
Af Entourage
kanont..
mange tak.

Så inden for 2 meter afstand til tv 42" vil du mene og har jeg længere så 50"..

Hvad med blu-ray film?
Har tænkt mig at se en del af dem også...

Der er tv´et ok?
Kan godt lure det jo ikke er så godt som godt full hd tv men det er ok?
Og ligeledes både på 42" og 50"?

Flytter som sagt til England og kan se at nye film på blu-ray koster mellem 12 og 18 pund ca så dem skal der godt nok købes en del af samt gamle perler selvfølgelig :)
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg tror 9/10 ikke vil kunne se forskellen på opløsningen på 2-3 meters afstand v. 50 tommer.

Derimod vil 9/10 sagtens se at billedet er bedre også mere naturligt end de fleste andre modeller på markedet.

Jeg får ofte komplimenter for billedkvaliteten fra folk der har LCD tv'er. De er imponerede over dybten af farverne, sortniveauet og hvor naturligt billedet ser ud.

Der er da bedre TV på markedet, men der snakker vi meget, meget dyre LCD modeller (f.eks. fra Philips) eller topmodellerne i plasma fra Samsung og Pioners G og V serie.
Af Entourage
Jeg kan forstå det er super lækkert jeg hoppede på herinde med et indlæg...

Havde aldrig turdet købe et så billigt tv hvis ikke det havde været for denne tråd og surfen herinde på sitet omkring dette tv..

Så jeg takker for hjælpen i tråden samt for sitet som helhed :)

Ligner med garanti at jeg med min pengepung hopper på x10 enten i 42 eller 50" afhængig af afstand fra sofa til tv...

Seriøst super fedt at et tv til den slags penge lyder så godt...
Glæder mig allerede...
Har her i dk pt bare et 10 år gammelt grundig 28" så gætter på at det som minimum er klasser bedre end det :)

@koenig og andre
Fulgte du/I bare den test af x10 som sitet har for at justere farver/kontrast osv?
Af Entourage
Forstår ikke helt 100% det med tunere så en der lige kan hjælpe lidt?

ved f.eks TX-P42px10b købt i england står der at der er dvb-t med i købet altså kun til husantenne?

For at se digitale kanaler og jeg har tænkt mig at skaffe sky sport pakken skal jeg købe hvad udover tv´et?
Af Entourage
Slet ingen der kan fortaelle noget om de tunere?
Er nu ankommet til England og regner med at koebe tv en af dagene...

Men i foerste omgang kan jeg vel se film via ps3 samt spille uden problemer? :)

Men naar jeg skal se tv kommer der vel nogle forhindringer?